RAJDY TERENOWE: DOMŻAŁA W EMIRATACH, RMF 4RACING W DRAWSKU

teren_se1

Przełom marca i kwietnia to czas na starty dla zawodników rajdów terenowych. Aron Domżała i Szymon Gospodarczyk będą bronili pozycji liderów Pucharu Świata w klasie T3.

Załoga wystartuje Polarisem RZR 1000 w rajdzie Abu Dhabi Desert Challenge. Tymczasem na starcie Rajdu Carmont Baja Drawsko pojawi się krajowa czołówka zawodników Cross- Country. Wśród nich znajdą się dwie ekipy RMF 4RACING Team.


Zobacz także:

SPORT


 

Po blisko 2 miesiącach przerwy, załoga Domżała i Gospodarczyk, powraca do Polarisa. Zaciekła walka, jaką stoczyli podczas ostatniego rajdu – Baja Russia „Northern Forest” zakończyła się zwycięstwem w swojej klasie. 5. miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu przeszło najśmielsze oczekiwania.

teren_se2

Nadchodzący rajd Adu Dhabi Desert Challenge to nie lada wyzwanie dla zespołu, bowiem rywalizacja ta odbywa się w najcięższych warunkach. Całość trasy rajdu biegnie po wymagających wydmach i jest ona uznawana za najtrudniejszą w sezonie. Trudy rajdu rekompensuje jednak możliwość zdobycia podwójnych punktów.

Przygotowania do startu rozpoczną się już we wtorek 29 marca od testów na wydmach niedaleko Abu Dhabi. W Prima Aprilis 1 kwietnia organizator przygotował odbiory techniczne, a prawdziwa rywalizacja rozpocznie się 2 kwietnia od super odcinka specjalnego na torze w Yas Marina Circuit. Przez kolejne 5 dni zawodnicy zmagać się będą ze sobą na 5 etapach, już w całości prowadzących po pustyni. Naprzeciw Arona i Szymona stanie 10 rywali w wyścigu po zwycięstwo w klasie T3.

Aron Domżała: Start w rajdzie Abu Dhabi był moim marzeniem odkąd zacząłem się interesować rajdami cross country. Cała trasa składa się z 5 ciężkich pustynnych odcinków i mimo iż nie jest to najdłuższy rajd cross-country, to śmiało można go uznać za najtrudniejszy technicznie rajd na świecie. W żadnym innym rajdzie nie ma tak dużej ilości wydm, które są zmorą kierowców samochodów. Dla mnie wydmy to ulubiony rodzaj podłoża w rajdach terenowych. W rajdzie Abu Dhabi będziemy walczyć o utrzymanie pozycji liderów Pucharu Świata w klasie T3, co nie będzie łatwe, ponieważ lista startowa jest bardzo mocna, a miejscowi kierowcy znają te wydmy jak własną kieszeń. Dla nas dodatkowym motywatorem będzie możliwość zdobycia podwójnych punktów. Trzymajcie Kciuki!

teren_se3

Szymon Gospodarczyk: Dla mnie Abu Dhabi to kolejna wyprawa w nieznane. Stawka jest wysoka, bo można zdobyć podwójne punkty do pucharu świata, który jest naszym celem na ten sezon. Z opowiadań wiem, że rajd jest trudny, ponieważ jedzie się 5 dni tylko po piachu i wysokich wydmach. W Maroku mieliśmy odcinek, na którym było ok. 60 km wydm, było bardzo trudno, więc nie wyobrażam sobie odcinka 300 km tylko po wydmach w temperaturze grubo ponad 30 stopni Celsjusza. Kondycyjnie wiem, że damy radę, ponieważ spędziliśmy z Aronem dużo czasu na treningach kondycji fizycznej. Więcej opowiem wam po testach już na miejscu w okolicach Liwy. Dziękuję wszystkim za wsparcie i trzymanie za nas kciuków!

RMF 4RACING TEAM W CARMONT BAJA DRAWSKO

Zawodnicy RMPST startujący w Drawsku Pomorskim rozpoczną rywalizację w piątek, 1 kwietnia. Rajd zostanie zainaugurowany prologiem o długości 6.65 km. Prawdziwe ściganie zacznie się jednak dzień później. W sobotę rozegrane zostaną dwa odcinki specjalne, każdy o długości 175 km. Łącznie, załogi będą musiały pokonać prawie 357 km drawskich bezdroży. Rajd ten zaliczany jest również do Mistrzostw FIA Europy Centralnej, na starcie zobaczymy więc wiele zagranicznych ekip.

Swój udział w rajdzie potwierdziły dwie załogi reprezentujące RMF 4RACING Team. Pierwsza, w składzie Aleksander „Fazi” Szandrowski i Rafał Płuciennik wystartuje, kolejny już sezon w grupie TH.

teren_se4

Aleksander „Fazi” Szandrowski: Bardzo się cieszę, że w końcu zaczynamy starty. Zawsze lubiłem rywalizację na drawskim poligonie. Szkoda, że w tym roku runda jest w skróconej wersji, bo będzie po prostu mniej jeżdżenia. Trasy tego rajdu charakteryzują się różnorodną nawierzchnią, co zawsze wzbogaca rywalizację. Musimy jednak zachować rozwagę, bo ten rajd można bardzo szybko skończyć. Z całym RMF 4RACING Team mamy ambitne plany dotyczące nowego sezonu i chcemy je zrealizować.

Rafał Płuciennik, szef RMF4RT: Przygotowywałem się głównie pod względem kondycyjnym. Ten element uważam za bardzo istotny, bo zmęczenie organizmu zwiększa ryzyko popełnienia błędów, czego chcę uniknąć. Carmont Baja Drawsko to jeden z moich ulubionych rajdów. Świetne trasy, które pozwalają na fajną zabawę nawigacyjną, jest na nich też sporo miejsca do wyprzedzania. Rok temu z „Fazim” zajęliśmy w Drawsku bardzo dobrą pozycję. Powtórzyć ten wynik będzie jednak ciężko, bo konkurencja jest bardzo mocna, ale damy z siebie wszystko.

W drugiej załodze nastąpiła zmiana personalna. Olę Kujawę na fotelu pilota zastąpił Tomasz Dołhan, który będzie nawigował Krzysztofa Bieguna.

teren_se5

Tomasz Dołhan: Ten start będzie dla mnie szczególny, gdyż pierwszy raz zasiądę na fotelu pilota, w załodze z Krzyśkiem Biegunem. Znamy się już 3 lata, więc myślę, że będzie nam się dobrze razem ścigać. Dam z siebie wszystko, aby mój kierowca był ze mnie zadowolony. Na poligonie w Drawsku byłem już kilkakrotnie, więc sama trasa nie będzie dla mnie niespodzianką. Figla może spłatać pogoda, ale na to też musimy być przygotowani. Trzeba zachować kompromis pomiędzy szybkością, a rozwagą. Nie chcielibyśmy zniszczyć rajdówki już podczas pierwszej rundy, więc musimy jechać szybko, ale nie możemy dać ponieść się emocjom.

Organizatorzy rajdu nie zapomnieli o fanach Cross- Country, dla których przygotowano specjalną strefę kibica. Dodatkową atrakcją jest fakt, że miasteczko rajdowe umiejscowione zostanie niemal w centrum Drawska Pomorskiego.