Po ogłoszeniu udziału w tegorocznym wyścigu 24h Le Mans oraz w wyścigach European Le Mans Series, zespół Signatech- Alpine zaprezentował w Atelier Renault w Paryżu prototyp Alpine, który będzie startował z numerem 36 przez cały sezon 2013.
Powrót Alpine do wyścigów wytrzymałościowych po 35 latach nieobecności, jest elementem procesu wskrzeszania marki przed wprowadzeniem na rynek w 2016 roku przez Société des Automobiles Alpine- Caterham pierwszego modelu seryjnego.
Zobacz także:
SPORT
Załoga, która weźmie udział w wyścigu 24h Le Mans, została skompletowana: są to Nelson Panciatici i Pierre Ragues, którzy wystartują we wszystkich wyścigach serii ELMS, oraz Tristan Gommendy, który dołączy do zespołu podczas wyścigu na torze Circuit de la Sarthe.
Pierwsze przejazdy i testy Alpine Nr 36 odbyły się na torze Paul Ricard w Le Castellet w ramach wspólnych jazd testowych przed startami w ELMS.
Alpine-Renault A442B zwyciężył w wyścigu 24h Le Mans z 1978 roku prowadzony przez Jean- Pierre’a Jaussauda i Didiera Pironiego. W 2013 roku nowe auto było jedną z gwiazd zorganizowanej przez Atelier Renault wystawy „No Limit!”, która zakończyła się w ostatnia niedzielę. Teraz czas na starty – pierwszy już 13 kwietnia!
– Od ogłoszenia komunikatu w dniu 5 listopada ubiegłego roku o wskrzeszeniu marki Alpine, pokonujemy kolejne etapy na tej drodze – podkreślił Bernard Ollivier, Prezes i Dyrektor Generalny Société des Automobiles Alpine-Caterham. Informacja o naszym zaangażowaniu w wyścigi została bardzo pozytywnie przyjęta, zarówno przez fanów Alpine jak i przez cały świat sportów samochodowych. Z niecierpliwością czekamy na dzień, w którym będziemy mogli ujrzeć to auto w akcji.
– Naszym celem jest odegranie kluczowej roli w bardzo wymagającej kategorii LMP2. Wykorzystamy dwa pierwsze wyścigi z serii ELMS w celu przygotowania się do wyścigu 24h Le Mans, który pozostaje kulminacyjną imprezą sezonu – dodaje Philippe Sinault, Szef Teamu Signatech-Alpine.
Kierowcy Alpine Nr 36 łączą młodość z doświadczeniem. Do Nelsona Panciatici (24 lata) i Pierre’a Raguesa (29 lat), których udział został potwierdzony w dniu ogłoszenia programu, dołączył Tristan Gommendy (34 lata), który wejdzie w skład załogi podczas wyścigu 24h Le Mans. Francuzi, którzy rozpoczynali kariery w formułach Renault, mają łącznie na swoim koncie dziesięć startów w największym wyścigu świata. Czwarty francuski kierowca, Paul-Loup Chatain, został wybrany w charakterze kierowcy juniora.
DANE TECHNICZNE ALPINE-NISSAN Nr 36
* Podwozie: Alpine
* Silnik: V8 Nissan V8 typ VK45;
– moc: 500 KM;
– paliwo i środki smarne: TOTAL;
– skrzynia biegów: X-Trac sekwencyjna, 6-biegowa;
– maksymalna prędkość: 330 km/h.
* Układ kierowniczy
– ze wspomaganiem hydraulicznym.
* Układ hamulcowy
– tarcze karbonowe – Brembo.
* Opony
– Michelin.
* Wymiary
– długość: 4610 mm;
– rozstaw osi: 2870 mm;
– szerokość: 1995 mm;
– masa: 900 kg.
KALENDARZ NA ROK 2013
• 13 kwietnia: ELMS – Silverstone (Wielka Brytania);
• 18 maja: ELMS – Imola (Włochy);
• 9 czerwca: Oficjalne treningi przed wyścigiem 24h Le Mans (Francja);
• 23 czerwca: Wyścig 24h Le Mans 2013 (Francja);
• 20 lipca: Red Bull Ring (Austria);
• 14 września: Hungaroring (Węgry);
• 28 września: ELMS – Paul Ricard (Francja).
Historia: wyścig 1969 (Andruet)
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.