Uczestnicy konkursu Renault.Passion For Design & Innovation mają zaprojektować wnętrze SUV-a francuskiej marki klasy wyższej – następnej generacji Koleosa.
Członek jury i znany projektant, Krystian Kowalski, przygotował kilka wskazówek, które mogą im pomóc jak najlepiej wykonać to zadanie. Młodzi designerzy muszą połączyć estetykę z funkcjonalnością, a także pamiętać o tym, że warto chodzić własnymi ścieżkami i kreować nowe trendy.
Zobacz także:
RENAULT: KONKURS DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW PO RAZ DRUGI
– Projektowanie wnętrza samochodu to skomplikowany proces, ponieważ istnieje bardzo wiele czynników, które należy uwzględnić. W designie ważne są zarówno walory estetyczne obiektu, jak i jego funkcjonalność.
– Niewątpliwie dobry design jest kompilacją formy i funkcji, dlatego warto szukać unikalnych cech funkcjonalnych i technologicznych produktu, które zakomunikuje forma. Wygląd ma przecież podpowiadać, jak wygodnie korzystać z przedmiotu, a przy okazji cieszyć walorami estetycznymi – podpowiada Krystian Kowalski, juror konkursu Renault.Passion For Design & Innovation.
Krystian Kowalski jako projektant współpracuje z wiodącymi producentami mebli w kraju i za granicą. Podczas tworzenia wnętrza samochodu, tak samo jak przy projektowaniu elementów wyposażenia pomieszczeń, bardzo ważny jest dobór materiałów wykończeniowych.
Materiał powinien wynikać z funkcji przedmiotu oraz kontekstu, w jakim jest użyty. Walory funkcjonalne, takie jak: ergonomia, wytrzymałość konstrukcji, odporność na warunki zewnętrzne są brane pod uwagę podczas wyboru odpowiedniego surowca. Parametry mają wpływ na to, jak materiał będzie się starzeć, co ostatecznie jest największym sprawdzianem dla produktu – tłumaczy juror.
Aby w ogóle zacząć projektowanie, trzeba znaleźć inspirację, a to kwestia bardzo indywidualna. Jak mówi Krystian Kowalski, zależy to od wrażliwości projektanta i tego, w jaki sposób obserwuje on otoczenie. Na pewno nie należy za to kopiować już istniejących trendów, lecz stawiać na innowacyjność. Rada projektanta dla uczestników konkursu jest krótka: “Przełamywać konwencje. Nie ulegać modzie!”. Wprowadzenie tych słów w życie to być może największe wyzwanie, jakie stoi przed młodymi designerami.
Konkurs Renault.Passion For Design & Innovation to okazja dla młodych, ambitnych projektantów, by pokazać swoje możliwości. Walczą oni o wyjątkową nagrodę: zwycięzca odwiedzi Dyrekcję Designu Renault w Paryżu, gdzie będzie miał szansę przyjrzeć się pracy designerów jednego z największych koncernów samochodowych na świecie. Uczestnicy mogą zgłaszać swoje projekty do 26 czerwca, a ogłoszenie wyników nastąpi 6 października 2017 r. podczas targów Warsaw Home. Więcej informacji o konkursie można znaleźć na stronie http://renaultpassion.pl/.