W ubiegłym roku Renault sprzedało łącznie 34 748 samochodów osobowych i dostawczych, co oznacza wzrost o 9,8% w porównaniu z rokiem 2023.
Łączna liczba sprzedanych aut (osobowe i dostawcze) daje Renault piątą pozycję na rynku.
Zobacz także:
DACIA: DUŻY WZROST SPRZEDAŻY MODELI MARKI W POLSCE – WYNIKI 2024
W segmencie aut osobowych Renault zakończyło ubiegły rok na 9. miejscu, ze sprzedażą 21 629 samochodów, to o 18,7% więcej w porównaniu z rokiem 2023.
W segmencie lekkich samochodów dostawczych Renault pozostaje numerem 1 na polskim rynku oraz utrzymuje pozycję lidera w samochodach zabudowywanych.
Cieszy nas wzrost udziału samochodów zelektryfikowanych E-Tech w ogólnej sprzedaży, a przede wszystkim wzrost sprzedaży naszych modeli klientom indywidualnym. Kolejny rok, bo już piąty, jesteśmy również marką numer jeden w samochodach dostawczych w Polsce, a Master z nagrodą Van of the Year jest numerem jeden w swoim segmencie. W tym roku będziemy kontynuować rozpoczęte projekty, jak również budować naszą pozycję na rynku, łącząc nowoczesne technologie z wysoką jakością, wprowadzając nowe modele, takie jak Renault 5 (Car of the Year 2025) czy Renault 4 – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.
Wyniki 2024:
Samochody osobowe
Renault Captur odnotowało wzrost sprzedaży (segment B-SUV) o 83,9%, zajmując czwarte miejsce w segmencie.
W 2024 roku Renault wprowadziło na rynek sześć nowych modeli: Espace E-Tech full hybrid, Scenic E-Tech electric (Car of the Year 2024), Captur E-Tech full hybrid, Symbioz E-Tech full hybrid, Master oraz Rafale, umacniając swoją ofertę w kluczowych segmentach.
W segmencie aut osobowych marka odnotowała imponujący wzrost sprzedaży do klienta indywidualnego o 62,6%, co czyni Renault liderem pod względem procentowego wzrostu sprzedaży w pierwszej dziesiątce marek.
Wzrósł udział samochodów wyposażonych w napędy w pełni hybrydowe i wyniósł 15,2%, ponad 1/3 więcej niż w roku 2023 (3298 sztuk).
Najchętniej wybieranym modelem osobowym był Captur, z liczbą 6294 sprzedanych samochodów (+83,9% vs. 2023), z czego 12,5% mixu sprzedaży stanowiły wersje hybrydowe. Captur zajął czwarte miejsce w segmencie B-SUV. Znacząco wzrosła również sprzedaż Renault Captur do klienta indywidualnego (4255, czyli +116,5% vs. 2023).
O 16,2% wzrosła sprzedaż w segmencie C-SUV: 5028 (Austral, Arkana, Scenic), a szczególnie udział wersji hybrydowych w mixie sprzedaży tego segmentu.
Renault Trafic trzeci rok z rzędu uplasowało się na 1. miejscu w segmencie Minibus
W ofercie aut elektrycznych i hybrydowych Renault aktualnie są dostępne w pełni elektryczne: Scenic E-Tech electric, Megane E-Tech electric, Kangoo E-Tech electric, nowy Master E-Tech electric, Trafic E-Tech electric, a także samochody w pełni hybrydowe: Clio E-Tech full hybrid, Captur E-Tech full hybrid, Symbioz E-Tech full hybrid, Arkana E-Tech full hybrid, Austral E-Tech full hybrid, Espace E-Tech full hybrid i Rafale, a uzupełnieniem gamy Rafale jest hybryda plug-in 300 KM.
Samochody dostawcze
Renault utrzymuje pozycję lidera w Polsce już piąty rok z rzędu, z 13 119 sprzedanymi pojazdami i udziałem rynkowym na poziomie 19,4%.
Siódmy rok z rzędu Master pozostaje numerem 1 w segmencie H VAN. Trafic znalazł się na drugim miejscu w segmencie M Van, a Express i Kangoo dały marce drugą pozycję na rynku w segmencie S Van.
Od 16 lat Renault pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych. Największy udział w sprzedaży zabudów stanowią pojazdy z zabudową typu skrzynia z plandeką, samochody do przewozu osób z niepełnosprawnością oraz różnego rodzaju kontenery (w tym izotermiczne i chłodnicze), skrzynie otwarte i wywrotki.
Biorąc pod uwagę segment samochodów osobowych i dostawczych łącznie, Renault było pierwszym wyborem wśród marek francuskich na rynku polskim.
Inne projekty wprowadzone w 2024 roku
Renault wprowadziło nową usługę wynajmu samochodów zastępczych – Mobilize Share. Mobilize Share umożliwia wynajem samochodów Renault i Dacia na godziny, doby oraz dłuższe okresy. Jest to pierwszy tego rodzaju projekt w Polsce wprowadzony przez markę samochodową. Program działa od grudnia 2024 roku w całej sieci Renault PRO+, oferując samochody zastępcze dla klientów serwisów poprzez specjalną aplikację na urządzenia mobilne i będzie rozwijany.
W 2025 roku usługa ta będzie sukcesywnie wprowadzana u wszystkich dealerów Renault i Dacia w Polsce, z dostępem do pełnej gamy pojazdów, w tym pojazdów elektrycznych, hybrydowych oraz dostawczych.
Wprowadzona również została wygodna Gwarancja Odnawialna Renault na samochody osobowe i dostawcze, która może być aktywowana wielokrotnie aż do 7 lat lub 150 000 km przebiegu, pod warunkiem regularnych przeglądów w autoryzowanych serwisach Renault.
Nagrody w 2024
Scenic E-Tech electric zdobył tytuł samochodu roku 2024, przyznawany przez jury europejskiego konkursu The Car of the Year, a nowe Renault Master otrzymało tytuł Van of the Year 2025.
Rok 2025
W roku 2025 Renault będzie kontynuowało swoją ofensywę produktową, wprowadzając na rynek polski nagrodzone tytułem Car of the Year 2025 Renault 5 E-Tech electric, a następnie Renault 4.
W styczniu br. uruchomiono projekt renew Factory − zakład dedykowany renowacji samochodów używanych Renault i Dacia oraz innych marek, który jest pierwszym tego typu projektem w Europie realizowanym przez Grupę Renault we współpracy z autoryzowanym serwisem marki.