W najbliższy weekend tegoroczne Mistrzostwach Świata FIA w Rallycrossie (WRX) osiągną półmetek. Szósta runda sezonu odbędzie się w szwedzkiej miejscowości Höljes, na własnym terenie rodziny Hansen.
Ten wyścig to jedna z najważniejszych eliminacji w kalendarzu mistrzostw – uważany jest za rallycrossowy odpowiednik Grand Prix Monako.
Zobacz także:
Runda w Höljes będzie miała też symboliczne znaczenie dla Team Peugeot Total. Zespół przygotował na nią pakiet usprawnień technicznych, zaprojektowanych i przetestowanych przez inżynierów i mechaników Peugeot Sport. Zostaną one zastosowane w dwóch modeli 208 WRX fabrycznego zespołu.
W szóstej z dwunastu rund tegorocznego cyklu WRX zespół dwa auta w docelowej specyfikacji na sezon 2018. Wprowadzone modyfikacje są istotne i dotyczą wielu zasadniczych podzespołów samochodu: podwozia, zawieszenia, silnika i układu przeniesienia napędu. Zespół, który rozgrywa swój pierwszy sezon jako zespół fabryczny w Mistrzostwach Świata FIA w Rallycrossie, realizuje w ten sposób postawione sobie zadanie: celem jest wykorzystanie wszelkich usprawnień technicznych, które pozwolą na znaczącą poprawę osiągów samochodu.
Team ma ambicję zrobić zdecydowane postępy już w trakcie sezonu 2018 i aby to osiągnąć, godzi się na ryzyko związane zawsze z tak dużymi modyfikacjami swojego samochodu. Autami w nowej specyfikacji będą się ścigać Sébastien Loeb i Timmy Hansen. Trzeci kierowca teamu – Kevin Hansen – od tej pory będzie dysponować samochodem w wersji 2018, używanym od początku sezonu przez swoich kolegów z zespołu.