Sébastien Ogier w sezonie 2021 reprezentować będzie w mistrzostwach świata FIA WRC zespół Toyota Gazoo Racing. Sześciokrotny czempion przedłużył właśnie swój kontrakt.
Francuza podczas zmagań zobaczymy za kierownicą modelu Yaris WRC.
Zobacz także:
Sébastien Ogier to jeden z najbardziej utytułowanych kierowców rajdowych wszech czasów. Zdobył sześć mistrzowskich tytułów z rzędu, wygrał 48 rajdów WRC, i aż 83 razy stawał na podium. To kierowca utalentowany i wszechstronny – wygrywał rajdy za kierownicą czterech różnych aut klasy WRC. Od 2020 roku jest członkiem ekipy Toyota Gazoo Racing WRT i błyskawicznie “dogadał” się z Yarisem WRC. Już w swoim pierwszym starcie, czyli w legendarnym Rajdzie Monte Carlo, stanął na podium.
W trzeciej imprezie za kierownicą rajdówki, Rajdzie Meksyku, odniósł swoje pierwsze zwycięstwo, a oprócz tego trzykrotnie meldował się na podium. W klasyfikacji generalnej sezonu zajmuje drugie miejsce, za Elfynem Evansem, który też jest kierowcą Toyota Gazoo Racing WRT. Przed ostatnią rundą, która odbędzie się we Włoszech, traci do kolegi z zespołu 14 punktów, więc ma jeszcze szanse na mistrzowski tytuł.
Bez względu na wyniki kończącego sezon ACI Rally Monza 2020 Sébastien Ogier pozostanie jeszcze rok w zespole Toyota Gazoo Racing. Sezon 2020 miał być jego pożegnalnym w mistrzostwach świata, ale niespełna 37-letni Francuz nie chciał kończyć kariery w takich okolicznościach.
– Ten sezon nie był taki, jakiego się spodziewaliśmy. Był krótki, startowaliśmy w kilku małych rajdach, ale to wystarczyło, by mieć satysfakcję z pracy w tym zespole i prowadząc Yarisa WRC. Bardzo cieszę się, że mogę to wreszcie ogłosić: będę się ścigał w WRC jeszcze przez rok razem z Toyota Gazoo Racing. Ten rok jest szczególny. Pierwotnie miałem inne plany, ale większość czasu byłem zmuszony spędzić w domu. Nie chciałem kończyć kariery po tak dziwnym sezonie i m.in. dlatego zmieniłem decyzję. Teraz chcę dać z siebie wszystko w 2021 roku, by kolejny sezon był lepszy. I chcę powalczyć o mój ostatni tytuł w WRC – powiedział Ogier.
Francuz wierzy, że zdobywanie tytułów za kierownicą Yarisa WRC jest możliwe.
– W aucie jest potencjał do jazdy po mistrzostwo. A tego szuka każdy kierowca rajdowy. Ten zespół ma wszystko, czego potrzeba do walki o tytuły – powiedział.
Toyota wróciła do mistrzostw świata w 2017 roku po blisko dwudziestoletniej przerwie. Yaris WRC szybko stał się jednym z najlepszych aut w stawce. W 2018 roku Toyota zdobyła tytuł mistrzowski wśród producentów, a w 2019 roku Ott Tänak wywalczył mistrzostwo świata kierowców. Na bazie rajdowych doświadczeń marka zbudowała GR Yarisa – hot- hatcha z napędem na cztery koła, który właśnie debiutuje na europejskich drogach.