Renault Master zwyciężył w konkursie na najlepszy samochód dostawczy na polskim rynku. Jury doceniło między innymi średnie zużycie paliwa, które w przypadku zwycięskiego modelu Renault Master okazało się najniższe spośród testowanych aut.
Jury, w którego skład weszli dziennikarze i eksperci renomowanych polskich czasopism i portali transportowych wybrało model Samochodem Dostawczym 2014 Roku.
Zobacz także:
Tym razem w szranki corocznego konkursu stanęło w sumie 7 furgonów o DMC 3,5 t i pojemności ładunkowej 13-15 m³, najchętniej wybieranej przez klientów w całej Europie.
Renault Master zajmuje silną pozycję w swoim segmencie – jest numerem 2 na polskim rynku, a w segmencie: „podwozia do zabudowy” od 6 lat zajmuje pozycję leadera. Sprzedaż Mastera w Polsce w 2014 roku wzrosła aż o 40 proc. w stosunku do roku 2013.
W silnikach nowego modelu Master pojawiła się technologia Twin Turbo, przez co ich moc zwiększyła się (do 163 KM) przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. Udowodnił to test, w którym średnie spalanie na blisko 800-km trasie wytyczonej na drogach północnej Polski, przy obciążeniu 1000 kg, wyniosło 8 l/100 km, z dużą przewagą nad rywalami.
Nowe Renault Master został wyposażony w szereg innowacyjnych i użytecznych rozwiązań technologicznych: ESC najnowszej generacji wraz z układem Extended Grip i systemem stabilizującym przyczepę, wspomaganiem ruszania pod górę oraz w lusterko szerokokątne „Wide View”, eliminujące martwe pole. W ofercie Nowego Mastera jest również nowa wersja furgonu L4 (w dwóch wysokościach H2 i H3 o pojemności użytkowej: 20 m3) z napędem tylnym i pojedynczymi kołami, przeznaczona dla firm kurierskich.
Wygląd Mastera także został udoskonalony – przód nadwozia jest bardziej nowoczesny, a cała stylizacja dynamiczna, typowa dla marki Renault.