Nowoczesna, lekka architektura zawieszenia jest kluczowym czynnikiem w rozszerzonych możliwościach jezdnych nowego Range Rovera.
Zaprojektowana całkowicie od początku pozwoliła ograniczyć masę czwartej generacji kultowego modelu aż o 420 kg. Niższa waga oraz zastosowane innowacyjne rozwiązania miały bardzo duży wpływ na płynność jazdy samochodu.
Całkowicie nowy Range Rover posiada kadłubową strukturę nadwozia, która jest o 30 proc. lżejsza niż stalowe nadwozie poprzedniego modelu. Kontynuując tradycję Land Rovera, polegającą na tworzeniu wytrzymałych i lekkich struktur, zupełnie nowe aluminiowe nadwozie pozwoliło na znaczące zwiększenie zarówno osiągów, jak i wydajności nowego pojazdu.
W połączeniu z rozwiązaniami zmniejszającymi masę podwozia i układu napędowego, lekka struktura przyczyniła się do oszczędzenia w porównaniu do poprzedniego modelu aż 420 kg w wersji z 3 litrowym silnikiem TD V6. W nowej odsłonie model z silnikiem LR-V8 o mocy 510 KM z doładowaniem może teraz przyspieszyć od 0 do 100 km/h w jedyne 5,4 sekundy, czyli o 0,8 sekundy mniej niż poprzednik. Zużycie paliwa obniżono o 9 proc.
– Całkowicie nowy Range Rover jest jeszcze doskonalszy niż dotychczas głównie za sprawą nowatorskich rozwiązań inżynieryjnych. Nowa, mocna struktura Range Rovera ma wpływ na poprawione właściwości jezdne oraz funkcjonalne samochodu. Zastosowane rozwiązania umożliwiły m.in. zwiększenie głębokości brodzenia do 900 mm oraz usprawnienie holowania przyczepy o masie nawet 3 500 kg – powiedział Przemysław Szafrański, Brand Manager Land Rovera.
Całkowicie nowa architektura podwozia powstała dzięki szeroko zakrojonemu programowi badawczemu Land Rovera, który miał na celu stworzenie kolejnej generacji koncepcji zawieszenia dla pojazdów z napędem na cztery koła klasy premium. Nowe podwozie zostało połączone z zaprojektowanym także od podstaw zawieszeniem hydraulicznym, co pozwoliło osiągnąć bardziej luksusowy komfort i wygodę podróżowania, poprawić właściwości jezdne oraz zaoferować większą pewność i zwinność przy pokonywaniu zakrętów.
Jakość jazdy Range Roverem została jeszcze bardziej udoskonalona dzięki wprowadzeniu przednich sprężyn o szybkiej reakcji, które są w stanie lepiej absorbować małe nierówności nawierzchni.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.