Klasa SuperCars jest wisienką na torcie rallycrossowych zmagań na całym świecie. W nadchodzącym sezonie Oponeo Mistrzostw Polski Rallycross zobaczymy jeszcze więcej super samochodów.
Jednym z nich będzie Peugeot 208 RX, do którego ze swojego dotychczasowego Citroena C4 przesiada się Tomasz Kuchar.
Zobacz także:
Autem zbudowanym przez ekipę Hansen Motorsport w przeszłości ścigali się tacy zawodnicy jak Timmy Hansen czy Sebastien Loeb, a w tym roku dwukrotny rallycrossowy mistrz Polski będzie w nim bronił tytułu podczas siedmiu tegorocznych rund MPRC.
Już samo brzmienie samochodów klasy SuperCars wywołuje dreszcz emocji, a walka koło w koło, która jest nieodłącznym elementem rallycrossu, uzupełnia całość fascynującego spektaklu. 208 RX zostało zbudowane dzięki ścisłej współpracy Peugeota ze szwedzką stajnią Hansen Motorsport otwierając francuskiemu producentowi furtkę do mistrzostw świata w rallycrossie.
Z takiego auta korzystali m.in. dziewięciokrotny mistrz świata w rajdach, Sebastien Loeb, czy też Timmy Hansen, który w sezonie 2015 identycznym Peugeotem sięgnął po wicemistrzostwo świata w rallycrossie. W trakcie walki o tytuł partnerował mu Davy Jeanney i to właśnie Francuz jeździł dokładnie tym egzemplarzem 208 RX, do którego w tym roku wsiądzie Tomek Kuchar.
Pierwsza okazja do sprawdzenia możliwości maszyny na polskich torach nadarzy się za nieco ponad dwa tygodnie, podczas inauguracyjnej rundy mistrzostw Polski, która odbędzie się w weekend 7-8 kwietnia, na Autodromie Słomczyn pod Warszawą. Podobnie, jak w ubiegłym roku wstęp na zawody dla kibiców będzie bezpłatny.
Tomasz Kuchar: W tym roku przesiadam się do nowego samochodu jakim jest Peugeot 208 RX, przygotowany przez Hansen Motorsport. Celem jest oczywiście walka o kolejny tytuł mistrzowski, jednak mam nadzieję, że będzie ona trwałą do ostatnich metrów ostatniego wyścigu, gdyż to daje najwięcej satysfakcji zawodnikom i zapewnia prawdziwe emocje kibicom. Szczerze mówiąc jeszcze nie wiem czego spodziewać się po samochodzie, gdyż go nawet nie widziałem, nie mówiąc już o jeżdżeniu. Zawsze jednak dobrze czułem się w krótkich autach, a rajdowy Peugeot 207 S2000 był jednym z moich ulubionych. Mam nadzieję, że 208 zostawi po sobie równie dobre odczucia, a ja moim kibicom i tegorocznym sponsorom, którymi są firmy Circle K oraz Motul, będę mógł odwdzięczyć się emocjonującą rywalizacją i kolejnym mistrzowskim pucharem na koniec sezonu.
Organizacją cyklu zajmują się stowarzyszenie Oponeo Motorsport i Automobilklub Rzemieślnik przy współpracy Automobilklubu Kujawsko- Pomorskiego oraz LKT Wyczół, pod patronatem Polskiego Związku Motorowego.