Przy pięknej, jesiennej pogodzie, na trasach Beskidu Makowskiego został rozegrany 48. Rajd Żubrów. Na starcie stanęło 70 załóg.
Kolejny raz zwycięstwo w klasyfikacji generalnej przypadło w udziale Sobiesławowi Zasadzie, pilotowanemu przez wnuka Daniela Chwista. Zasada jechał w Audi TT RS.
Zobacz także:
Podium uzupełnili Dariusz i Igor Banasikowie oraz Prezes Automobilklubu Polski, Romuald Chałas i Robert Bromke (obie załogi w Mitsubishi Lancerach). Taka sama była kolejność czołówki w grupie I (dla uczestników powyżej 50 roku życia).
W grupie II (wiek od 30 do 50 lat) wygrali Konrad Biela i Paweł Domalik (Subaru Impreza) przed Piotrem i Maciejem Schrammami oraz Grzegorzem Olchawskim i Kamilem Wróblem (obie załogi w Mitsubishi Lancerach).
Kategoria III była przeznaczona dla załóg w autach co najmniej 25-letnich. Najlepsi okazali się Arkadiusz Kula i Alicja Gnatowska (Opel Kadett GTE). Na kolejnych miejscach Bartosz Janik z Igorem Jureckim (Mercedes 190E Z3 16V) oraz Mariusz Kubis z Jarosławem Strzeleckim (Alfa Romeo GT AN).
Były jeszcze odrębne punktacje w klasach, w kategorii aut hybrydowych oraz w obrębie wybranych marek. Komplet szczegółowych wyników można znaleźć na stronach www.automobilklub.krakow.pl oraz rajdzubrow.pl.
Staraniem Automobilklubu Krakowskiego ukazał się 30 numer magazynu SuperOes, zawierający szczegółowy informator 48. Rajdu Żubrów. Oprócz szczegółowego przewodnika (z mapami i harmonogramem zawodów) w specjalnym wydaniu SuperOesu znalazło się wspomnienie o zmarłym w maju wieloletnim prezesie Automobilklubu Krakowskiego, a przedtem zasłużonym zawodniku i działaczu tego klubu – inżynierze Edmundzie Oprosze. Informator przynosi też relację z niedawnych obchodów symbolicznych 45. urodzin Janusza Kuliga, zorganizowanych w Walimiu, gdzie z wielką troską jest pielęgnowana pamięć znakomitego kierowcy Automobilklubu Krakowskiego.
Dr Jarosław Noworól, przedstawiciel środowiska rajdowego w Głównej Komisji Sportu Samochodowego, przedstawia na łamach SuperOesu koncepcję zmian w przyszłorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Dla czytelników zainteresowanych historią polskiej motoryzacji godny polecenia jest artykuł o starannie odrestaurowanym prototypie samochodziku Gacek, zbudowanym w 1969 roku w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku.
SuperOes nr 30 był bezpłatnie kolportowany w kluczowych punktach trasy 48. Rajdu Żubrów.
GCh
Fot.: Jan Chmielewski