Range Rover wprowadza na rynek nowy model Velar. To średniej wielkości luksusowy SUV, plasujący się pomiędzy Evoque i Sportem.
Samochód jest wyposażony w hybrydowe układy napędowe MHEV i PHEV, oraz zaawansowany system informacyjno- rozrywkowy Pivi,
Zobacz także:
Nowy układ hybrydowy typu plug-in (PHEV) składa się z 2-litrowej jednostki spalinowej o mocy 300 KM i silnika elektrycznego 105 kW, wytwarzając łącznie moc 404 KM i 640 Nm momentu obrotowego. Zapewnia to przyspieszenie 0- 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy.
Akumulator litowo- jonowy o pojemności 17,1 kWh, umieszczony pod podłogą bagażnika, można naładować od 0 do 80 proc. w zaledwie 30 minut za pomocą szybkiej ładowarki DC lub 1.40 godz. za pomocą standardowej ładowarki ściennej o mocy 7 kW. Dzięki zerowej emisji spalin w trybie elektrycznym, zasięgowi w trybie EV wynoszącym 53 km, zużyciu paliwa od 2,2 l/100 km i emisji CO2 od 49 g/km, Velar jest teraz bardziej zrównoważony.
Po raz pierwszy w Range Roverze Velar została również wprowadzona nowa rodzina 3-litrowych, sześciocylindrowych silników rzędowych Ingenium. Najnowsza generacja wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych jest dostępna z technologią hybrydową MHEV w celu zmniejszenia zużycia paliwa.
Nowe, sześciocylindrowe silniki rzędowe, są dostępne z napędem na cztery koła, zarówno w wersjach benzynowych P340 (340 KM) i P400 (400 KM) oraz Diesla – D300 (300 KM) z których każdy jest standardowo wyposażony w zawieszenie pneumatyczne. System MHEV jest w stanie ponownie wykorzystać zgromadzoną energię, aby wspomagać silnik podczas przyspieszania, zapewniając jednocześnie system Stop/ Start.
Nowe 6-cylindrowe silniki rzędowe P340 i P400 generują odpowiednio moment obrotowy 480 Nm / 550 Nm, podczas gdy potężna jednostka P400 zapewnia imponujące przyspieszenie 0-100 km w czasie 5,5 sekundy. Oba silniki są wyposażone w elektryczny kompresor wspomagany przez turbosprężarkę Twin Scroll i system zmiennego skoku zaworów (CVVL).
Silnik wysokoprężny D300 generuje moment obrotowy 650 Nm, oferując przyspieszenie 0-100 km/h w 6,5 sek., przy zużyciu paliwa od 7,4 l/100 km i emisji CO2 od 194 g/km. Nowe konstrukcje rzędowych silników wysokoprężnych Ingenium ssą zgodne z normą Euro 6d.
Dodatkowo w nowym aucie wprowadzono czterocylindrowy silnik Ingenium D200 (204 KM), który z technologią MHEV emituje od 165 g/km CO2 i zużywając od 6,3 l/100 km paliwa.
Velar jest wyposażony w system Land Rovera Pivi i Pivi Pro. Można uzyskać dostęp do aktualizacji oprogramowania „bezprzewodowo” (SOTA) oraz do najnowszych map, aplikacji i modułów oprogramowania pojazdu. Spotify jest po raz pierwszy zintegrowany bezpośrednio z menu informacyjno- rozrywkowym,.
Wewnątrz jest ciszej dzięki systemowi aktywnej redukcji hałasu drogowego. Nowy system filtracji powietrza w kabinie zmniejsza poziom szkodliwych cząstek stałych, pyłków, a nawet zapachów. Dostępny jest również nowy Activity Key drugiej generacji. Nowe funkcje obejmują kierownicę ze zintegrowanymi przyciskami. Selektor biegu zastępuje również dotychczasową, obrotową dźwignię zmiany biegów.
Wersja Velar Edition oferuje kombinację ulepszeń zewnętrznych i wewnętrznych. Została oparta na specyfikacji R-Dynamic SE□, a ulepszenia obejmują czarny kontrastowy dach i dopasowane 20-calowe, czarne felgi aluminiowe. Nowa edycja specjalna jest dostępna z dedykowanym lakierze metalicznym Lantau Bronze, a także w kolorach Hakuba Silver, Santorini Black lub Eiger Grey.