Firma Renault zapowiedziała 5 listopada ubiegłego roku powrót marki Alpine wraz z utworzeniem spółki Société des Automobiles Alpine-Caterham. W oczekiwaniu na wprowadzenie do sprzedaży pierwszego modelu, przewidziane na 2016 rok, Renault zorganizowało liczne akcje promujące markę Alpine.
W styczniu br. w Rajdzie Monte Carlo Historique wystartowało 5 modeli marki. Kolejnym etapem będzie powrót Alpine do rajdów wytrzymałościowych – już w 2013 roku Alpine weźmie udział w wyścigu 24H Le Mans oraz European Le Mans Series (Europejskie Mistrzostwa Wyścigów Długodystansowych).
Zobacz także:
SPORT
Nowopowstała spółka Société des Automobiles Alpine Caterham, kierowana przez Bernarda Olliviera, już rozpoczęła prace nad nowym samochodem, który powinien pojawić się na rynku w 2016 roku. Po prezentacji podczas Grand Prix F1 Monako i Le Mans Classic 2012 koncepcyjnego auta Alpine A110-50, zaprojektowanego dla uczczenia pięćdziesięciolecia słynnego, legendarnego modelu, Renault wystawiło oficjalnie pięć Alpine A110 w ostatnim rajdzie RMCH samochodów historycznych, gdzie zostały owacyjnie przyjęte przez kibiców.
Auta te, podobnie jak inne modele marki utworzonej przez Jeana Rédélé, były następnie wystawiane na Salonie Samochodów Zabytkowych Rétromobile na początku lutego.
Obecnie nadszedł czas na zgłoszeniem prototypowego modelu do elitarnych Europejskich Mistrzostw Wyścigów Długodystansowych (European Le Mans Series) i do 24-godzinnego wyścigu w Le Mans w dniach (22-23 czerwca).
Przypomnijmy, że w latach 1963-1978 marka Alpine wzięła 11 razy udział w wyścigu 24H Le Mans, wystawiając w sumie 55 samochodów. Marka zdobyła wszystkie możliwe nagrody: wyróżnienie za sprawność energetyczną Indice Energétique w 1964, 1965 i 1968, wyróżnienie za osiągi Indice de Performance w 1968 i 1969, siedem zwycięstw w swojej klasie, no i przede wszystkim zwycięstwo w klasyfikacji generalnej w 1978 prototypu Alpine A442B prowadzonego przez Jean-Pierre’a Jaussauda i Didiera Pironi. Dopełnieniem tego sukcesu było 4. miejsce zespołu Jeana Ragnottiego i Guy Fréquelina za kierownicą drugiego Alpine A442.
Aby zapewnić sukces projektu, Alpine podjęła współpracę z zespołem Signatech Philippe’a Sinaulta, który wystawi prototyp LMP2 Alpine, napędzany silnikiem Nissana o mocy 500 KM w pięciu wyścigach Europejskich Mistrzostw Wyścigów Długodystansowych. Debiut będzie miał miejsce w Silverstone (Wielka Brytania) 13 kwietnia br. Za sterami nowego modelu zasiądą Pierre Ragues i Nelson Panciatici.
Kulminacyjnym wydarzeniem sezonu będzie oczywiście 24-godzinny wyścig w Le Mans, jeden z najsłynniejszych wśród międzynarodowych imprez sportowych. Nazwisko trzeciego kierowcy, który wystartuje w 24H Le Mans, zostanie podane podczas prezentacji bolidu w Castellet w dniu 24 marca 2013 roku.
Carlos Tavares: Powrót Alpine w 2013 roku do legendarnego, 24-godzinnego wyścigu w Le Mans jest początkiem nowej, długotrwałej przygody. Powrót ten był możliwy dzięki głębokiej pasji, która nas ożywia oraz zaangażowaniu naszych partnerów i kibiców, którym chciałbym wyrazić uznanie. Etap po etapie, będziemy się wspólnie starali zapisać nową kartę w historii tej wielkiej francuskiej marki samochodów sportowych, jaką jest Alpine.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.