Volkswagen rozpoczął się oficjalnie projekt obrony tytułu rajdowego Mistrza Świata FIA. Zespół został zgłoszony do Rajdu Monte Carlo 2014, pierwej tegorocznej rundy WRC.
Przed zakładem Volkswagena w Wolfsburgu 315-konne Polo R WRC symbolicznie zjechało z rampy startowej. Prezes Zarządu koncernu, Martin Winterkorn osobiście opuścił flagę startową dając sygnał do startu w 13 rajdach na czterech kontynentach.
Zobacz także:
RAJDY
Volkswagen Motorsport wywalczył w ubiegłym sezonie tytuły w klasyfikacji Producentów oraz Kierowców i Pilotów.
Rajdowe Mistrzostwa Świata 2014 rozpoczyna legendarny Rajd Monte Carlo (14-19 stycznia). Z numerem startowym 1 na trase wyjadą Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, którzy po raz pierwszy w karierze triumfowali w rozgrywkach. Razem z kolegami z zespołu Jari-Matti Latvalą i Miikka Anttilą (numer startowy 2) będą zdobywać punkty dla VW w kategorii Producentów. Wspierać ich będzie trzecia załoga fabryczna: Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula w Polo R WRC z numerem startowym 9.
Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG: Cały zespół Volkswagena wykonał w 2013 roku wspaniałą pracę i zdobył wszystkie trzy tytuły mistrzowskie Rajdowych Mistrzostw Świata. Chcemy obronić te tytuły także w 2014 roku, a to oznacza: żadnej przesady albo zaniedbań, lecz nadal maksymalną koncentrację i wolę zwycięstwa. Jeżeli zespół weźmie sobie to do serca, możemy w tym roku być jeszcze lepsi. Zdobycie tytułów mistrzowskich było kamieniem milowym dla marki Volkswagen, ale sport motorowy nie jest dla nas celem samym w sobie – bierzemy udział w rajdach, aby udowodnić doskonałą jakość i innowacyjność naszej marki i naszych samochodów. W końcu Polo R WRC bazuje na seryjnym nadwoziu, które zjeżdża z taśmy produkcyjnej w Pampelunie.
Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. Rozwoju: Rajdowe Mistrzostwa Świata to dla mnie bardzo ważna sprawa. Rok debiutu Polo R WRC był fascynujący i udowodnił jakość naszych produktów. Podczas tworzenia rajdówki inżynierowie projektujący samochody seryjne ściśle współpracowali z inżynierami z działu Motorsport.
Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport: Jesteśmy doskonale przygotowani do Rajdu Monte Carlo i wprowadziliśmy liczne udoskonalenia do Polo R RWC. Teraz chcemy zmierzyć się z nowymi wyzwaniami. Dołączył nowy przeciwnik – Hyundai, a Ford i Citroën mają nowych kierowców. W kalendarzu Mistrzostw pojawiła się Polska z liczną rzeszą kibiców rajdowych. Wraz z symbolicznym sygnałem startowym rośnie napięcie w zespole. Jesteśmy gotowi, sezon 2014 może się rozpocząć.
Sébastien Ogier, obrońca tytułu w kategorii Kierowców: Ostatni odcinek specjalny poprzedniego sezonu i pierwszy w Rajdzie Monte Carlo dzieli tylko 61 dni. W żadnych innych mistrzostwach świata nie ma tak krótkiej przerwy na odpoczynek. Testy i przygotowania już od listopada przebiegają na pełnych obrotach i jesteśmy dobrze przygotowani. Symboliczny start z Wolfsburga to znak, że mamy za sobą całą firmę. Dla mnie, mojego pilota Juliena Ingrassia i naszego teamu, Rajdowe Mistrzostwa Świata 2014 mogą się już zacząć.