Dwie polskie załogi startujące w Rajdzie Włoch na Sardynii, rundzie mistrzostw świata (FIA WRC) podczas drugiego etapu borykały się z problemami. Mimo to osiągnęły metę.
Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur (Skoda Fabia R5) spisują się dzielnie – mimo rolowania na trzynastym odcinku specjalnym zajmują szóstą lokatę w klasie WRC 2. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta R5) mieli znów kłopoty z samochodem.
Zobacz także:
Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC) utrzymali przodownictwo w zawodach, ale ich przewaga nad załogą Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) zmalała do 3,9 sekundy. Mimo problemów z Toyota Yaris WRC na ostatnim Os-ie dnia, Jari- Matti Latvala i Miikka Anttila zajmują trzecie miejsce.
Esapekka Lappi i Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) nadrobili na etapie nad rodakami sporo – obecnie tracą do nich 5,3 sek.
Rywalizacja o podium zakończyła się niespodziewanie – Latvala i Anttilazatrzymali się na łączniku po ostatniej próbie…
Trzecią walcząca parę tworzą Hayden Paddon i ebastian Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) oraz Mads Østberg i Torstein Eriksen (Citroën C3 WRC). Norwegowie stracili pozycję, ale mają do odrobienia 3,9 sekundy.
Wygląda na to, że sprawa kolejnych miejsc w “dziesiątce” jest już poukładana…
Jan Kopecký i Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) prowadzą w WRC 2 po kłopotach załogi Stéphane Lefebvre i Gabin Moreau (Citroën C3 R5).
Podczas dzisiejszego dnia sporo się działo, opony na ostatnim OS-ie przebijali Ott Tänak i Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) oraz Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC).
Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur z Automobilklubu Polski spisują się świetnie. Mimo rolowania etap zakończyli na szóstej pozycji w klasie WRC 2. Na ostatniej próbie zajęli np. trzecie miejsce w wynikach klasy, wyprzedzając Stéphane Lefebvre’a.
Do rywalizacji powrócili dziś Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak.
– Pętla przebiegała pod znakiem awarii hamulców. W nietypowym miejscu odkręcił się przewód – był to środek samochodu. Z reguły przeciera się na zewnątrz albo niszczą go kamienie. Odpowietrzaliśmy go na bieżąco, jednak nie da się tak robić bez końca i w pewnym momencie zabrakło nam płynu. Mimo tego nadal patrzymy pozytywnie. Jedziemy dalej, co jest dla nas bardzo ważne, przed nami druga pętla. Trudno było sprawdzić notatki na pierwszych przejazdach, ponieważ koncentrowałem się na hamowaniu do zakrętów, by nie wypaść z drogi. Oddawaliśmy bardzo dużo sekund na każdym kilometrze. Na jednej partii musiałem zgasić samochód, aby nie zjechać w dół. Pedał hamulca wpadł w podłogę. Nikomu nie polecam takiego doświadczenia – powiedział Kajetan Kajetanowicz, kierowca Automobilklubu Polski i Lotos Rally Team.
Kajetanowicz i Szczepaniak mają jednak realne szanse na punkty w klasie w rajdzie, zajmują bowiem dziewiąte miejsce po odpadnięciu wielu innych załóg podczas drugiej pętli.
– Na dwóch ostatnich odcinkach specjalnych było widowiskowo. Mieliśmy już zużyte opony i trochę brakowało przyczepności. Mimo tego było to fajnym przeżyciem, bawiliśmy się, zbierając kolejne doświadczenia. Gdy opony działały, finiszowaliśmy na podium. Na tym odcinku dosłownie przerzucaliśmy samochód między drzewami. Po mecie rozmawialiśmy z Maćkiem, że mimo bardzo dobrego opisu trasy jest tam tak dużo specyficznie porozrzucanych drzew, że momentami nie wiadomo, za które trzeba wjechać. Jesteśmy tu po raz pierwszy, więc nadal nie pamiętam tych dróg, mieszają mi się. Jadąc na start nie wiem, jaki to odcinek specjalny. Może to i lepiej? Dziś mieliśmy już mniej trudności, zwłaszcza po południu, chociaż wciąż musimy odpowietrzać hamulce. Dużo się dzieje, dlatego mamy trochę przybrudzone kombinezony. Czasami na drogach dojazdowych zamieniamy się w mechaników – powiedział Kajetan Kajetanowicz.
W niedzielę rozegrany zostanie finałowy etap siódmej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata (FIA WRC), dwa przejazdy odcinków: Cala Flumini i Sassari – Argentiera 1 (6,96 km).
Nieoficjalne wyniki Rally Italia Sardegna 2018 po 2. etapie
1. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC) – 3:02.16,9 godz.;
2. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) – strata 3,9 sek.;
3. Esapekka Lappi i Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) – 54,2 sek.;
4. Hayden Paddon i ebastian Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) – 2.01,8 min.;
5. Mads Østberg i Torstein Eriksen (Citroën C3 WRC) – 2.03,9 min.;
6. Craig Breen i Scott Martin (Citroën C3 WRC) – (Citroën C3 WRC) – 3.13,6 min.;
7. Jan Kopecký i Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) – 10.41,4 min.;
8. Ott Tänak i Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) – 12.27,4 min.;
9. Martin Prokop i Jan Tománek (Ford Fiesta RS WRC) – 13.02,1 min.;
10. Nicolas Ciamin i Thibault De La Haye (Ford Fiesta RS WRC) – 13.02,1 min.;
17. Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur (Skoda Fabia R5) – 17.49,5 min.;
26. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta R5) – 48.50,4 min.