RAJD WŁOCH 2015: OGIER PRZED PADDONEM, KUBICA NA MECIE

rw_3_1

Robert Kubica i Maciej Szczepaniak, którzy nie ukończyli żadnego z dwóch pierwszych etapów Rajdu Włoch, rundy Mistrzostw Świata FIA WRC, podczas trzeciego dnia spisali się dzielnie osiągając rampę mety.

Zawody wygrali Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC), którzy po wczorajszych kłopotach liderów, załogi Hayden Paddon i John Kennard (Hyundai i20 WRC) mieli w niedzielę pełny luz psychiczny.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD WŁOCH 2015


 

Trzeci etap składał się z czterech odcinków specjalnych. Na pierwszym Robert Kubica i Maciej Szczepaniak w Fordzie Fiesta RS WRC mieli znów problemy techniczne i metę osiągnęli na 14. miejscu ze stratą 19,9 sekundy do Haydena Paddona. Na drugim odcinku było lepiej – Polacy zameldowali się na 9 pozycji – o dziewięć sekund za Sebastienem Loebem. Na trzecim OS-ie Kubica był tuż za podium , tracąc 7,4 sekundy do załogi Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC).

rw_3_2

Rajd kończył Power Stage Cala Flumini 2 o długości 11,77 kilometra. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia pojechali po trzy punkty, wyprzedzając Haydena Paddona i Johna Kennarda oraz Thierry’ego Neuville’a i Nicolasa Gilsoula (Hyundai i20 WRC). Wspaniały występ zespołu Hyundaia! Kubica i Szczepaniak zajęli szóstą pozycję (13,1 sek.).

Rajd Wygrał Ogier przed Paddonem oraz Neuvillem. Swoją wielką szansę na podium już na pierwszym dziś, a 22 w rajdzie odcinku pogrzebali Mads Østberg i Jonas Andersson (DS 3 WRC), którzy wypadli z trasy. Ostatecznie Norwegowie zajęli piątą lokatę, wyprzedzeni jeszcze przez Elfyna Evansa i Daniela Barritta (Ford Fiesta RS WRC).

Sebastien Ogier: Zwycięstwo na Sardynii było bardzo ważne w naszej walce o Mistrzostwo Świata. Mamy teraz dużą przewagę punktową nad konkurentami. Jedną z decydujących przyczyn naszego sukcesu, oprócz świetnego samochodu i fantastyczne ekipy, było to, że Julien i ja wręcz perfekcyjnie dostroiliśmy się do siebie w ten weekend. W zasadzie zawsze tak jest, ale tutaj było tyle nowych odcinków, a dni takie długie, że obaj stale musieliśmy być ekstremalnie skoncentrowani. Do tego dochodzi upał w samochodzie i trudne, szutrowe OSy – po całym dniu padasz na łóżko jak kamień. W tegorocznym sezonie był to najbardziej wyczerpujący fizycznie rajd.

Kubica sklasyfikowany został na 30 pozycji (1:15.13,4 godz.), jedenastej w WRC1.

rw_3_3

Paolo Andreucci i Anna Andreussi (Peugeot 208 T16) nie zdołali ostatecznie wygrać klasyfikacji WRC2 – w wynikach znaleźli się przed nimi Yurii Protasov i Pavlo Cherepin (Ford Fiesta RRC). W dziesiątce znaleźli się też Jan Kopecky i Pavel Dresler – to był udany występ nowej Skody Fabia R5.

Wyniki Rally Italia Sardegna 2015
1. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) – 4:25.54,3 godz.;
2. Hayden Paddon i John Kennard (Hyundai i20 WRC)- strata 3.05,4 min.;
3. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) – 4.22,5 min.;
4. Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) – 5.34,8 min.;
5. Mads Østberg i Jonas Andersson (DS 3 WRC) – 7.50,1 min.;
6. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) – 8.06,7 min.;
7. Yurii Protasov i Pavlo Cherepin (Ford Fiesta RRC) – 14.57,7 min.;
8. Paolo Andreucci i Anna Andreussi (Peugeot 208 T16) – 15.03,3 min.;
9. Jan Kopecky i Pavel Dresler (Skoda Fabia R5) – 17.41,7 min.;
10. Khalid Al-Qassimi i Chris Patterson (DS 3 WRC) – 19.12,2 min.;
30. Robert Kubica i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) – 1:15.13,4 godz.

KLASYFIKACJA MISTRZOSTW ŚWIATA FIA WRC PO 6. RUNDACH

Kierowcy
1. Sébastien Ogier – 133 pkt.;
2. Mads Østberg – 67 pkt.;
3. Andreas Mikkelsen – 64 pkt.;
4. Jari-Matti Latvala – 56 pkt.;
5. Elfyn Evans – 53 pkt.;
6. Thierry Neuville – 50 pkt.;
7. Kris Meeke – 47 pkt.;
8. Dani Sordo – 38 pkt.;
9. Hayden Paddon – 32 pkt.;
10. Martin Prokop – 27 pkt.;
20. Kubica – 2 pkt.

Producenci
1. Volkswagen Motorsport – 179 pkt.;
2. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 115 pkt.;
3. Hyundai Shell WRT – 113 pkt.;
4. M-Sport WRT – 99 pkt.;
5. Jipocar Czech National Team – 34 pkt.;
6. Hyundai Motorsport N – 31 pkt.;
7. Volkswagen Motorsport II – 31 pkt.;
8. F.W.R.T. – 3 pkt.

Fot.: Volkswagen, Hyundai, Citroen