Rozwój miast jest w znaczącym stopniu uzależniony od sprawnego, płynnego transportu. Dlatego już od trzech lat, Renault Trucks i Chereau (firma zabudowująca) pracują nad europejskim programem poświęconym tej kwestii.
Projekt ten powstaje przy współpracy z publicznymi i prywatnymi przedsiębiorcami, jak np. Plastic Omnium czy LET (Transport Economic Laboratory). Celem tego przedsięwzięcia jest opracowanie kompleksowego pojazdu wraz z zabudową, który przyczyni się do redukcji emisji CO2 oraz wzrostu bezpieczeństwa kierowcy, obsługi pracującej przy załadunku i rozładunku towaru, a także pozostałych uczestników ruchu.
Zobacz także:
UŻYTKOWE
Pierwsza faza projektu polegała na lepszym poznaniu potrzeb klientów, które na tle coraz bardziej wymagającej sytuacji ekonomicznej uległy wielu zmianom. Warsztaty z całej Europy zaangażowały przewoźników, przedstawicieli władz, logistyków oraz firmy consultingowe do wspólnej debaty nad zagrożeniami i szansami transportu miejskiego.
Mając solidne podstawy teoretyczne, konstruktorzy przeszli do fazy projektowania. Dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii, udało się stworzyć eksperymentalny pojazd, który obecnie przechodzi szereg testów u francuskiego dystrybutora, firmy Transport Jammet z siedzibą w Poitiers. Teraz ten specjalizujący się w transporcie chłodniczym przewoźnik, dysponuje cichym i ekologicznym narzędziem, idealnym do dystrybucji w ścisłym centrum miasta. Mowa tu o Renault Midlum, którego układ napędowy oraz chłodnia są w 100 proc. napędzane elektrycznie. Pojazd ten, o dopuszczalnej masie całkowitej 16 ton i maksymalnej ładowności 5 ton, ma zasięg ok. 100 kilometrów.
Chereau, zgodnie ze swoim hasłem przewodnim ”Innowacja jest siłą napędową”, stworzyła zabudowę z kilkoma przedziałami ładunkowymi (mogącą pomieścić 15 palet) , dwuskrzydłowymi drzwiami , elektrycznie sterowaną kourtyną izolacyjną, kurtyną powietrzną, oraz niezależną, w pełni elektryczną jednostką chłodzącą. Cały pojazd spełnia standardy Piek (dotyczące emisji w trakcie rozładunku i załadunku pojazdu). Pojazd został także wyposażony w elementy, które zwiększają bezpieczeństwo pozostałych uczestników ruchu drogowego (pieszych, rowerzystów, kierowców skuterów itp.).
System monitorujący „Birdview”, wyświetla na jednym ekranie obraz pochodzących z czterech kamer zamontowanych z przodu, tyłu oraz boków pojazdu. System ten, użyteczny zwłaszcza w środowiskach miejskich, pomaga zredukować ryzyko związane z martwym punktem czy manewrowaniem na ograniczonej przestrzeni.
Projekt Renault Trucks to świetna okazja dla przedstawicieli władz, właścicieli sklepów oraz mieszkańców miast do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami i wypracowania wspólnego rozwiązania w postaci pojazdu, który spełni oczekiwania każdej z ww. grup.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.