RENAULT: KONCEPCYJNY EZ-GO JUŻ W WARSZAWIE

Renault-EZ_1

Renault EZ-GO – elektryczny, współdzielony pojazd autonomiczny po raz pierwszy przyjedzie do Polski. Piątego czerwca w godzinach 11.00-12.30 będzie można go zobaczyć na Placu Defilad w Warszawie.

Auto wyróżnia się nawet na tle samochodów autonomicznych, ponieważ służy do przewozu małych grup.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

To wyjątkowa okazja, by zobaczyć na żywo samochód koncepcyjny, który pokazuje, jak może wyglądać przyszłość transportu. Ekspozycja towarzyszy finałowi konkursu „Renault Easy City. Design the Future”. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie miejsca przesiadkowego z infrastrukturą pojazdu EZ-GO.

Renault-EZ_2

Pojazd- robot zostanie on zaprezentowany na specjalnie wydzielonym i ogrodzonym terenie od strony ul. Marszałkowskiej. Przez półtorej godziny organizator umożliwi zrobienie sobie selfie przy tym wyjątkowym aucie: osoby zainteresowane zrobieniem sobie zdjęcia będą wpuszczane na teren imprezy w małych grupach (liczba miejsc ograniczona – obowiązuje kolejność zgłoszeń na miejscu wydarzenia).

Nowe Renault to niezwykły elektryczny samochód koncepcyjny. Pojazd wyróżnia się nie tylko tym, że jest samochodem autonomicznym czwartego poziomu, lecz także tym, że może być alternatywą zarówno dla prywatnego samochodu, jak i dla transportu publicznego.

Pasażerowie mogą wsiadać do samochodu dzięki wygodnej platformie wejściowej. EZ-GO jest jednocześnie usługą mobilności na żądanie obsługiwaną za pomocą aplikacji. Pojazd symbolizuje wizję przyszłości marki, zgodnie z którą transport w miastach stanie się elektryczny, autonomiczny, współdzielony i połączony z usługami cyfrowymi.

Finał konkursu „Renault Easy City. Design the Future”

Ekspozycja Renault EZ-GO będzie towarzyszyła finałowi konkursu „Renault Easy City. Design the Future”. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie miejsca przesiadkowego z infrastrukturą właśnie dla tego pojazdu.

Renault-EZ_3

Piątego czerwca jury ogłosi zwycięzców wybranych spośród finalistów. Są nimi autorzy pięciu najlepszych prac:

• Jan Heymer (absolwent Wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej oraz Politechniki Warszawskiej) i Wacław Marat (absolwent Pracowni Multimedialnej Kreacji Artystycznej na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie);
• Marek Szlęk, Oskar Szymańczyk, Grzegorz Górnikiewicz i Adam Zbroiński (studenci Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej);
• Wiktor Szulfer, Julia Kazimierska i Olek Kępiński (studenci wzornictwa przemysłowego na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych);
• Jakub Jedynak (student Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej) i Radosław Domżoł
• Aleksandra Dentkowska, Anna Kowalczyk i Aleksandra Zawada (absolwentki Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej).

Wszystkie nadesłane prace można obejrzeć na stronie renaulteasycity.pl. Nagroda za najlepszy projekt wynosi 20 000 zł, za drugie miejsce przewidziano 10 000 zł, a za trzecie 5 000 zł.

Renault EZ-GO

EZ-GO jest jednocześnie pojazdem i usługą. Ten pojazd autonomiczny o napędzie elektrycznym został zaprojektowany do indywidualnego przewozu lub transportu małych grup. Umożliwia wyruszenie w drogę ze stacji wynajmu lub z miejsca zgeolokalizowanego przez aplikację.

Renault-EZ_4

Auto jest alternatywą dla prywatnych samochodów oraz dla zbiorowego transportu publicznego, metra lub autobusu, ponieważ łączy w sobie elastyczność i komfort transportu indywidualnego ze skutecznością i bezpieczeństwem transportu publicznego.

Dzięki innowacyjnej architekturze i konstrukcji przypominającej kokon pojazd zwiększa do maksimum pole widzenia czujników systemu autonomicznego, a także doskonale doświetla kabinę światłem wpadającym do wnętrza przez panoramiczny szklany dach. Stosunkowo niewielka wysokość tego pojazdu- robota nie zasłania pieszym miejskich pejzaży.

Po podłączeniu do stacji wynajmu pojazd wysuwa szeroką platformę wejściową z poręczą, dzięki której zarówno osoby sprawne jak i te poruszające się na wózkach inwalidzkich mogą łatwo wsiadać i wysiadać.

EZ-GO jest pojazdem autonomicznym czwartego poziomu. Oznacza to, że może kontrolować odległość od samochodu jadącego z przodu, jechać po swoim pasie ruchu lub go zmieniać oraz samodzielnie skręcać na skrzyżowaniach. Jest również w stanie zapewnić bezpieczeństwo w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń w jego otoczeniu, samodzielnie lub łącząc się z centrum kontroli. Renault EZ-GO aktywnie zwiększa bezpieczeństwo użytkowników dzięki ograniczeniu prędkości do 50 km/h.

To pierwszy model z zaprezentowanej w 2018 r. gamy samochodów koncepcyjnych EZ opracowanych w ramach rozwoju usług związanych z mobilnością.