British Automotive Polska S.A., generalny importer Jaguar Land Rover w Polsce, sprzedał w grudniu 2016 r. 165 samochodów, o 94 proc. więcej niż rok wcześniej.
W ciągu ub. roku spółka sprzedała natomiast rekordowe 2 081 samochodów, aż o 64 proc. więcej niż w 2015 r. Najlepiej sprzedającymi się modelami w gamie był Range Rover Sport oraz Land Rover Discovery Sport – kompaktowy SUV Land Rovera.
Zobacz także:
British Automotive Polska S.A., generalny Importer Jaguar Land Rover w Polsce, odnotował najlepszy w historii firmy całoroczny wynik sprzedaży w 2016 roku, m.in. dzięki licznym premierom nowych i wielokrotnie nagradzanych modeli. Range Rover Sport jest odpowiedzialny za 21 proc. ubiegłorocznej sprzedaży (437 szt.), Discovery Sport zanotował ponad 15 proc. udziałem w wolumenie sprzedaży (312 szt.). Trzecie miejsce w zestawieniu (14 proc. – 291 szt.) zajął Range Rover, najdroższy z oferowanych modeli Land Rover.
Najlepiej sprzedającym się modelem Jaguara w 2016 r. był natomiast F-Pace – pierwszy w historii marki SUV. F-Pace, wprowadzony do sprzedaży w kwietniu 2016 r., w ciągu 9 miesięcy uzyskał 13 proc. udział w całkowitej sprzedaży (271 szt.), pod względem średniej miesięcznej sprzedaży ustępując tylko Range Roverowi Sport.
– 2016 to najlepszy rok w historii British Automotive Polska S.A. Połączenie niezwykle atrakcyjnej oferty samochodów Jaguar Land Rover przyniosło efekty przekraczające nasze ambitne oczekiwania, z jakimi wkraczaliśmy w 2016 r. Skokowo zwiększając sprzedaż i bijąc kolejne wewnętrzne prognozy ustawiliśmy sobie wysoko poprzeczkę. Mamy jednak wszelkie predyspozycje ku temu, by w 2017 r. i kolejnych latach pobić kolejne rekordy. Cele na lata 2017- 2020 pozostają niezmienne: chcemy dalej dynamicznie rosnąć, każdego roku odnotowując dwucyfrowy wzrost sprzedaży – komentuje Arkadiusz Miętkiewicz, Dyrektor Zarządzający British Automotive Polska S.A.