RED DOT AWARD 2013: NAGRODY DLA AUDI I RENAULT

A 1_R8_large_b

Audi i Renault zdobyły nagrody w „Red Dot Product Design Award”, jednym z najbardziej prestiżowych międzynarodowych plebiscytów w dziedzinie wzornictwa. W konkursie rywalizowało 4 662 kandydatów z 54 krajów w 19 różnych kategoriach.

Spośród produktów i projektów, wyróżniono 22 modele samochodów. Nagroda „red dot” wyraża uznanie nie tylko dla estetycznej formy, ale również dla pionierskich trendów i innowacyjnej myśli projektantów.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Zwycięstwo odniosły trzy modele spod znaku czterech ringów. Audi R8 przekonało międzynarodowe, renomowane jury swoją „najwyższą jakością stylistyki“ i otrzymało najwyższą nagrodę „red dot: best of the best“. Z kolei Audi A3 Sportback i Audi S3 również spotkały się z uznaniem jurorów, którzy przyznali im nagrodę „red dot“ za niepowtarzalny styl. Nagrody podczas gali red dot w teatrze Aalto, w niemieckim Essen odebrał szef zespołu odpowiedzialnego za stylistykę wnętrza samochodów Audi, Enzo Rothfuss. Podziękował jurorom oraz swojemu zespołowi następującymi słowy: „Wzornictwo to dynamiczny proces i nieustanny rozwój, w którym łączymy tradycję i wizjonerstwo.“

Audi A3 Sportback S line/Standaufnahme

– Wyznaczanie nowych dróg we wzornictwie oznacza przede wszystkim krytyczne spojrzenie na każdy projekt – powiedział Wolfgang Egger, szef działu stylistyki Audi. Proces pracy nad stylistyką pojazdu przypomina dynamiczną jazdę samochodem, która ma swoje lepsze i gorsze momenty. By powstała innowacyjna forma, trzeba podejścia do zadania z wielu różnych perspektyw i poszukiwania czegoś nowego, pamiętając przy tym, by nie tracić z oczu podstawowych cech marki Audi.

RENAULT NA NAJWYŻSZYM PODIUM

Renault ZOE zdobyło „Red Dot Product Design Award”, stając się jej trzecim laureatem wśród modeli marki, po Mégane II w 2003 roku i Twizy w 2012 roku. Nagrodę Jury zdobył również bardzo pozytywnie oceniany projekt o nazwie „The Bump”.

Renault ZOE zostało uhonorowane przez jury w kategorii „Electric passenger car”. Z kolei w kategorii „Trade Fair Stand” wyróżnienie zdobył wykorzystany po raz pierwszy podczas paryskiego Salonu Samochodowego 2012 projekt stoiska Renault o nazwie „The Bump”. Wrażenie niezwykłej przestronności oraz atrakcje nowego stoiska ekspozycyjnego Renault stwarzają pełen życia nastrój otaczający zewsząd zwiedzających, eksponując równocześnie kluczowe wartości marki, jakimi są ruch i zmiana – orzekli członkowie jury Red Dot Award.

R 1_1_6

Projekt czerpie inspiracje z wartości wspólnej dla wszystkich eksponowanych samochodów, jaką jest ruch, stawiając sobie za cel odtworzenie wrażenia tego ruchu w obrębie stoiska. Prezentowane auta są rozmieszczone w układzie koncentrycznych pierścieni wokół dwóch „wzgórz” z umieszczonymi na ich szczycie obrotowymi platformami. Samochody są dzięki temu widoczne ze wszystkich stron, zależnie od miejsca, w którym znajduje się zwiedzający. Wrażenie ruchu uzyskane dzięki takiemu trójwymiarowemu układowi jest dodatkowo wzmocnione pokryciem posadzki oraz oświetleniem sufitowym wzorowanym na kulach świetlnych subtelnie zmieniających kolor.

Profesor Peter Zec, założyciel i prezes Red Dot, podkreślił, że obecnie sukcesy rynkowe są ściśle uzależnione od solidnych kompetencji wzorniczych: Zdobywcy nagród Red Dot należą do czołówki wysoko rozwiniętej kultury designu i wzornictwa przemysłowego. W dzisiejszych czasach coraz trudniej jest rozróżnić dobrze zaprojektowane produkty i w wielu wypadkach tylko szczegóły są w stanie dowieść ich wyjątkowych zalet.

Nagroda „Red Dot Design Award”, ustanowiona w 1955 roku, stała się międzynarodowym wyznacznikiem jakości w dziedzinie wzornictwa.