Przecieki były wcześniej, ale oficjalna informacja ukazała się dopiero w środę, 2 listopada: Volkswagen zmienia swoje plany dotyczące aktywności w sporcie samochodowym.
Od 2017 roku marka będzie koncentrowała się na nowych technologiach oraz dyscyplinach angażujących klientów. Po czterech latach udziału w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC), w których marka zdobyła mistrzowskie tytuły w klasyfikacji kierowców, pilotów i producentów, VW kończy swoje zaangażowanie w tej serii.
Zobacz także:
– Planując rozwój palety modeli elektrycznych musimy skoncentrować wszystkie wysiłki na ważnych technologiach przyszłości. W WRC osiągnęliśmy znacznie wyższe cele od założonych, teraz przyszedł czas na określenie nowych zadań w dziedzinie sportu, w którym musimy w większym stopniu położyć nacisk na rozwiązania techniczne ważne z punktu widzenia przyszłości. Jednocześnie Volkswagen mocniej zaznaczy swój udział w dyscyplinach angażujących klientów. Obok Golfa GTI TCR startującego w wyścigach i Beetle’a GRC w rallycrossie chcielibyśmy zaoferować samochód rajdowy najwyższej klasy, dlatego opracujemy nowe Polo zgodnie ze specyfikacją R5 – oświadczył Frank Welsch, Członek Zarządu do spraw Rozwoju w obecności 200 pracowników Volkswagen Motorsport w Hanowerze.
Golf GTI TCR to samochód bliski modelowi seryjnemu, który od sezonu 2016 jest oferowany przez Volkswagen Motorsport kierowcom i zespołom startującym w krajowych i międzynarodowych zawodach coraz popularniejszej kategorii samochodów turystycznych TCR. W USA Volkswagen of America z sukcesem wystawia dwa modele Beetle w międzynarodowych zawodach rallycrossowych; auta te zostały przygotowane przez Volkswagen Motorsport w Hanowerze, wezmą udział w zawodach także w sezonie 2017.
Scott Speed zdobył w latach 2015 i 2016 tytuł mistrza w tej popularnej serii wyścigów w USA; w tym sezonie na swoje konto Volkswagen może dodatkowo zapisać tytuł w klasyfikacji producentów. Dzięki doświadczeniu zdobytemu w rallycrosssie marka zbada możliwości rozszerzenia zakresu działań w tej dyscyplinie sportu. Ponadto w 2017 roku Volkswagen rozpocznie prace konstrukcyjne nad samochodem rajdowym kategorii R5, który powstanie na bazie Polo kolejnej generacji. Model ten będzie dostępny od 2018 roku.
Przy konstrukcji Polo R5 Volkswagen wykorzysta doświadczenie zdobyte podczas niezwykle udanych startów w cyklu WRC. Za kierownicą Polo R WRC fabryczne załogi Volkswagena – Sebastien Ogier i Julien Ingrassia, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila oraz Andreas Mikkelsen i Anders Jaeger odniosły 42 zwycięstwa podczas 51 rajdów i 621 razy uzyskały najlepszy czas na odcinkach specjalnych.
Żaden model w historii Rajdowych Mistrzostw Świata nie może pochwalić się lepszym stosunkiem zwycięstw do startów. W zeszły weekend Volkswagen zdobył w Wielkiej Brytanii swój czwarty z rzędu tytuł Rajdowego Mistrza Świata w klasyfikacji producentów.
– Pracownicy Volkswagen Motorsport otrzymują gwarancję zatrudnienia – powiedział Frank Welsch.
– Oczywiście bardzo żal nam rozstawać się z cyklem WRC – dla marki Volkswagen był to rozdział najbardziej obfitujący w sukcesy w historii jej zaangażowania w sport motorowy. Zespól wykonał wspaniałą pracę. Jednocześnie jednak patrzymy w przyszłość, bo jesteśmy świadomi wielkich wyzwań przed którymi stoi całe przedsiębiorstwo. Od dzisiaj nasza uwaga kieruje się na nowe technologie w dziedzinie sportu – oświadczył Sven Smeets, Dyrektor Volkswagen Motorsport.