RAJD WŁOCH 2012: KOŚCIUSZKO POWALCZY O ZWYCIĘSTWO

W najbliższy weekend odbędzie się Rajd Sardynii będący przedostatnią rundą Mistrzostw Świata w sezonie 2012. Załoga Lotos Dynamic Rally Team zajmując obecnie drugie miejsce w stawce PWRC powalczy o zwycięstwo z obecnym liderem klasyfikacji.

OS-y Sardynii są zróżnicowane i wymagające, poprowadzone w większości szybkimi i wąskimi drogami przebiegającymi częściowo po płaskim, częściowo po bardziej zróżnicowanym lesistym terenie, obfitującym w widowiskowe water splashe. Trasy są trudne, momentami przecinają je kamienne osuwiska, na których koleiny tworzą się już po pierwszym przejeździe.


Zobacz także:
RAJD WŁOCH 2012: SUKCES TAKTYKI HIRVONENA (3. ETAP)
RAJD WŁOCH 2012: BEZ EMOCJI – WCIĄŻ HIRVONEN (2. ETAP)
RAJD WŁOCH 2012: KLĘSKA FAWORYTÓW (1. ETAP)
RAJD WŁOCH 2012: CITROENY NA CZELE (1. DZIEŃ)


Fragmenty prowadzące po bardziej miękkim podłożu mogą z kolei być zagrożeniem w czasie obfitych opadów deszczu. Podobnie, jak w przypadku większości rajdów szutrowych, tak i w Rajdzie Sardynii trudność załogom na suchej nawierzchni będą sprawiać też chmury pyłu unoszące się nad trasą po przejeździe samochodów.

– Ostatnio na Sardynii startowałem 4 lata temu, więc praktycznie jest to dla nas nowy rajd. Zmienne o tej porze roku warunki pogodowe na pewno nie będą nam ułatwiały zadania na krętych i wymagających trasach Rajdu Sardynii. To dla nas przedostatnia w tym sezonie okazja do powalczenia o zwycięstwo z prowadzącym w naszej stawce Benito Guerrą. Będziemy musieli jechać bardzo szybko i bardzo precyzyjnie, bo zaplanowana trasa nie pozostawia miejsca na jakikolwiek błąd. Mam nadzieję, że nasze auto wytrzyma trudy sardyńskich szutrów, a nam dopisze szczęście w walce o kolejne punkty na drodze do tytułu Mistrza Świata – powiedział Michał Kościuszko.

W trakcie Rajdu Sardynii zawodnicy przejadą 16 odcinków specjalnych na dystansie 306,04 km OS-owych. Po zapoznaniu i odcinku kwalifikacyjnym w regionie Gallura, w czwartek 18 października po południu załogi dwukrotnie przejadą usytuowany w pobliżu bazy rajdu w Olbii OS Terranova o długości 28,14 km. Piątkowe przejazdy skoncentrują się wokół serwisu w Sassami, a rozpoczną OS-em Monte Lerno. Liczący 29,68 km długości odcinek obejmuje spektakularny Micky`s Jump. Po nim zawodnicy pojadą odcinki Castelsardo i Tergu-Osilo. Ten ostatni po raz pierwszy znalazł się w kalendarzu WRC.

W sobotę zawodnicy pojadą trzy OS-y poprowadzone przez tereny leśne: Monte Acuto, Coiluna i Monti di Ala. W niedzielę załogi przejadą dwa krótkie, bo liczące 8,24 km odcinki na terenach położonych na północny-zachód od bazy rajdu w Olbii. Meta tradycyjnie usytuowana jest w Porto Cervo, wyniki poznamy wieczorem. Z powodów finansowych niedzielne zmagania nie obejmą w tym roku 50-kilometrowego odcinka specjalnego Monte Olia- Terranova.

Rajd Włoch (Sardynii) w kalendarzu WRC pojawił się w roku 1973, stając się i pozostając do dziś jednym z najważniejszych wydarzeń sezonu dzięki trudnym odcinkom gromadzącym rzesze fanów. Do roku 2004 baza rajdu znajdowała się w San Remo na wybrzeżu Morza Śródziemnego, a etapy prowadziły wąskimi i trudnymi górskimi drogami Ligurii oraz szutrowymi trasami Toskanii. W roku 2004 rajd przeniesiono na Sardynię, a jego bazę do Olbii, portowego miasta położonego na północy wyspy.

Strategicznym partnerem zespołu Lotos Dynamic Rally Team jest spółka Lotos Paliwa z marką paliw Lotos Dynamic. Partnerami wspierającymi starty Michała Kościuszko są także marka olejów silnikowych Lotos oraz marka Red Bull.

Więcej na www.lotosdynamicrallyteam.pl.

O zwycięstwo w rajdzie rywalizować powinni Sebastien Loeb, Mikko Hirvonen, Jari – Matti Latvala oraz Petter Solberg.