RANGE ROVER EVOQUE I DISCOVERY SPORT JAKO HYBRYDY PLUG-IN

Nowe kompaktowe SUV-y Range Rover Evoque i Discovery Sport są już dostępne z napędem hybrydowym PHEV, zapewniając osiągi i zdolności terenowe.

Zasięg w trybie elektrycznym wynosi do 66 km, co zapewnia swobodne użytkowanie na co dzień, a emisja CO2 wynosi zaledwie 32 g/km (w Range Rover Evoque) i 36 g/km (w Discovery Sport).


Zobacz relacje:

PREMIERY

ECO


 

Nowe hybrydy typu plug-in oznaczone symbolem P300e bazują na platformie PTA, zaprojektowanej z myślą o elektryfikacji nowych modeli marki Land Rover. Samochody typu plug-in P300e dołączają do obecnych SUV-ów typu MHEV.

Architektura rodziny silników Ingenium pozwoliła stworzyć 3-cylindrowy układ hybrydowy plug-in. 200-konny silnik 1.5 litra w połączeniu z jednostką elektryczną o mocy 109 KM przy tylnej osi oferują możliwości napędu na cztery koła oraz osiągi. Maksymalny moment obrotowy to 540 Nm.

Downsizing i niska masa umożliwiają uzyskanie niskiej emisji CO2. Zasięg na bezemisyjnym napędzie elektrycznym wynosi 66 km i 62 km (Discovery Sport). Nowa przekładnia automatyczna ma osiem przełożeń.

Układ zasilany jest przez litowo-jonowy akumulator o pojemności 15 kWh znajdujący się pod tylnymi siedzeniami. Osiągi i zdolności terenowe pozostają niezmienione — Range Rover Evoque przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,4 sek., Discovery Sport – w 6,6 sek. Oba potrafią osiągnąć prędkość do 135 km/h w trybie elektrycznym. Zużycie paliwa to 1,4 i 1,6 l/100 km.

Tryby wybierane przez kierowcę

Kierowcy obu modeli mogą wybrać spośród trzech trybów jazdy ten, który najlepiej odpowiada ich potrzebom, zależnie od tego, czy znajdują się w mieście.

Tryb Hybrid automatycznie łączy moc silnika elektrycznego i spalinowego. Strategia działania dostosowuje się do warunków jazdy i ładunku energii pozostałego w akumulatorze. Funkcja PEO (Predictive Energy Optimisation — predykcyjna optymalizacja energetyczna) łączy dane trasy i dane z odbiornika GPS, aby maksymalnie obniżyć zużycie paliwa.

Tryb EV (elektryczny) pozwala na cichą i bezemisyjną jazdę z użyciem wyłącznie silnika elektrycznego korzystającego z energii zmagazynowanej w akumulatorze. Tryb Save — stawia na silnik spalinowy jako główne źródło napędu, zachowując stan naładowania akumulatora na wybranym poziomie.

Technologia PHEV

Nowe SUV-y są produkowane z wykorzystaniem platformy PTA, która została zaprojektowana od zera w celu zastosowania technologii hybrydy typu plug-in (PHEV) oraz tzw. miękkiej hybrydy (MHEV). Napęd ukryto pod podłogą kabiny bez uszczerbku dla przestronności wnętrza, zaś akumulator litowo- jonowy znajduje się pod tylnymi siedzeniami. Wały napędowe są koncentryczne z silnikiem i jednobiegową przekładnią. Przy prędkości powyżej 135 km/h silnik elektryczny jest odłączany.

Innowacją jest niewielka puszka przyłączeniowa wysokiego napięcia (HVJB) pod przednimi fotelami. Obejmuje ona: konwerter prądu stałego oraz pokładowe urządzenie o mocy 7 kW do ładowania akumulatora układu hybrydowego, gdy pojazd jest podłączony do ładowarki ściennej. Nowy system „brake- by- wire” optymalizuje hamowanie odzyskowe.

Ładowanie

Nowe modele PHEV są dostępne z przewodem do ładowania domowego (Tryb 2), który pozwala w pełni naładować pojazd z gniazdka sieciowego w ciągu 6 godzin i 42 minut. W celu szybszego naładowania pojazdu przewód do ładowania (Tryb 3) pozwala podłączyć pojazd do domowej ładowarki ściennej prądu zmiennego o mocy 7kW lub publicznych punktów ładowania prądem zmiennym (0-80 proc. w 1 godz. i 24 min.). Najkrótszy czas ładowania zapewnia rozwijająca się publiczna sieć punktów ładowania prądem stałym (moc 32 kW – 0-80 proc. w 30 min.).

Za pomocą aplikacji InControl Remote właściciele mogą automatycznie przygotować akumulator i temperaturę w kabinie przed rozpoczęciem podróży.