Range Rover został stworzony, aby być najbardziej wszechstronnym pojazdem na świecie. Dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii wykracza także poza ogólnie przyjęte pojęcie bezpieczeństwa na drodze.
Model zaprezentowany podczas tegorocznych Targów Motoryzacyjnych w Paryżu to czwarta generacja w ponad czterdziestoletnim istnieniu klasycznej linii Range Roverów. Nowy model został opracowany w oparciu o dziedzictwo marki – tworzenia samochodów przeznaczonych do jazdy w najbardziej wymagającym terenie oraz różnorodnym klimacie.
– Nowy Range Rover został zbudowany tak, aby spełniać i przekraczać najbardziej surowe światowe standardy bezpieczeństwa. Cel ten przyświecał projektantom zarówno na etapie tworzenia nowoczesnej konstrukcji tego modelu, jak i doboru najbardziej zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy w każdym terenie – powiedział Przemysław Szafrański, Land Rover Brand Manager.
Dzięki zaawansowanej, lekkiej strukturze nadwozia, najnowocześniejszej konstrukcji zawieszenia i unikalnej technologii Terrain Response 2 nowy model jeszcze raz podnosi poprzeczkę w zakresie zdolności poruszania się po każdym terenie, zapewniając pasażerom niezrównany poziom bezpieczeństwa podczas jazdy.
Uzupełnieniem systemu jest cały arsenał najnowocześniejszych układów zwiększających osiągi i bezpieczeństwo jazdy obejmujących: kontroli zjazdu Hill Descent Control (HDC), kontroli prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia Gradient Release Control (GRC), wspomagający ruszanie pod górę Hill Start Assist (HSA), dynamicznej kontroli stabilności Dynamic Stability Control (DSC), elektronicznej kontroli trakcji Electronic Traction Control (ETC), zapobiegający przewróceniu się pojazdu Roll Stability Control (RSC) oraz wspomagający stabilność przyczepy Trailer Stability Assist (TSA).
Wymienione systemy przeszły znaczące modyfikacje technologiczne w stosunku do poprzedniej generacji Range Rovera.
Całkowitą nowością jest inteligentny hamulec awaryjny. Siła hamowania uzupełniana jest szeroką gamą technologii bezpieczeństwa aktywnego, stworzonych po to, aby zwiększać siłę hamowania, stabilność i przyczepność. Nowy system jest integralną częścią tempomatu ACC. Wspomaga zachowania kierowcy i interweniuje w momentach zagrożenia. Gdy pojazd poprzedzający nagle zwolni lub jeżeli inny samochód nagle wjedzie na jego pas jezdni, system wspomaga hamowanie minimalizując ryzyko kolizji.
Inteligentny Hamulec Awaryjny (IEB) wyposażony jest w zaawansowane Wspomaganie Hamulców (Advanced Emergency Brake Assist AEBA). System korzysta z umieszczonego z przodu samochodu radaru w celu wykrywania pojazdów poprzedzających poruszających się w tym samym kierunku. W przypadku ryzyka zderzenia, kierowca ostrzegany jest sygnałem dźwiękowym i wizualnym. Jeśli ryzyko zderzenia zwiększy się po ostrzeżeniu, AEBA przygotowuje układ hamulcowy na gwałtowne hamowanie, rozpoczynając delikatne wytracanie prędkości. Jeżeli pedał hamulca zostanie gwałtownie naciśnięty, wówczas hamulce zaczynają działać z pełną siłą.
W przypadku, gdy kolizja jest nie do uniknięcia, nadane zostanie ostrzeżenie, a IEB automatycznie zacznie działać z siłą hamowania awaryjnego, aby zminimalizować prędkość uderzenia.
Zoptymalizowana stalowa struktura chroni pasażerów dzięki bardzo mocnej i stabilnej klatce, którą uzupełnia system poduszek powietrznych i zagłówków. Konstrukcja zderzeniowa została znacząco zoptymalizowana. Najnowocześniejsze narzędzia do symulacji komputerowej, pozwoliły inżynierom na przeprowadzenie dużej liczby wirtualnych testów już w fazie projektowania prototypów. Zachowanie pojazdu w sytuacji zderzeniowej zostało zweryfikowane rygorystycznym programem obejmującym 70 pełnych testów zderzeniowych i ponad 20 testów rolkowych. Stworzona pod kątem optymalnego zachowania w przypadku zderzenia aluminiowa struktura nadwozia posiada kluczowe rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo przy uderzeniach bocznych – aluminium AC300 w strefie zderzeniowej oraz kompozytowe wzmocnione okolice słupków B w celu zminimalizowania uderzeń bocznych.
Przy projektowaniu przodu nowej generacji Range Rovera bardzo dużo uwagi poświęcono bezpieczeństwu pieszych. Zderzak oraz pokrywa silnika, są zaprojektowane tak, aby zminimalizować potencjalne obrażenia osoby potrąconej. Pakiet poprawiający bezpieczeństwo pieszego obejmuje podniesiony obszar A pokrywy silnika, a także zoptymalizowane pod kątem pochłaniania energii profile zderzaków oraz pokrywy silnika i udoskonalone połączenie elementów nadwozia z podwoziem.
Nie mniej istotnym wyróżnikiem Range Rovera jest pozycja za kierownicą – Command Driving, która zapewnia doskonałe poczucie kontroli nad samochodem niezależnie od warunków na drodze. Podobnie jak w poprzednich generacjach, nowy Range Rover zapewnia kierowcy idealną widoczność pojazdu oraz jego otoczenia.
Całkowicie nowy Range Rover wciąż pozostaje niezaprzeczalną ikoną marki. Jednocześnie stanowi krok naprzód w śmiałej ewolucji ikonicznego języka projektowania tego modelu. Bezpieczeństwo, jakie zapewnia będzie decydującym czynnikiem przy zakupie zarówno dla nowych, jak i stałych klientów marki.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.