RAJDY: GRYC, KASPERCZYK I PIENIĄŻEK O SWOICH PLANACH 2017

rajdy-plany1

Zbliża się rozpoczęcie sezonu dla naszych kierowców rajdowych. Jak na razie krótką przygodę z Mistrzostwami Świata FIA WRC2 mieli w Meksyku Hubert Ptaszek i Maciej Szczepaniak.

O swoich planach sportowych na bieżący rok mówią Tomasz Gryc, Tomasz Kasperczyk oraz Łukasz Pieniążek, którzy planują występy krajowe i zagraniczne.


Zobacz także:

RAJDY


 

Kierowca Automobilklubu Polski, Łukasz Pieniążek, który w 2016 roku zajął trzecie miejsce w Rajdowych Mistrzostwach Europy Juniorów wsiądzie w tym sezonie do 280- konnego Peugeota 208 T16 R5 i weźmie udział w siedmiu rundach Rajdowych Mistrzostw Świata. Talent młodego kierowcy docenił zespół TRT Peugeot World Rally Team, który zaproponował występy w kategorii FIA WRC 2. Rajdówka posiada napęd na cztery koła.

rajdy-plany2

Zespół TRT Peugeot World Rally Team, jako jedyna ekipa w tegorocznych Rajdowych Mistrzostwach Świata, otrzyma wsparcie ze strony Peugeot Sport. Łukasz nadal startować będzie z Przemysławem Mazurem. Pierwszym występem załogi w nowych barwach będzie czwarta odsłona Rajdowych Mistrzostw Świata 2017, Rajd Korsyki w drugi weekend kwietnia.

Łukasz Pieniążek: Przed nami ogromne wyzwanie – starty w Rajdowych Mistrzostwach Świata w kategorii WRC 2, w których wystąpimy w barwach TRT Peugeot World Rally Team. Szansa, która otrzymałem nie zdarza się często. Jestem przekonany, że Mistrzostwa Świata to słuszny, ale ogromny krok w mojej karierze rajdowej. Dlatego też pierwszy sezon traktujemy głównie, jako zbieranie doświadczenia i “nabijanie” kilometrów. Cieszę się, że nasi partnerzy wiedzą na czym polega złożoność tego sportu, przez co nie odczuwamy żadnej presji wyniku. Dzięki wsparciu Peugeota możemy wdrożyć w życie ambitny plan testów i treningów, co na moim etapie kariery jest bardzo ważne.

TOMASZ GRYC

Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz – aktualni rajdowi wicemistrzowie Polski w klasyfikacji samochodów z napędem na jedną oś rozpoczną sezon startując w Rajdzie Valasska (25-26 marca), ale ich głównym celem jest rywalizacja w pełnym cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Załoga Gryc Racing Team będzie konsekwentnie kontynuować program startów Peugeotem 208 R2 przygotowywanym przez Rallytechnology. Dzięki wsparciu stałej grupy sponsorskiej z firmami: Gryc, Zowner-FS Sp. z o. o., Faza, SISO oraz GoPro, załoga pojedzie w pierwszej rundzie Mistrzostw Czech, by sprawdzić form przed 45. edycją Rajdu Świdnickiego- Krause.

rajdy-plany5

Tomasz Gryc: W rajdach samochodowych fascynuje mnie nie tylko szybka jazda samochodem po niesamowitych i niesłychanie malowniczych drogach. Ważna jest także rywalizacja, która podnosi adrenalinę u mnie i Michała. To jednak nie wszystko. Rajdy samochodowe to przede wszystkim sport, a ten polega na nieustannym dążeniu do perfekcji i ciągłym przesuwaniu granic – tych sprzętowych, ale przede wszystkim – ludzkich. I właśnie na tym chcę się skupić w tym sezonie. Są różne drogi wiodące do osiągania lepszych wyników. Jedną z nich jest zmiana samochodu na mocniejszy i szybszy. Jednak w tym roku chcę się skoncentrować na tym, by szukać rezerw w mojej jeździe i urywać kolejne ułamki sekund, jak najlepiej wykorzystując możliwości Peugeota 208 R2, którym będziemy startować. Czeka nas rywalizacja w najmocniej obsadzonej klasie w Mistrzostwach Polski, czyli wśród załóg w samochodach z napędem na jedną oś. To bez wątpienia ambitne i wymagające wyzwanie, więc nasz sezon rozpoczniemy w… Czechach. Rajdowa liga u naszych południowych sąsiadów jest imponująco mocna, więc nie ma lepszego miejsca na rozgrzewkę i sprawdzian przed Mistrzostwami Polski.

Michał Kuśnierz: Sezon rajdowy zbliża się bardzo szybko, dlatego razem z Tomkiem nie przespaliśmy przerwy. Skorzystaliśmy z tego, że zima w tym roku dopisała i odbyliśmy dwie intensywne sesje treningowe na śniegu, a teraz szykujemy się do pierwszych testów na asfalcie. Duży nacisk położyliśmy także na regularny trening fizyczny, aby utrzymać formę przed sezonem. Myślę, że jesteśmy do niego bardzo dobrze przygotowani. Tak jak Tomek powiedział, w sezonie 2017 naszym celem jest walka o jak najwyższe lokaty w klasie samochodów przednionapędowych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Korzystając z okazji chciałem podziękować wszystkim tym, którzy oddali na mnie głos w Plebiscycie na najpopularniejszego sportowca w moim powiecie. To wyróżnienie dodatkowo mnie motywuje i pokazuje jak wielu jest fanów rajdów samochodowych w naszym kraju. Pozdrawiam wszystkich i do zobaczenia na odcinkach specjalnych.

rajdy_sezon3

TOMASZ KASPERCZYK

Podobnie, jak w poprzednim sezonie, także i w 2017 roku w Rajdzie Azorów (30.04 – 1.05) nie zabraknie Tomasza Kasperczyka i Damiana Sytego. W tym sezonie celem reprezentantów Tiger Energy Drink Rally Team jest rywalizacja o jak najlepsze lokaty w ERC Junior U28, czyli nowym juniorskim cyklu w ramach Rajdowych Mistrzostw Europy.

Załogi zgłoszone do tych mistrzostw będą mogły punktować w sześciu z ośmiu tegorocznych rund FIA ERC (Rajd Azorów, Rajd Wysp Kanaryjskich, Rajd Rzeszowski, Rajd Barum, Rajd Roma di Capitale). Kasperczyk i Syty planują starty we wszystkich sześciu rundach. Polska załoga w barwach Tiger Energy Drink będzie w nich rywalizować w Fordzie Fiesta R5 przygotowanym przez C-Rally.

Nagrodą dla zwycięzcy ERC Junior U28 będzie start samochodem WRC (w specyfikacji 2016) w wybranej, europejskiej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata 2018. Rywalami w cyklu są m.in. Josh Moffett, Marijan Griebel, Ralfs Sirmacis czy Pepe Lopez i Jose Antonio Suarez z zespołu Peugeota.

rajd_sezon7

Tomasz Kasperczyk: Nie dziwi mnie, że coraz więcej polskich kierowców i zespołów decyduje się na starty w Rajdowych Mistrzostwach Europy. Ciekawe rajdy, w tym także runda w Polsce, dobra oprawa medialna, a także możliwość toczenia zaciętej rywalizacji w ramach wielu klas – to wszystko przyciąga liczną stawkę świetnych i ambitnych zawodników. Nie ukrywam, że to bardzo miłe, ponownie móc znaleźć się w tak zacnym gronie. Nie chodzi tu jednak tylko o dobre samopoczucie, ale także możliwość rozwoju i porównania się z zawodnikami, którzy tak jak ja, cierpliwie zbierają doświadczenie na wymagających europejskich oesach. Nie od dziś wiadomo, że nic tak nie motywuje do podnoszenia swoich umiejętności, jak wymagający rywale. Jak zawsze mam do nich duży szacunek, ale nie zmienia to faktu, że w tym sezonie będziemy chcieli jak najmocniej się do nich zbliżyć. Wierzę, że będziecie nas w tym wspierać, niezależnie od tego czy spotkamy się przy odcinkach specjalnych, w parku serwisowym czy też będziecie śledzić nasze starty przed ekranami komputerów i telewizorami.

Fot.: zespoły i FIA ERC