Po wprowadzeniu Renault Duster Oroch w Ameryce Łacińskiej, modelu w kategorii półtonowych pick-upów, Renault prezentuje model Alaskan, który zabierze na pokład aż tonę bagażu.
Nowy model będzie produkowany w trzech zakładach w różnych częściach świata. Sprzedaż rozpocznie się od krajów Ameryki Łacińskiej, a pierwszym krajem będzie Kolumbia.
Zobacz także:
Nazwa Alaskan inspirowana była słowem „Alaska”, które znaczy „Wielki Ląd”. Kojarzy się z ogromnymi obszarami dzikiej przyrody i przyjemnością przeżywania nowych przygód.
Design modelu wyraża tożsamość Renault. Nowa stylistyka modeli marki jest widoczna w szerokim wlocie powietrza zdobionym chromowanymi elementami. Chromowana listwa podkreśla również dolną część wlotu powietrza. Łączy ona reflektory i tworzy naturalne przejście między grillem a zderzakiem. Muskularne linie pokrywy silnika wzmacniają wrażenie solidnej konstrukcji. Charakterystyczne światła przednie full LED wykonano w kształcie litery C.
Wyraźnie wyprofilowane zderzaki o atletycznych liniach tożsame są z potężnymi nadkolami, obejmującymi 16- lub 18-calowe koła.
PODWOZIE I ZAWIESZENIE
Te dwa elementy są kluczowe dla samochodu typu pick-up.
Nowe, zdecydowanie nowoczesne zawieszenie tylne z pięcioma wahaczami zapewnia doskonałe zachowanie samochodu na drodze oraz najwyższy komfort jazdy wszystkim pasażerom. Komfort jest wyższy w porównaniu do bardziej konwencjonalnego rozwiązania z resorami piórowymi. Dodatkowo ograniczono zjawisko tarcia, niezależnie od obciążenia pojazdu. Rozwiązanie oferowane jest w wersji z podwójną kabiną.
Wzmocniona, całkowicie zamknięta rama podwozia opracowana przez Alians Renault- Nissan, jest idealnie dopasowana do potrzeb klientów, zarówno w eksploatacji samochodu jako wyłącznie dostawczego, jak i do celów rekreacyjnych. Zwiększona sztywność zapewnia lepsze zachowanie w czasie jazdy oraz wyższe bezpieczeństwo. Nowe auto posiada wysoki prześwit: 230 mm, może ciągnąc przyczepę o masie 3,5 tony.
Zdolności terenowe zwiększa inteligentna koncepcja układu jezdnego (kąt natarcia, zejścia i rampowy). Skrzynia ładunkowa została zabezpieczona przed promieniami UV, podłoga jest6 wodoodporna i antypoślizgowa. Zainstalowano system zaczepów z prowadnicami wbudowanymi w burty oraz czterema pomysłowo rozwiązanymi uchwytami do szybkiego i bezpiecznego mocowania wszelkiego rodzaju ładunku.
WNĘTRZE
Drugi rząd siedzeń zapewnia komfort porównywalny z samochodami osobowymi (promień na wysokości kolan: 589 mm / kąt pochylenia oparcia: 23 stopnie). Bardzo wygodne, regulowane fotele z podparciem lędźwiowym ograniczają zmęczenie podczas długich podróży: dostępne są cztery, sześć lub
Można zamówić podgrzewanie przednich foteli oraz automatyczną klimatyzację z dwustrefowym sterowaniem temperaturą nawiewu oraz regulacją siły nawiewu na miejsca z tyłu kabiny. Intuicyjnie rozmieszczone są schowki w kabinie, konsola centralna i kieszenie w drzwiach oraz schowki pod fotelami.
SILNIKI I NAPĘD
Alaskan jest wyposażony w czterocylindrowy silnik Renault twin-turbo diesel w wersjach o mocy 160 i 190 KM. Niewielka turbosprężarka zapewnia elastyczne przyspieszenie, a duża dodaje mocy w wysokim zakresie prędkości obrotowej. W zależności od rynku oferowane są również dwa inne silniki: benzynowy 2,5 litra o mocy 160 KM oraz wysokoprężny 2,5 litra o mocy 160 lub 190 KM.
Dostępne są mechaniczne skrzynie 6-biegowe lub skrzynie automatyczne 7-biegowe oraz napęd na dwa lub cztery koła.
Tryby działania napędu: 2WD (napęd na oś przednią), 4H (mokra nawierzchnia, pokryta żwirem itp.) i 4LO (w przypadku całkowitej utraty przyczepności – piach, śnieg, błoto, itp.). Mechanizm różnicowy o elektronicznie sterowanym ograniczonym poślizgu, tzw. szpera (eLSD) i układ przeniesienia napędu na cztery koła zapewniają pewność prowadzenia samochodu.
Zastosowany układ elektroniczny wykorzystuje cztery czujniki w układzie hamulcowym, by kontrolować prędkość obrotową każdego koła. Gdy system stwierdzi, że jedno z kół osi obraca się szybciej niż drugie, uruchamiany jest na chwilę hamulec, by poprawić przyczepność obu kół osi, ustabilizować pojazd i zwiększyć poczucie bezpieczeństwa.
Samoblokujący tylny mechanizm różnicowy poprawia trakcję w ekstremalnych warunkach jazdy. Układy wspomagające prowadzenie samochodu to m.in. ruszania pod górę (HSA), kontrola zjazdu z pochyłości (HDC), system zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS), elektroniczny korektor siły hamowania (EBD), wspomaganie nagłego hamowania, elektroniczny system korygujący tor jazdy (ESC).
ZABUDOWY NA MIARĘ POTRZEB
W ramach partnerskiej współpracy z siecią autoryzowanych firm nadwoziowych przewidziane jest oferta szerokiej gamy zabudów, zapewniająca rozwiązania niezbędne do prowadzenia działalności: ambulans, pomoc drogowa, pojazd interwencyjny, straż pożarna, wysięgnik koszowy, wywrotka, pojazdy dla służb leśnych, itp. Możliwe jest również indywidualne doposażenie samochodu z wykorzystaniem specjalistycznych opcji fabrycznych.
Wyspecjalizowana sieć Renault Pro+ obejmie także klientów nabywających model Alaskan. Można będzie skorzystać z usług doradcy handlowego i serwisowego, złożyć wizytę w serwisie bez wcześniejszego umawiania,skorzystać z wydłużonych godzin pracy warsztatu, czy otrzymać zastępcze. SiećPro+ na koniec 2016 roku będzie obejmowała około 700 koncesjonerów w 41 krajach. Na terenie Ameryki Łacińskiej działa 65 punktów (w Brazylii, 18 w Argentynie, 9 w Kolumbii i 3 w Chile).
W dostępnej gamie akcesoriów ułatwiających załadunek i wyładunek skrzyni znajduje się natomiast np. przesuwana płyta na skrzyni, chowany stopień wejściowy, elementy do aranżacji przestrzeni ładunkowej skrzyni, osłona skrzyni, system mocowania ładunku C-CHANNEL z trzema zaczepami z każdej strony skrzyni, zamykany bagażnik itd.
Alaskan jest dziś produkowany w mieście Cuernavaca w Meksyku, a w przyszłości jego produkcja zostanie uruchomiona w zakładach w Barcelonie oraz w Kordobie w Argentynie.