Produkowany od 2010 roku Renault Master zmniejsza emisję CO2. Ograniczenie może wynieść do 16 g/km, co odpowiada zmniejszeniu zużycia paliwa o 0,6 l/100 km . Duży furgon proponuje również różnorodne zmiany w swojej gamie: nowe odbiorniki radiowe, pojawienie się zawieszeń pneumatycznych, nowe opcje.
Posiadając 20 procent udziału rynkowego w segmencie dużych furgonów ciężarowych w Polsce (26,6 proc. we Francji, 15 proc. w Europie) na koniec kwietnia 2012 roku, Renault Master umacnia w ten sposób swoją pozycję lidera rynku lekkich samochodów użytkowych, którą marka utrzymuje w Europie od 1998 roku.
W 2010 roku uruchomienie produkcji Nowego Mastera połączone było z wprowadzeniem nowego silnika M9T, specjalnie opracowanego dla dużych furgonów i montowanego w fabryce w Cléon (Francja). Silnik 2.3 dCi proponowany w 3 wersjach o mocy 100, 125 i 150 KM zmniejszy w tym roku swoje zużycie paliwa o 0,6 l/100 km1 i emisję CO2 o 16 g/km1, aby osiągnąć 7,5 l/100 km i 197 g CO2/km (furgon z przednim napędem w wersji L1H1 o mocy 125 KM Euro 5).
Aby to osiągnąć, inżynierowie Renault pracowali głównie nad następującymi punktami:
– zarządzanie ciepłem: z poprawą obwodu płynu chłodzącego pozwalającą na szybszy rozruch silnika;
– wybór nowych pomp olejowych i pompy układu kierownicy wspomaganej;
– wybór ogumienia obniżającego zużycie paliwa;
– wybór nowego oleju do skrzyni biegów.
Dla poprawy komfortu w kabinie proponowana jest nowa gama odbiorników radiowych – prostsza i wzbogacona. Począwszy od poziomu Business, radio z Bluetooth, USB oraz wejściem line-in jest dostępne seryjnie. Dla poziomu wyposażenia Pack Clim proponowane jest w serii radio CD MP3 z gniazdem USB i wyjściem line-in (R-Plug&Radio+).
Zawieszenie pneumatyczne dostępne w Master z przednim napędem
Opcja zawieszenia pneumatycznego dostępna jest od tej chwili dla większości modeli gamy z przednim napędem: furgony, samochody skrzyniowe, ramy z pojedynczą i podwójną kabiną, wszystkie silniki (poza dopuszczalną masą całkowitą 2,8 t). Zawieszenie to pozwala, dzięki swoim pneumatycznym elementom resorującym:
– utrzymywać stały prześwit niezależnie od obciążenia i korygować różnice obciążenia lewej i prawej strony pojazdu;
– zwiększać chwilowo prześwit samochodu lub kąt zejścia z tyłu;
– opuszczać tylne zawieszenie aż do uzyskania najniższego progu (450 mm);
– dostosowywać ręcznie wysokość ładunku z tyłu (+70 mm/-60 mm).
Inne modyfikacje w skrócie
– metalowa osłona pod silnikiem dostępna w opcji dla wszystkich wersji;
– pojawił się nowy kolor lakieru: czarny perłowy (lakier metalizowany);
– proponowane jest nowe akcesorium: stacja dokująca – smartfon. Stacja ta, dostępna w gamie po raz pierwszy, przyczynia się do rozwijania koncepcji mobilnego biura.
Renault Master w liczbach
Master pobił historyczny rekord w lutym jako lider segmentu z udziałem w rynku wynoszącym 16,8 proc. Na polskim rynku Master od wielu lat zajmuje czołowe pozycje w segmencie samochodów dostawczych do 3,5 t. W ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku Master utrzymuje drugą pozycję w tym segmencie z 20-procentowym udziałem.
Duży furgon jest produkowany, od chwili narodzin swojej pierwszej generacji w 1980 roku, w fabryce SOVAB w Batilly, w której 2 356 pracowników wytwarza również samochody Opel Movano/Vauxhall i Nissan NV 400.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.