RENAULT I DACIA Z REKORDAMI SPRZEDAŻY I AWANSEM W 2017 ROKU

renau-sprzed1

Grupa Renault osiągnęła w 2017 r. doskonały wynik. 18-procentowy wzrost sprzedaży pozwolił Renault i Dacii przesunąć się w rankingu o jedną pozycję w górę.

W 2017 roku zarejestrowano w Polsce 60 539 nowych samochodów grupy, co oznacza historyczny wynik sprzedaży.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Obie marki awansowały w rankingu sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych o jedną pozycję. Marka Renault zajmuje obecnie piąte miejsce, a Dacia znalazła się na ósmej pozycji. Oprócz tego Renault może pochwalić się drugim miejscem w rankingu sprzedaży samochodów dostawczych. Renault Captur zostało leaderem crossoverów z segmentu B na rynku polskim, a Clio znalazło się w TOP3 segmentu B. Dacia Duster utrzymała pozycję lidera na rynku SUV-ów z segmentu C.

renault-sprzef6

W 2017 roku obie marki Grupy Renault (Renault i Dacia) zarejestrowały łącznie 60 539 samochodów, czyli o 9 061 samochodów więcej niż w roku poprzednim. To pozwoliło Grupie Renault osiągnąć ponad 11 proc. udziałów w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce. Tym samym na rynku samochodów osobowych i dostawczych, który wzrósł o 15 proc., sprzedaż Renault i Dacii wzrosła w sumie o 18 proc., co pozwoliło na zwiększenie udziału w rynku o 0,24 p.

– Rok 2017 był dla Renault pełen sukcesów. W Polsce pobiliśmy kolejne rekordy sprzedaży. Na rynek trafiły atrakcyjne nowości modelowe. Nowe Renault Scenic i Grand Scenic, odnowiony Captur, nowy Koleos, Trafic w luksusowej wersji SpaceClass oraz Dacia Sandero w nowej odsłonie znalazły uznanie wśród klientów w Europie i Polsce. W 2018 roku chcielibyśmy utrzymać podobny poziom sprzedaży m.in. dzięki wykorzystaniu potencjału kompletnej, odnowionej gamy crossoverów Renault oraz nowym modelom, które już wkrótce trafią do sprzedaży, jak nowy Duster czy Megane R.S. – powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Terytorium East.

W roku 2017 zarejestrowano 28 023 samochody osobowe Renault. Niezmiennie liderem sprzedaży w gamie Renault jest model Clio, który znalazł 9 853 nabywców (sedan, hatchback + grandtour). Na drugim miejscu ponownie uplasował się flagowy model Megane, który sprzedał się w liczbie 5 783 sztuk (hatchback + grandtour). Trzecią pozycję zajął odnowiony w tym roku Captur z liczbą 4 048 sprzedanych egzemplarzy. Te trzy modele odpowiadają za 70 proc. całkowitej sprzedaży modeli osobowych Renault.

renau-sprzed5

Dacia, dla której był to kolejny rekordowy rok, w Polsce uplasowała się w pierwszej dziesiątce, zajmując ósme miejsce na rynku. Sprzedaż aut tej marki wzrosła ogółem o 24 proc. Dacia Duster utrzymała pozycję lidera segmentu C SUV na rynku polskim, będąc jednocześnie najbardziej popularnym autem marki – model znalazł 9 542 nabywców. Drugim najpopularniejszym modelem marki była nowa Dacia Sandero, sprzedana w 5 007 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 30 proc. Wśród samochodów dostawczych najpopularniejszym modelem marki był Dokker Van, którego zarejestrowano 2 337 szt.

REKORDOWY ROK TAKŻE W SPRZEDAŻY KIEROWANEJ DO FIRM

Sprzedaż aut Renault i Dacia do firm i instytucji w Polsce wzrosła w 2017 roku o 22,2 proc. Firmy zakupiły rekordową liczbę samochodów marki Renault – 27 420 szt. Renault znalazło się w pierwszej piątce wśród producentów sprzedających auta do firm.

Sprzedaż samochodów Renault i Dacia do firm i instytucji w 2017 roku wyniosła rekordowe 42 501 samochodów osobowych i dostawczych, co oznacza 10,8 proc. udziału w rynku. Sprzedaż aut osobowych marki Renault do firm wyniosła 19 875 szt, natomiast aut dostawczych 7 545 szt.

renau-sprzed4

Wśród aut dostawczych dostawczych marka Renault zajmuje drugie miejsce w Polsce, z udziałem 14,7 proc. Dacia znalazła się na dziesiątym miejscu w sprzedaży do firm i instytucji w 2017 roku. Obie marki Grupy Renault mają 17,86 proc. udziału w polskim rynku “dostawczaków”. Renault niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów specjalistycznych (modyfikowanych) na bazie podwozi.

– Jest to dla nas rekordowy rok pod każdym względem. Kluczem do tegorocznego sukcesu na pewno jest nasza kompleksowa oferta produktowa, zawierająca pakiet usług finansowych i posprzedażowych, która obejmuje również specjalne punkty obsługi firm PRO+. W skrócie – jesteśmy w pierwszej piątce w sprzedaży do firm, marka Renault plasuje się drugim miejscu w sprzedaży samochodów dostawczych w Polsce i niezmiennie pozostajemy liderem w zakresie samochodów modyfikowanych. Pracujemy nad tym, aby również w przyszłym roku utrzymać ten trend – powiedział Tomasz Mróz, dyrektor sprzedaży flotowej Terytorium East.

Rynek sprzedaży do firm w Polsce wzrósł o 17,7 proc. Sprzedaż aut Renault i Dacia do firm wzrosła w 2017 roku o 22,2 proc.

renau-sprzed3

W ramach największych kontraktów na dostawę flot w roku 2017 Renault Polska sprzedało 7 000 samochodów. Największy kontrakt na blisko 1 100 samochodów zrealizowany został dla firmy Orange, kolejny to zakup Renault Clio do obsługi systemu carsharingu. Traficar zakupił od Renault Polska 1000 aut. Projekt może zostać rozszerzony w kolejnych dwóch latach.

Samochody są sukcesywnie wprowadzane w kolejnych miastach wraz z uruchamianiem usługi oferowanej przez Traficar. Pozostałe przykładowe kontrakty to m.in. 380 samochodów dla firmy Danone, 180 aut dla Carlsberg czy 155 dla Polpharmy.

W kanale sprzedaży do firm najbardziej popularnymi modelami okazały się w 2017 roku Renault Master oraz Clio i Megane z wyposażeniem odpowiadającym standardom aut służbowych, tzn. klimatyzacją, zestawem głośnomówiącym i nawigacją. Najczęściej klienci wybierali silniki 2.3 dCi 170 KM w przypadku samochodów dostawczych, zaś w przypadku samochodów osobowych najczęściej wybierany był 0.9 Energy TCe 90 KM.

renau-sprzed2

Z gamy Dacii klienci flotowi najchętniej wybierali model Duster z silnikiem 1.6 SCe 115 KM oraz model Dokker Van z silnikiem 1.6 SCe 100 KM w wersji z fabryczną instalacją LPG.

Rynek samochodów dostawczych w Polsce wzrósł o 2 proc. Marki Renault i Dacia zwiększyły swój udział, sprzedając łącznie 10 914 samochodów. Renault zajmuje drugą pozycję na polskim rynku samochodów dostawczych, z udziałem 13,9 proc. (8 543 szt.), a model Master – drugie miejsce w swoim segmencie.

Gama Mastera charakteryzuje się tym, że jest tworzona „na miarę” i obejmuje w Polsce ponad 150 wersji: 4 długości, 3 wysokości, 4 klasy ładowności, a także wersje: furgon, furgon brygadowy, podwozie z kabiną, podwozie z podwójną kabiną, platformę z kabiną, wywrotki, kontenery, wersje z przednim i tylnym napędem, o objętości użytecznej od 8 do 22 m³. Od roku 2009 Renault niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów zabudowanych na bazie podwozi. W zeszłym roku zabudowano 5 500 samochodów marki Renault i Dacia.

Dacia pobiła rekord w rejestracji samochodów dostawczych, było to 2 371 szt.

Marka Renault od 1998 roku utrzymuje pozycję lidera w segmencie lekkich samochodów dostawczych w Europie.