Do sprzedaży w Polsce trafi 10 sztuk specjalnego modelu Megane R.S., będącego uczczeniem współpracy Renault z Red Bull Racing, która zaowocowała tytułem Mistrza Świata. Sprzedaż nowej, limitowanej serii Megane R.S. Red Bull Racing RB7 wystartuje w 24 krajach tego lata. W Polsce model jest dostępny w cenie 109 950 złotych.
Przed kilkoma dniami informowaliśmy, że w salonach sprzedaży jest dostępny model Renault Twingo R.S. Red Bull Racing RB7 (przeczytaj) oraz Renault Clio R.S. Red Bull Racing RB7 (przeczytaj).
Megane R.S. Red Bull Racing RB7 stanowi uzupełnienie gamy limitowanych serii, stworzonych z okazji współpracy ze stajnią Red Bull Racing, zwycięzcą Mistrzostw Świata Formuły 1 w latach 2010 i 2011 i aktualnym liderem w sezonie 2012, korzystającą z silników Renault.
Limitowana seria Red Bull Racing RB7 jest wyposażona w zaawansowane sportowe technologie i sportowe elementy wyposażenia, zadowalające nawet najbardziej wymagających klientów: zawieszenie Cup z samoblokującym mechanizmem różnicowym, zaciski hamulcowe Brembo w kolorze czerwonym oraz system R.S. Monitor. Nawiązuje on do pokładowych systemów telemetrycznych, umożliwiających najbardziej zaawansowanym kierowcom dobór odpowiednich nastawów dla systemów wspomagania prowadzenia oraz otrzymywanie informacji na wyświetlaczu wbudowanym w deskę rozdzielczą (automatyczny pomiar przyspieszeń od 0 do 100 km/godz., ustawianie parametrów pracy pedału przyspieszenia itp.).
Nadwozie
Będący w standardzie kolor nadwozia − metalizowany Czarny Etoilé − został podkreślony akcentami w odcieniu Żółty Sirius na przedniej listwie aerodynamicznej typu F1, obudowach lusterek bocznych i tylnym dyfuzorze. Oklejenie dachu z motywem szachownicy oraz umieszczone na bokach oficjalne logo stajni Red Bull Racing Formula One official team definitywnie kwalifikują Mégane R.S. do świata sportów samochodowych i Formuły 1.
Niezwykle sportowy i unikalny charakter Mégane R.S. Red Bull Racing RB7 uzupełniają fotele sportowe bądź fotele kubełkowe Recaro (w zależności od kraju dostępne w opcji bądź w wyposażeniu standardowym) oraz specjalna gałka dźwigni zmiany biegów i tabliczka z numerem seryjnym egzemplarza.
Rozsądne czy skłonne do szaleństw?
Główną nowością w Renault Sport jest zastosowanie systemu Stop&Start w silniku 2.0 16V 265 (w zależności od kraju). Dzięki temu ta wzorcowa pod względem osiągów jednostka może obecnie poszczycić się jeszcze lepszymi wynikami zużycia paliwa i emisji CO2. Zużycie paliwa wynoszące 7.5 l/100 km (-0.7 l) i emisja CO2 na poziomie 174 g/km (-16 g) pozwoliły obniżyć o 550 euro wysokość opłaty z tytułu zanieczyszczenia środowiska (do 750 zamiast dotychczasowych 1300 euro).
Masz ochotę jeździć „rozsądnie”? W trybie „Normal” system Stop&Start jest aktywny. Moc 250 KM, moment obrotowy 340 Nm, włączone układy wspomagania nagłego hamowania i ESC zapewniają wiele intensywnych doznań w codziennym użytkowaniu auta.
Chciałbyś poszaleć? Włączając tryb „Sport” dezaktywujesz system Stop&Start i wspomaganie nagłego hamowania. Moment obrotowy wzrasta do 360 Nm, silnik zyskuje dodatkowe 15 KM, ESC przełącza się na tryb sportowy. Konfiguracja ta pozwala w pełni wykorzystać potencjał silnika i zawieszenia, przy potęgującym intensywność doznań, zniewalającym brzmieniu wydechu.
Succes story Mégane R.S.
Renault Mégane R.S. zaprojektowano w 2004 r. z wykorzystaniem bogatego know-how konstruktorów Renault Sport, jest ono obecnie najlepiej sprzedającym się wyczynowym coupé z segmentu C (prawie 15 000 egzemplarzy sprzedanych od wprowadzenia Mégane III R.S na rynek w roku 2010 r.).
Ma swoich fanów na całym świecie. Oczywiście w Europie, ale również w Ameryce Południowej, w Japonii, w Australii i w Republice Południowej Afryki.
Renault Sport wprowadziło na rynek szereg limitowanych, supersportowych serii:
– 2005: pierwsza limitowana seria Mégane R.S. Trophy, inaugurująca przeznaczone dla purystów, sportowe zawieszenie;
– 2006: seria Mégane R.S. F1 Team R26, wprowadzona z okazji tytułu Mistrza Świata Formuły 1 zdobytego w 2005 roku;
– 2007: sławny i radykalnie usportowiony Mégane R.S. R26 R, który zapisał się w historii rekordem okrążenia wśród samochodów z przednim napędem na Nordschleife, legendarnej północnej pętli toru wyścigowego Nürburgring;
– 2011: Mégane R.S. Monaco GP;
– 2011: Mégane R.S. Trophy, który ustanowił nowy rekord toru Nürburgring, z czasem 8.08 min.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.