Peugeot 208 R2 jest najlepiej sprzedawanym samochodem rajdowym w historii Peugeot Sport. Jego następca, również pod taką samą nazwą, odbył pierwsze jazdy próbne w regionie Wogezów we Francji.
Nowe auto, wchodzące obecnie w fazę testów, bazuje na najnowszej wersji modelu drogowego, który miał swoją premierę podczas salonu samochodowego Geneva Motor Show.
Zobacz także:
Samochód napędzany jest turbodoładowanym, trzycylindrowym silnikiem 1.2 PureTech, zgodnym z obecnymi przepisami FIA dla kategorii R2C.
Inżynierowie Peugeot Sport pracowali nad nowym pojazdem od lata ubiegłego roku. 208 R2 przejmuje wszystkie nowości, zarówno techniczne, jak i stylistyczne, cechujące wersję drogową. Auto ma przed sobą ambitne cele. Najpierw musi wyjść z cienia swego wielkiego poprzednika. Obecny model jest najpopularniejszym pojazdem rajdowym w całej historii marki, o czym świadczy ponad 450 zbudowanych egzemplarzy.
Inżynierowie otrzymali jasno sprecyzowane zadanie – mieli stworzyć szybki i niezawodny samochód, z jednej strony sprawiający wielką przyjemność w prowadzeniu, a z drugiej wyróżniający się jak najniższymi kosztami eksploatacji. Olbrzymie doświadczenie zgromadzone z biegiem lat przez Peugeot Sport oraz wyniki pierwszych testów pozwalają oceniać, że cele te są osiągnięte już na obecnym etapie.
Źródłem napędu nowego 208 R2 jest nowy silnik francuskiego producenta. Trzycylindrowa, turbodoładowana jednostka o pojemności skokowej 1,2 litra została zbudowana w technologii PureTech.
Silnik ten, bardzo mocny już w wersji drogowej, został zmodyfikowany z wykorzystaniem większej turbosprężarki i systemu sterowania właściwego dla zastosowania w sporcie motorowym.
Ponadto w wersji rajdowej silnik ten współpracuje z nową skrzynią biegów. Wszystkie komponenty zostały rozmieszczone na nowej platformie CMP – płycie podłogowej, wspólnej dla wszystkich samochodów segmentu B w ramach Groupe PSA. Platforma ta cechuje się obniżoną masą, dzięki czemu umożliwia uzyskanie podwyższonej dynamiki i jeszcze wyższych osiągów sportowych.