Robert Kubica i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) zajęli ósme miejsce w Rajdzie Włoch na Sardynii, rundzie Mistrzostw Świata WRC. W zawodach zwyciężyli Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC).
Polska załoga, która podczas drugiego etapu urwała koło w samochodzie, przystąpiła w niedzielę do rywalizacji w systemie Rally2. Nasi zawodnicy jechali bardzo równo uzyskując na czterech odcinkach trzeciego etapu dobre czasy, które dawały im 5-7 pozycje w tabeli wyników.
Zobacz także:
RAJDY
RAJD WŁOCH 2014
Drugie miejsce w zawodach wywalczyli Mads Østberg i Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC), a dopiero trzecie Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC). Za podium znaleźli się Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (Volkswagen Polo R WRC), Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC), Martin Prokop i Jan Tománek (Ford Fiesta RS WRC). Polaków wyprzedzili jeszcze Henning Solberg i Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC).
A oto jak przebiegała rywalizacja w ostatnim dniu zawodów.
OS 14 (Cala Flumini – 8,98 km). Najszybszy okazał się Mads Ostberg, który musiał na wszelki wypadek bronić swojej przewagi nad Jari- Mattim Latvalą. Fin stracił ponad trzy sekundy.
Robert Kubica dojechał na szóstym miejscu (13,4 sek. straty), Sabastien Ogier był ósmy. Francuz był już jednak pewny swego.
OS 15 (Castelsardo – 14,00 km). Latvala jeszcze zaatakował, ale zdołał wyprzedzić Norwega zaledwie o 1,4 sekundy. Widać wyraźnie, że tylko te dwie załogi jeszcze się w rajdzie ścigają, pozostałe chcą tylko dojechać do mety. Trzeci na mecie Ogier stracił 8,0 sekund. Kubica tym razem siódmy (14,6 sek.).
OS 16 (Tergu-Osilo – 14,88 km). Ponownie Latvala przed Ostbergiem. Rożnica w klasyfikacji to 16,9 sekundy. Fin ma świadomość, że jest ona nie do odrobienia, ale próbuje…
Trzeci Ogier (7,9 sek.), czwarty – Elfyn Evans (10,7 sek.), piąty – Robert Kubica (11,8 sek.).
OS 17 (Cala Flumini 2 – 8,98 km). Na ostatniej próbie zwyciężyli Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (Volkswagen Polo R WRC), pieczętując tym samym czwarte miejsce w rajdzie. Latvala był drugi, Ogier trzeci. Roberta Kubicę wyprzedzili jeszcze Thierry Nouville oraz Mads Ostberg.
W klasyfikacji Sébastien Ogier wyprzedził Madsa Østberga o 1.23,1 minuty, a Jari- Mattiego Latvalę o 1.32,8 minuty.
Robert Kubica i Maciej Szczepaniak wyjeżdżają z Sardynii z kolejnymi punktami, choć oczywiście mogło być lepiej. Polacy podjęli tym razem rywalizację nie tylko z konkurentami z zespołu M-Sport, ale także załogami fabrycznymi. To jest optymistyczne, choć wciąż zdarza się zbyt wiele błędów.
Teraz z zainteresowaniem czekamy na kolejną rundę Mistrzostw Świata WRC – 71. Lotos Rajd Polski. Polscy kibice mają nadzieję, że na własnym “podwórku’ nasz najlepszy kierowca pokaże klasę. Jedno jest pewne – będzie miał największy doping ze wszystkich!
Wyniki Rally d’Italia Sardegna
1. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) – 4:02.37,8 godz.;
2. Mads Østberg i Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC) – strata 1.23,1 min.;
3. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) – 1.32,8 min.;
4. Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (Volkswagen Polo R WRC) – 2.39,3 min.;
5. Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) – 4.41,8 min.;
6. Martin Prokop i Jan Tománek (Ford Fiesta RS WRC) – 6.05,3 min.;
7. Henning Solberg i Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC) – 7.15,8 min.;
8. Robert Kubica i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) – 12.19,0 min.;
9. Lorenzo Bertelli i Mitia Dotta (Ford Fiesta S2000) – 15.22,1 min.;
10. Khalid Al Qassimi i Chris Patterson (Citroën DS3 WRC) – 16.49,3 min.
KLASYFIKACJA MISTRZOSTW ŚWIATA
Kierowcy
1. Sebastien Ogier – 138 pkt.;
2. Jari-Matti Latvala – 105 pkt.;
3. Mads Ostberg – 66 pkt.;
4. Andreas Mikkelsen – 63 pkt.;
5. Mikko Hirvonen – 40 pkt.;
6. Elfyn Evans – 36 pkt.;
7. Kris Meeke – 32 pkt.;
8. Thierry Neuville – 31 pkt.;
9. Martin Prokop – 30 pkt.;
10. Henning Solberg – 22 pkt.;
11. Bryan Bouffier – 18 pkt.;
12. Robert Kubica – 12 pkt.;
13. Ott Tanak – 10 pkt.
Producenci
1. Volkswagen Motorsport – 187 pkt.;
2. Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team – 90 pkt.;
3. M-Sport World Rally Team – 68 pkt.;
4. Hyundai Shell World Rally Team – 55 pkt.;
5. Volkswagen Motorsport II – 52 pkt.;
6. Jipocar Czech National Team – 24 pkt.;
7. RK M-Sport World Rally Team – 12 pkt.
Fot.: M-Sport, wrc.com, Volkswagen oraz Citroen