RENAULT: MOŻNA ZAMAWIAĆ NOWEGO, ELEKTRYCZNEGO MASTERA

Nowe Renault Master, zaprezentowane na ostatnich targach Solutrans w Lyonie 21 listopada, jest już dostępne do zamówienia w Polsce.

Od momentu debiutu rynkowego w 1980 roku sprzedano ponad trzy miliony egzemplarzy Renault Master, wyprodukowanych bez wyjątku we Francji, w zakładzie w Batilly w pobliżu Metz.


Zobacz relacje:

TOYOTA: RUSZYŁA PRODUKCJA NOWEJ PROACE MAX
 

UŻYTKOWE


 

Będący liderem na rynku europejskim i polskim Nowy Master jest od debiutu rynkowego oferowany w szerokiej gamie wersji, aby zaspokoić wszelkie potrzeby transportowe użytkowników biznesowych w strefach miejskich i na długich dystansach. W pełnej ofercie przewidzianych jest ponad 40 fabrycznych wersji nadwoziowych, wzbogaconych o nieograniczoną liczbę możliwych adaptacji. Samochód dostępny będzie z ładownością zwiększoną nawet do 2,4 tony i przestrzenią ładunkową o pojemności od 10,8 do 22 m3, w wersji przednio- i tylnonapędowej, z szerokością otworu załadunku i długością przestrzeni ładunkowej, które są jednymi z największych w segmencie.

Poziomy wyposażenia

Nowy Master jest furgonem następnej generacji o wzorcowych w tym segmencie parametrach użytkowych pod względem zużycia paliwa, innowacyjności i wyposażenia, dostępnym w bogato wyposażonej już w standardzie wersji extra. Wybrane elementy wyposażenia standardowego wersji extra:

– system multimedialny openR link 10″ z bezprzewodową replikacją smartfona
– światła mijania oraz do jazdy dziennej LED
– klimatyzacja sterowana manualnie
– czujniki parkowania tylne
– system automatycznego hamowania awaryjnego
– system utrzymania pasa ruchu
– regulator prędkości z ogranicznikiem
– fotel kierowcy z podłokietnikiem i regulacą odcinka lędźwiowego
– kanapa 2-miescowa typu “mobilne biuro” ze schowkiem.

Silniki i ceny

Nowy Master jest najbardziej efektywnym energetycznie samochodem w swojej klasie dzięki konstrukcji nadwozia typu „Aerovan” ze zmniejszonym o 20% współczynnikiem SCx i jedynym modelem w tej kategorii montowanym we Francji. Wszystkie wersje są produkowane na tej samej linii montażowej w zakładzie w Batilly, co zapewnia większą elastyczność w dostosowywaniu produkcji do popytu. Produkcja silników, skrzyń biegów oraz montaż akumulatorów również odbywa się we Francji, gdzie ma swoją siedzibę 84% dostawców.

Nowy Master jest dostępny z czterema wersjami wysokoprężnego silnika Blue dCi o mocy 105, 130, 150 i 170 KM, współpracującego z mechaniczną skrzynią biegów. Cechują się one znacznie obniżonym zużyciem paliwa (średnio o 1,5 l/100 km) i niższym (o 39 g/km) poziomem emisji CO2, pozwalającym utrzymać się poniżej granicy 200 g/km. Automatyczna, 9-stopniowa skrzynia biegów trafi do sprzedaży pod koniec bieżącego roku.

Ceny wersji podstawowej (z silnikiem Blue dCi 105) dla poziomu wyposażenia extra zaczynają się od 133 400 PLN netto.

Nowy Master dostępny będzie w wersji E-Tech 100% electric z dwoma typami baterii trakcyjnych, o pojemności 40 kWh (z zasięgiem do jazdy miejskiej) bądź 87 kWh (na dłuższe trasy), pozwalającym zaspokoić wszelkie potrzeby z rekordowym zasięgiem nawet 460 km.

Nowe Renault Master E-Tech 100% electric może poszczycić się rekordowymi parametrami użytkowymi: ładownością 1625 kg (w wersjie DMC 4t) z prawem jazdy B, zasięgiem do 460 km i możliwością holowania przyczepy o masie do 2,5 tony. Zużycie energii pozostaje umiarkowane i w wersji z akumulatorem o pojemności 87 kWh wynosi nawet 21 kWh/100 km w cyklu WLTP, dzięki innowacyjnemu systemowi regulacji temperatury. Szybkie ładowanie prądem stałym z terminali o mocy 130 kW pozwala odzyskać 229 km zasięgu w 30 minut. Ładowanie od 10% do 100% z domowych źródeł zasilania zajmuje mniej niż cztery godziny w przypadku terminala AC typu Wallbox 22 kW.

Wersje spalinowe z mechaniczną skrzynią biegów są już dostępne do zamawiania w Polsce, a pierwsze dostawy zostały zaplanowane na wrzesień br. Wersje elektryczne będzie można zamówić jeszcze tego lata. Natomiast wersje spalinowe z automatyczną skrzynią biegów powinny trafić do sprzedaży w ostatnim kwartale 2024 roku.