RAJDY: VOLKSWAGEN WYCOFUJE SIĘ Z WRC (JUŻ OFICJALNIE)

rwb-po1

Przecieki były wcześniej, ale oficjalna informacja ukazała się dopiero w środę, 2 listopada: Volkswagen zmienia swoje plany dotyczące aktywności w sporcie samochodowym.

Od 2017 roku marka będzie koncentrowała się na nowych technologiach oraz dyscyplinach angażujących klientów. Po czterech latach udziału w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC), w których marka zdobyła mistrzowskie tytuły w klasyfikacji kierowców, pilotów i producentów, VW kończy swoje zaangażowanie w tej serii.


Zobacz także:

RAJDY


 

– Planując rozwój palety modeli elektrycznych musimy skoncentrować wszystkie wysiłki na ważnych technologiach przyszłości. W WRC osiągnęliśmy znacznie wyższe cele od założonych, teraz przyszedł czas na określenie nowych zadań w dziedzinie sportu, w którym musimy w większym stopniu położyć nacisk na rozwiązania techniczne ważne z punktu widzenia przyszłości. Jednocześnie Volkswagen mocniej zaznaczy swój udział w dyscyplinach angażujących klientów. Obok Golfa GTI TCR startującego w wyścigach i Beetle’a GRC w rallycrossie chcielibyśmy zaoferować samochód rajdowy najwyższej klasy, dlatego opracujemy nowe Polo zgodnie ze specyfikacją R5 – oświadczył Frank Welsch, Członek Zarządu do spraw Rozwoju w obecności 200 pracowników Volkswagen Motorsport w Hanowerze.

rwb-po2

Golf GTI TCR to samochód bliski modelowi seryjnemu, który od sezonu 2016 jest oferowany przez Volkswagen Motorsport kierowcom i zespołom startującym w krajowych i międzynarodowych zawodach coraz popularniejszej kategorii samochodów turystycznych TCR. W USA Volkswagen of America z sukcesem wystawia dwa modele Beetle w międzynarodowych zawodach rallycrossowych; auta te zostały przygotowane przez Volkswagen Motorsport w Hanowerze, wezmą udział w zawodach także w sezonie 2017.

Scott Speed zdobył w latach 2015 i 2016 tytuł mistrza w tej popularnej serii wyścigów w USA; w tym sezonie na swoje konto Volkswagen może dodatkowo zapisać tytuł w klasyfikacji producentów. Dzięki doświadczeniu zdobytemu w rallycrosssie marka zbada możliwości rozszerzenia zakresu działań w tej dyscyplinie sportu. Ponadto w 2017 roku Volkswagen rozpocznie prace konstrukcyjne nad samochodem rajdowym kategorii R5, który powstanie na bazie Polo kolejnej generacji. Model ten będzie dostępny od 2018 roku.

rwb-po4

Przy konstrukcji Polo R5 Volkswagen wykorzysta doświadczenie zdobyte podczas niezwykle udanych startów w cyklu WRC. Za kierownicą Polo R WRC fabryczne załogi Volkswagena – Sebastien Ogier i Julien Ingrassia, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila oraz Andreas Mikkelsen i Anders Jaeger odniosły 42 zwycięstwa podczas 51 rajdów i 621 razy uzyskały najlepszy czas na odcinkach specjalnych.

Żaden model w historii Rajdowych Mistrzostw Świata nie może pochwalić się lepszym stosunkiem zwycięstw do startów. W zeszły weekend Volkswagen zdobył w Wielkiej Brytanii swój czwarty z rzędu tytuł Rajdowego Mistrza Świata w klasyfikacji producentów.

– Pracownicy Volkswagen Motorsport otrzymują gwarancję zatrudnienia – powiedział Frank Welsch.

rwb-po1

– Oczywiście bardzo żal nam rozstawać się z cyklem WRC – dla marki Volkswagen był to rozdział najbardziej obfitujący w sukcesy w historii jej zaangażowania w sport motorowy. Zespól wykonał wspaniałą pracę. Jednocześnie jednak patrzymy w przyszłość, bo jesteśmy świadomi wielkich wyzwań przed którymi stoi całe przedsiębiorstwo. Od dzisiaj nasza uwaga kieruje się na nowe technologie w dziedzinie sportu – oświadczył Sven Smeets, Dyrektor Volkswagen Motorsport.