W deszczowych warunkach rozegrany został pierwszy odcinek specjalny Rajdu Walii 2019, dwunastej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata.
Próba o długości 3,58 km wytyczona została na torze Oulton Park w Little Budworth w hrabstwie Cheshire i odbyła się już po zmroku.
Zobacz także:
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak uzyskali na niej doskonały drugi czas, kończąc niespełna trzy sekundy za Rajdowym Mistrzem Świata, Petterem Solbergiem! Dla Kajetana Kajetanowicza jest to debiutancki start w walijskiej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata.
Dzień rozpoczął mierzący 4,68 km odcinek testowy Gwydir. Załoga Lotos Rally Team pokonała próbę jeden raz, uzyskując na tym przejeździe wysoki, trzeci czas w kategorii WRC 2.
Wieczorny pierwszy odcinek specjalny wygrał duet P. Solberg i P. Mills. Kajetanowicz i Szczepaniak pokonywali próbę godzinę później, jadąc w sporym deszczu, stracili do mistrzów świata 2,8 sekundy. Polacy uplasowali się także na 10 miejscu w klasyfikacji generalnej, pokonując kilka załóg jadących samochodami klasy WRC.
– Rajd Walii zaczął się dla nas bardzo intensywnie, dzisiaj spędziliśmy ponad 14 godzin w kombinezonach rajdowych. Przed nami jednak kolejne trzy dni, które będą jeszcze trudniejsze. Ale właśnie to nas cieszy, to takie momenty tworzą sport, który kochamy. To wielka radość być tutaj i rywalizować z tak mocną stawką, w tak trudnym rajdzie. Jestem tu po raz pierwszy i postaram się wykonać swoją pracę najlepiej, jak potrafię. To są mistrzostwa świata, czyli spełnienie naszych marzeń. Myślę, że wielu będzie chciało przejąć fotel lidera w klasyfikacji WRC 2. Naszym celem jest jego utrzymanie, ale wiem, że będzie to bardzo trudne. Wiele może się wydarzyć. Trzeba dobrze zarządzać swoimi siłami, to naprawdę duże wyzwanie. Trzymajcie kciuki, bo to dla nas bardzo ważne! – mówi Kajetan Kajetanowicz, zawodnik Automobilklubu Polski i Lotos Rally Team.
Nieoficjalne wyniki klasy WRC 2 po OS 1
1. P. Solberg i Mills (Volkswagen Polo GTI R5) – 2.50,7 sek.;
2. Kajetanowicz i Szczepaniak (Volkswagen Polo GTI R5) – strata 2,8 sek.;
3. Yates i Morgan (Hyundai i20 R5) – 5,8 sek.;
4. Loubet i Landais (Skoda Fabia R5 evo) – 6,5 sek.;
5. Fourmaux i Jamoul (Ford Fiesta R5) – 6,8 sek.;
6. Bulacia Wilkinson i Cretu (Skoda Fabia R5) – 9,4 sek.;
7. Andolfi i Inglesi (Skoda Fabia R5) – 9,7 sek.;
8. O. Solberg i Johnston (Volkswagen Polo GTI R5) – 10,4 sek.;
9. de Mevius i Wydaeghe (Citroen C3 R5) – 10,5 sek.;
10. Guerra jr. i Zapata (Skoda Fabia R5 evo) – 10,7 sek.;