RAJD WŁOCH 2020: SORDO PROWADZI, KAJTO DRUGI W WRC3 (2. ETAP)

Trwa Rajd Włoch na Sardynii, runda mistrzostw świata FIA WRC. Prowadzenie po drugim etapie utrzymali Dani Sordo i Carlos Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC).

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia Rally2 Evo) awansowali na pozycję wiceliderów w klasie WRC3. Prowadzą mistrzowie Polski 2020, Jari Huttunen i Mikko Lukka (Hyundai i20 R5).


Zobacz także:

RAJDY

RAJD WŁOCH 2020


 

Ostatni, dwunasty odcinek etapu zadecydował o zmianie miejsc na podium. Za Sordo i Del Barrio w klasyfikacji generalnej Rally Italia Sardegna znaleźli się Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC – strata 27,4 sek.), a Thierry Neuville i Gilsoul Nicolas (Hyundai i20 Coupe WRC – 28,9 sek.) spadli na trzecie miejsce.

Liderów cyklu WRC 2020, Elfyn Evans i Scott Martin (Toyota Yaris WRC – 58,4 sek.) zajmują czwartą lokatę. Wczorajsi wiceliderzy – Teemu Suninen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC – strata 17,4 sek.) tracą 1.06,9 min., a obrońcy tytułu – Ott Tänak i Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) już 2.25,3 min.

Jari Huttunen i Mikko Lukka znajdują się na ósmym, a Kajetanowicz i Szczepaniak – na dziewiątym miejscu w klasyfikacji generalnej. Polacy tracą do Finów 10,5 sek.

To był niezwykle udany dzień dla Kajetanowicza i Szczepaniaka. Załga Automobilklubu Polski i Lotos Rally Team już na pierwszej próbie 2. etapu awansowała do czołowej trójki. Później było tylko lepiej: wygrała dwie próby, zjeżdżając na serwis jako wiceliderzy rywalizacji.

Popołudniowa pętla także była bardzo udana. Nasi nie popełniali większych błędów, plasując się odpowiednio na czwartym i trzecim miejscu. Dzięki dobrej strategii są na doskonałej pozycji wyjściowej do walki o triumf w jutrzejszym, finałowym etapie rajdu. Blisko dwie minuty tracą już liderzy klasyfikacji sezonu, Bulacia Wilkinson i Der Ohannesian (Citroën C3 R5). Na ostatniej próbie dnia z trasy wypali dotychczasowi liderzy, Solberg i Johnston (Škoda Fabia Rally2 evo).

– Drugi dzień rajdu za nami, jesteśmy zadowoleni. Wygrywaliśmy odcinki specjalne, jesteśmy też szybsi od najlepszych w kategorii fabrycznej, mamy niewielką stratę do lidera. Mnie cieszy przede wszystkim, że wrócił odpowiedni feeling w samochodzie, którego wczoraj trochę brakowało. Czuję radość z jazdy, z każdego kilometra tych naprawdę wymagających odcinków. Przyczepność diametralnie zmienia się w wielu miejscach, z zakrętu na zakręt, nie łatwo jest to przewidzieć, ale jak na razie nam się to udaje. Walka jest naprawdę zacięta i różnice pomiędzy kierowcami są niewielkie, to rajd sprinterski. Rywalizujemy i wygrywamy z najlepszymi kierowcami na świecie. Walczymy o zwycięstwo w rajdzie – komentował po dzisiejszym etapie Kajetan Kajetanowicz, zawodnik Automobilklubu Polski i Lotos Rally Team.

Finałowym etapem będzie nieco ponad 40-kilometrowa niedziela, na którą złożą się dwa odcinki: OS 13/15 Cala Flumini (14,06 km) oraz OS 14/16 Sassari – Argentiera (6,89 km). Drugi przejazd rozgrywany będzie jako Power Stage.

Wyniki po 2. etapie Rally Italia Sardegna
1. Dani Sordo i Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) – 2:14.35,5 godz.;
2. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) – strata 27,4 sek.;
3. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) – 28,9 sek.;
4. Elfyn Evans i Scott Martin (Toyota Yaris WRC) – 58,4 sek.;
5. Teemu Suninen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) – 1.06,9 min.;
6. Ott Tänak i Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) – 2.25,3 min.;
7. Pierre-Louis Loubet i Vincent Landais (Hyundai i20 Coupe WRC) – 3.37,0 min.;
8. Jari Huttunen i Mikko Lukka (Hyundai i20 R5) – 6.58,7 min.;
9. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Sczecepaniak (Škoda Fabia Rally2 evo) – 7.09,2 min.;
10. Pontus Tidemand i Patrik Barth (Škoda Fabia Rally2 evo) – 7.48,1 min.

Klasyfikacja WRC 3
1. Huttunen i Lukka (Hyundai i20 R5) – 2:21.34,2 godz.;
2. Kajetanowicz i Szczepaniak (Škoda Fabia Rally2 evo) – strata 10,5 sek.;
3. Bulacia Wilkinson i Der Ohannesian (Citroën C3 R5) – 1:57,6 min.;
4. Scandola i D’Amore (Hyundai i20 R5) – 3:09,7 min.;
5. Johnston i Kihurani (UCitroën C3 R5) – 5:36,6 min.;
6. Heller i Martí (Ford Fiesta Rally2) – 7:25,2 min.