RANGE ROVER: NOWY MODEL 2018 MOCNIEJSZY I KOMFORTOWY

RangeRover_MY1

Range Rover wprowadza do oferty hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Zapewnia on zrównoważony luksus na nowym poziomie wydajności i zdolności terenowych, będącym dopełnieniem jego dopracowania i atrakcyjności.

Stylistyka nadwozia modelu MY18 została delikatnie uatrakcyjniona, a w kabinie zagościły jeszcze większy komfort oraz nowe technologie przyjazne użytkownikowi.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Nowy Range Rover zwiększa poziom wygody kierowcy i pasażerów. Nowe przednie fotele o regulacji w 24 kierunkach zyskały nową konstrukcję oraz szersze i grubsze wypełnienie, nowe są ponadto podgrzewane podłokietniki. Całkowite przekonstruowanie kabiny i układu siedzeń tylnego rzędu pozwoliło stworzyć istną oazę spokoju bez uszczerbku dla przestrzeni ładunkowej.

RangeRover_MY7

Pasażerowie pracujący podczas jazdy mają dostęp do nawet 17 złączy, w tym do gniazdek o napięciu 220V, USB, HDMI czy gniazdka 12V. Dla podróżujących osób podróżujących biznesowo zaprojektowano punkty dostępowe do Internetu Wi-Fi 4G dla maksymalnie ośmiu urządzeń oraz wygodne schowki. Kabinę przystosowano pod kątem relaksu, montując luksusowe fotele oferujące 25 programów masażu dzięki zastosowanej w oparciach technologii masażu „Hot Stone”.

Szersze i bardziej miękkie siedzenia oferują wspaniały komfort. Odchylane o maks. 40 stopni fotele pozwalają w pełni wykorzystać dodatkowe 186 mm przestrzeni na nogi (teraz łącznie 1206 mm). W celu uzyskania komfortu zastosowano też podgrzewane i wentylowane siedzenia oraz podgrzewane podłokietniki i podnóżki. Wygodę i możliwości personalizacji dodatkowo zwiększa możliwość sterowania wszystkimi funkcjami siedzeń za pomocą aplikacji na smartfona InControl, zarówno z wnętrza samochodu, jak i z zewnątrz.

Wnętrze stało się jeszcze bardziej eleganckie dzięki pełnej integracji najbardziej zaawansowanego systemu multimedialnego opracowanego przez firmę Jaguar Land Rover. System Touch Pro Duo w wersji „Blade” łączy dwa perfekcyjnie współpracujące ze sobą 10-calowe ekrany dotykowe o wysokiej rozdzielczości w konsoli centralnej. Informacje można przesuwać z jednego ekranu na drugi, co czyni układ bardzo intuicyjnym oraz zapewnia niezrównaną funkcjonalność.

RangeRover_MY2

Po ubiegłotygodniowej prezentacji nowego hybrydowego Range Rovera Sport, firma Jaguar Land Rover robi kolejny krok na drodze od konwencjonalnego silnika spalinowego w kierunku pojazdów autonomicznych, zelektryfikowanych oraz zapewniających łączność dla wszystkich pasażerów.

Nowy model Range Rover P400e zapewnia ekonomikę i osiągi, łącząc 2.0-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy Ingenium o mocy 300 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 116 KM. Łączna moc zestawu wynosząca 404 KM — dostępna za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła — zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 6,8 sekundy oraz maksymalną prędkość 220 km/h.

Dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 640 Nm nowy zespół napędowy łączy dobre osiągi z tradycyjnymi dla Range Rovera zdolnościami terenowymi i komfortem.

RangeRover_MY3

Dzięki elektrycznej jednostce napędowej Range Rover P400e emituje tylko 64 g/km w cyklu mieszanym NEDC i oferuje elektryczny zasięg do 51 km przy wyłączonym silniku benzynowym serii Ingenium. Nowe auto zapewnia cichą jazdę przy zdolnościach off- roadowych, a także pozwala wjechać do obszarów z ograniczeniami wprowadzonych dla samochodów z silnikami spalinowymi.

Kierowcy mogą wybrać jeden z dwóch trybów jazdy, który najlepiej odpowiada ich potrzebom:
* Parallel Hybrid (domyślny tryb jazdy) łączący napęd benzynowy i elektryczny – kierowca może zoptymalizować ładowanie akumulatorów lub zużycie paliwa poprzez wykorzystanie jednej z dwóch funkcji zarządzania ładowaniem:
SAVE — zapobiega spadkowi naładowania akumulatora poniżej wstępnie wybranego poziomu;
PEO (Predictive Energy Optimisation — predykcyjna optymalizacja energetyczna) — wprowadzenie do systemu nawigacyjnego miejsca docelowego uruchamia funkcję, która wykorzystuje na potrzeby wybranej trasy dane o wysokości n.p.m. z wbudowanego odbiornika GPS w celu inteligentnego połączenia obu napędów z myślą o redukcji zużycia paliwa.
* EV (Electric Vehicle) — pozwala na jazdę z użyciem wyłącznie silnika elektrycznego.

RangeRover_MY4

Technologia Terrain Response 2 firmy Land Rover rozdziela pomiędzy czterema kołami moment obrotowy z silnika elektrycznego, który nie posiada trybu wolnej jazdy i potrafi dostarczyć maksymalny moment obrotowy od zerowych obrotów. Zapewnia to lepszą kontrolę podczas powolnej jazdy w terenie, stanowiąc potwierdzenie własności off- roadowych.

Korzystając z gniazda prądu o natężeniu 32 amperów pełne szybkie ładowanie litowo- jonowego akumulatora o pojemności 13,1 kWh trwa zaledwie 2 godziny i 45 minut. Akumulator można w pełni naładować w ciągu 7 godzin i 30 minut za pomocą znajdującego się w wyposażeniu standardowym 10-amperowego przewodu do ładowania w domu.

2.0-litrowy silnik benzynowy Ingenium Range Rovera został zamontowany wzdłużnie, a silnik elektryczny o mocy 85 kW umieszczono w automatycznej 8-stopniowej przekładni ZF w centralnej części pojazdu obok 7-kilowatowej ładowarki pokładowej. Gniazdko ładowania znajduje się z przodu pojazdu, zaś pryzmatyczny akumulator litowo- jonowy zamontowano z tyłu pod podłogą bagażnika. P400e jest dostępny w wersjach ze standardowym i wydłużonym rozstawem osi.

RangeRover_MY5

Nowy Range Rover został udoskonalony poprzez zastosowanie dodatkowych technologii podnoszących poziom komfortu i wygody:
• roleta sterowana gestem;
• system jonizacji powietrza w kabinie;
• reflektory Pixel- Laser-LED;
• Activity Key.

Dostępna jest wersja SVAutobiography Dynamic — jak dotąd najmocniejszy produkowany Range Rover. Moc doładowanego silnika benzynowego V8 sięga obecnie 565 KM, zapewniając przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy. Rzucające się w oczy zmiany stylistyczne obejmują ekskluzywną kratkę wlotu powietrza do chłodnicy Graphite Atlas z chromowanymi wstawkami oraz przeprojektowany tylny zderzak ze zintegrowanymi metalowymi końcówkami wydechu.

Nowy Range Rover, zaprojektowany i skonstruowany przez firmę Jaguar Land Rover w Wielkiej Brytanii, będzie produkowany poza UE – w zakładzie firmy w Solihull. Pierwsze dostawy do polskich salonów Land Rover przewidziano na początek roku 2018.