RENAULT: FRANCUSKA MARKA NA 5 MIEJSCU W SPRZEDAŻY W POLSCE ZA 2022 ROK

W 2022 r. w Polsce zarejestrowano 27 490 samochodów osobowych i dostawczych Renault, co dało marce 5 miejsce na rynku polskim.

Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych (HEV, PHEV, BEV) marki Renault zwiększyła się dwukrotnie w porównaniu z rokiem 2021, dzięki czemu auta z gamy E-Tech mają już 12% udziału w miksie produktowym. Po raz trzeci z rzędu Renault zostało liderem polskiego rynku samochodów dostawczych. Zarejestrowano 12 933 samochody dostawcze Renault, co odpowiada 20,8% udziału w rynku. Od 14 lat Renault pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych w Polsce. Renault Master utrzymało pozycję lidera w swoim segmencie i na polskim rynku samochodów dostawczych. Renault kontynuuje wprowadzanie nowej identyfikacji marki, pod koniec roku pojawią się Renault Clio i Renault Arkana gama 2024.


Zobacz także:

SKODA: ROŚNIE ZAINTERESOWANIE SAMOCHODAMI Z NAPĘDEM 4X4

ROZMAITOŚCI


 

W 2022 r. w Polsce zarejestrowano 27 490 samochodów osobowych i dostawczych Renault. Daje to Renault 5 pozycję na rynku polskim, z udziałem 5,7% w rynku.

W 2022 r. sprzedano 14 557 samochodów osobowych Renault, udział marki w rynku wyniósł 3,5%. Renault znalazło się w TOP7 w sprzedaży samochodów osobowych do klienta indywidualnego (awans o jedno miejsce w porównaniu z rokiem 2021).

Najchętniej wybieranym modelem osobowym pozostało nadal Renault Clio (3 143 egz.), a kolejnym Renault Arkana, którego wydano 2 844 szt. (37% sprzedaży stanowią wersje hybrydowe). Renault Captur znalazło się w TOP5 sprzedaży do klienta indywidualnego (2 762 egz.).

Renault zajmuje 3 miejsce w sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie i 2 miejsce w sprzedaży samochodów full hybrid w Europie.

Wyniki polskie pokazują, że dwukrotnie wzrosła sprzedaż samochodów zelektryfikowanych (HEV, PHEV, BEV) marki Renault. Udział gamy Renault E-Tech w miksie produktowym marki wynosi 12%. Renault oferuje szeroką gamę osobowych aut elektrycznych i hybrydowych, na którą składają się w pełni elektryczne ZOE E-Tech electric i Megane E-Tech electric oraz samochody hybrydowe: Clio E-Tech full hybrid, Captur E-Tech full hybrid, Megane Grandtour E-Tech plug-in hybrid, Arkana E-Tech full hybrid.

Gamę samochodów dostawczych uzupełniają modele elektryczne Kangoo Van E-Tech electric oraz Master E-Tech electric.

Do popularyzacji elektryfikacji marki Renault w 2022 roku przyczyniły się ważne działania:

Renault E-Tech Tour – specjalne tournée z możliwością odbycia jazd próbnych pełną gamą samochodów E-Tech, ponad 1100 jaz próbnych w przeciągu 5 tygodni,
Twoje 24H z hybrydą Renault – unikalny program dostępny w sieci Renault, pozwalający klientowi wypożyczyć i samodzielnie doświadczyć jazdy hybrydowymi modelami Renault.

W 2022 roku wydano 223 sztuki Renault ZOE E-Tech electric, co pozwoliło temu modelowi zająć 2 miejsce w segmencie małych samochodów wśród klientów indywidualnych. Po udanym debiucie w Europie, Megane E-Tech electric dostępny od września 2022 w salonach sprzedaży w Polsce spotkał się z dobrym przyjęciem na rynku. Przyjętych zostało ponad 200 zamówień.

Po raz trzeci z rzędu Renault zostało liderem polskiego rynku samochodów dostawczych. Zarejestrowano 12 933 samochody dostawcze Renault, co odpowiada 20,8% udziału w rynku.

Renault Master od 2018 r. utrzymuje pozycję lidera wśród samochodów dostawczych do 3,5 t, w roku 2022 zarejestrowano 10 096 egzemplarzy tego modelu. Liderem segmentu minibusów jest Renault Trafic Passenger z udziałem 32%. W segmencie średnich furgonów Renault Trafic zajmuje 2 miejsce, natomiast w segmencie furgonetek Renault Express Van zajmuje 3 miejsce.

Od 14 lat Renault pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych w Polsce. W zeszłym roku zabudowano 8 890 samochodów na podwoziach Renault.

W zeszłym roku podwoiliśmy sprzedaż samochodów zelektryfikowanych i chcemy utrzymać ten trend. Rośnie też nasza sprzedaż do klienta indywidualnego. Renault pozostaje również liderem na rynku samochodów dostawczych i samochodów modyfikowanych w Polsce, a Renault Master jest liderem w swoim segmencie. Nasza sieć dealerska została uznana najlepszą siecią w Polsce, za co serdecznie dziękuję naszym pracownikom i partnerom – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Renault w Polsce i Krajach Bałtyckich. – Planujemy umocnienie naszej marki w segmencie C dzięki nowemu modelowi Renault Austral i jego wersji full hybrid, która zostanie wprowadzona do sprzedaży jeszcze w tym roku.