Zespół Toyota Gazoo Racing rozpoczął sezon WRC 2018 podczas Autosport International Show w Birmingham w Wielkiej Brytanii, gdzie została zaprezentowana najnowsza wersja Yarisa WRC.
W trakcie prestiżowego święta sportów motorowych można było zobaczyć model, w którym wprowadzono wiele udoskonaleń, wynikających z doświadczeń zdobytych przez markę w 2017 roku.
Zobacz także:
Zespół inżynierów Toyota Gazoo Racing opracował nowy pakiet aerodynamiczny, obejmujący m.in. nowy przedni zderzak i błotniki, który zwiększył docisk samochodu. Przeprojektowany został także system chłodzenia, który teraz jest lepiej dostosowany do warunków panujących w gorącym klimacie.
Nowe rozwiązania były testowane w ostatnich miesiącach 2017 roku, w ramach przygotowań do otwierającego sezon Rajdu Monte Carlo. Legendarny, najstarszy rajd na świecie zostanie rozegrany na krętych górskich drogach w zimowych warunkach, dając okazję do wypróbowania nowych rozwiązań aerodynamicznych.
Pierwszy rok startów Yarisa WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata w tym stuleciu przyniósł Toyocie znaczące sukcesy. Kierowcy Toyoty wygrali Rajd Szwecji i Rajd Finlandii, zaś Jari- Matti Latvala zajął drugie miejsce w Rajdzie Monte Carlo. W klasyfikacji generalnej producentów Toyota zdobyła 3. pozycję, zaś w klasyfikacji kierowców Latvala znalazł się na 4. miejscu.
W sezonie 2018 w rywalizacji wezmą udział trzy samochody Toyoty prowadzone przez załogi Jari- Matti Latvala i Miikka Anttila, Ott Tanak i Martin Jarveoja oraz Esapekka Lappi i Janne Ferm.
– To wspaniałe doświadczenie, rozpoczynać sezon 2018 na Autosport International Show przed tak wieloma fanami sportów motorowych. Po bardzo udanym sezonie 2017 z entuzjazmem czekamy na kolejne sportowe zmagania. W ubiegłym roku Toyota Yaris WRC była wystarczająco szybka, aby wygrywać rajdy, co uważam za ogromne osiągnięcie zespołu. Jednocześnie sportowa rywalizacja pomogła nam odkryć obszary, w których możliwy jest dalszy rozwój. Doświadczenie, jakie zdobyliśmy, pozwoliło nam poprawić przód samochodu, uzyskując lepszą aerodynamikę, oraz usprawnić układ chłodzenia. W tym roku będziemy się nadal uczyć, zgodnie z maksymą Toyoty, aby stale tworzyć coraz lepsze samochody – powiedział Tommi Mäkinen, dyrektor Toyota Gazoo Racing WRT.