RAJD ŻUBRÓW 2014: ZASADA JAK WINO – ZNÓW WYGRAŁ

Rzub_1

Przy pięknej, jesiennej pogodzie, na trasach Beskidu Makowskiego został rozegrany 48. Rajd Żubrów. Na starcie stanęło 70 załóg.

Kolejny raz zwycięstwo w klasyfikacji generalnej przypadło w udziale Sobiesławowi Zasadzie, pilotowanemu przez wnuka Daniela Chwista. Zasada jechał w Audi TT RS.


Zobacz także:

RAJDY

RAJD ŻUBRÓW


Podium uzupełnili Dariusz i Igor Banasikowie oraz Prezes Automobilklubu Polski, Romuald Chałas i Robert Bromke (obie załogi w Mitsubishi Lancerach). Taka sama była kolejność czołówki w grupie I (dla uczestników powyżej 50 roku życia).

W grupie II (wiek od 30 do 50 lat) wygrali Konrad Biela i Paweł Domalik (Subaru Impreza) przed Piotrem i Maciejem Schrammami oraz Grzegorzem Olchawskim i Kamilem Wróblem (obie załogi w Mitsubishi Lancerach).

Kategoria III była przeznaczona dla załóg w autach co najmniej 25-letnich. Najlepsi okazali się Arkadiusz Kula i Alicja Gnatowska (Opel Kadett GTE). Na kolejnych miejscach Bartosz Janik z Igorem Jureckim (Mercedes 190E Z3 16V) oraz Mariusz Kubis z Jarosławem Strzeleckim (Alfa Romeo GT AN).

Były jeszcze odrębne punktacje w klasach, w kategorii aut hybrydowych oraz w obrębie wybranych marek. Komplet szczegółowych wyników można znaleźć na stronach www.automobilklub.krakow.pl oraz rajdzubrow.pl.

superOES_30

Staraniem Automobilklubu Krakowskiego ukazał się 30 numer magazynu SuperOes, zawierający szczegółowy informator 48. Rajdu Żubrów. Oprócz szczegółowego przewodnika (z mapami i harmonogramem zawodów) w specjalnym wydaniu SuperOesu znalazło się wspomnienie o zmarłym w maju wieloletnim prezesie Automobilklubu Krakowskiego, a przedtem zasłużonym zawodniku i działaczu tego klubu – inżynierze Edmundzie Oprosze. Informator przynosi też relację z niedawnych obchodów symbolicznych 45. urodzin Janusza Kuliga, zorganizowanych w Walimiu, gdzie z wielką troską jest pielęgnowana pamięć znakomitego kierowcy Automobilklubu Krakowskiego.

Dr Jarosław Noworól, przedstawiciel środowiska rajdowego w Głównej Komisji Sportu Samochodowego, przedstawia na łamach SuperOesu koncepcję zmian w przyszłorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Dla czytelników zainteresowanych historią polskiej motoryzacji godny polecenia jest artykuł o starannie odrestaurowanym prototypie samochodziku Gacek, zbudowanym w 1969 roku w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku.

SuperOes nr 30 był bezpłatnie kolportowany w kluczowych punktach trasy 48. Rajdu Żubrów.

GCh
Fot.: Jan Chmielewski