RENAULT: KONKURS DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW PO RAZ DRUGI

Renault Koleos-k1

Rozpoczyna się druga edycja konkursu Renault.Passion For Design & Innovation. W tym roku przed młodymi projektantami stoi jeszcze większe wyzwanie – zaprojektowanie wnętrza SUV-a klasy wyższej, czyli następnej generacji Koleosa.

Nie będzie to więc abstrakcyjny samochód przyszłości, ale wnętrze, które mogłoby za kilka lat znaleźć się w produkcji. Na zwycięzcę czeka unikalna nagroda, wizyta w Dyrekcji Designu Renault w Paryżu.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Przewodniczącym jury jest Antoine Genin, Dyrektor Designu Wewnętrznego Grupy Renault. Prace można nadsyłać za pośrednictwem formularza konkursowego na stronie renaultpassion.pl w terminie od 26 kwietnia do 26 czerwca br.

Renault Koleos-k2

Laureatem poprzedniej edycji konkursu był Daniel Czyszczoń, student Inżynierii Wzornictwa Przemysłowego na Politechnice Krakowskiej.

– Myślę, że to niecodzienna szansa na doświadczenie bardzo bliskie codziennej pracy projektanta samochodów. Nauka projektowania tu i teraz wnętrz, które spełnią oczekiwania klienta za kilka lat. Pod uwagę należy wziąć bardzo dużo elementów: ergonomię i ogólny komfort kierowcy i pasażerów, estetykę, dobór materiałów, tkanin i kolorów, a także oświetlenie, przestrzeń czy widoczność – mówi Antoine Genin, Dyrektor Designu Wewnętrznego Grupy Renault.

Zadaniem konkursowym jest zaprojektowanie wnętrza SUV-a Renault klasy wyższej, następnej generacji Koleosa. Projekty muszą uwzględniać zarówno elementy graficzne, jak i opisowe, w tym rzuty z góry wnętrza samochodu, wizualizację deski rozdzielczej, konsoli centralnej, a także propozycje kolorów i materiałów. Jury w ocenie projektów weźmie między innymi pod uwagę kompleksowość, pomysłowość i innowacyjność projektów.

Renault Koleos-k3

Nowy Koleos łączy masywny styl SUV-a z zaletami i wyrafinowaniem typowymi dla dużej limuzyny. Oferuje wnętrze z siedzeniami zapewniającymi najwyższy poziom komfortu w segmencie oraz rekordową ilość miejsca – promień na wysokości kolan na tylnych miejscach wynosi 289 mm. Kabina wyposażona jest w liczne ergonomiczne schowki, a bagażnik o pojemności 624 litrów daje możliwość łatwej zmiany konfiguracji.

Nowy Koleos to także atrakcyjne i wytrzymałe materiały wykończeniowe, takie jak satynowany ultracienki chrom, wytrzymała i przyjemna w dotyku powłoka na centralnej konsoli, piankowe materiały w desce rozdzielczej czy kontrastowe przeszycia w skórzanej tapicerce siedzeń i podłokietników. Wewnętrzne oświetlenie kabiny można personalizować. Zamontowane diody LED mogą przybrać zielony, niebieski, żółty, czerwony lub fioletowy odcień, w zależności od upodobań kierowcy i pasażerów.

Nagrody

Nagrodą za pierwsze miejsce jest wizyta w Dyrekcji Designu Renault w Paryżu, czyli możliwość przyjrzenia się, jak pracują projektanci w jednym z największych koncernów samochodowych na świecie. Zwycięzca otrzyma także nowego Koleosa do testu na okres 2 tygodni. Projektant, który zajmie drugie miejsce, otrzyma 5 000 zł oraz samochód do testów na tydzień. Trzecie miejsce to 2 000 zł i Koleos na weekend.

Renault Koleos-k4

Jak się zgłosić

Zgłoszenia konkursowe należy przesyłać za pomocą formularza konkursowego znajdującego się na stronie renaultpassion.pl.

Prace konkursowe będą przyjmowane w terminie od 26 kwietnia do 26 czerwca 2017 r. Nazwiska 4 finalistów wybranych przez jury zostaną ogłoszone 11 września br. W dniach 14-21 września planowane jest głosowanie internautów, w którym zostanie wybrany 5. finalista konkursu. Ogłoszenie laureatów nastąpi 6 października br.

Edycja 2016

Pierwsza edycja konkursu Renault. Passion For Design & Innovation. odbyła się w 2016 roku. Zadaniem konkursowym było zaprojektowanie samochodu autonomicznego. Pierwsze miejsce zajął Daniel Czyszczoń, drugą nagrodę otrzymał Konrad Cholewka, absolwent Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, a na trzecim stopniu podium stanął projektant Ryszard Szymański z Wrocławia.

Zwycięski projekt zdaniem jury przedstawiał najbardziej futurystyczną koncepcję wnętrza i nadwozia spośród wszystkich finałowych prac. Doceniono także kompleksowość doświadczenia użytkownika od momentu dotknięcia logotypu na drzwiach pojazdu.

Z27 genese