Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC) wygrali prolog Dayinsure Wales Rally GB, rundy mistrzostw Świata (FIA WRC). Superoes Visit Conwy Tir Prince liczył 1,49 kilometra.
Drugie miejsce zajęli Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC – strata 0,4 sek.), a trzecie – Ott Tanak i Martin Jarveoja (Ford RS Fiesta WRC – 0,6 sek.).
Zobacz także:
Kolejne miejsca zajęli: Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC – 1,1 sek.), Andreas Mikkelsen i Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC – 1,1 sek.), Esapekka Lappi i Janne Ferm (Toyota Yaris WRC – 1,2 sek.), Dani Sordo i Marc Martí (Hyundai i20 Coupe WRC – 1,2 sek.), Juho Hänninen i Kaj Lindström (Toyota Yaris WRC – 1,3 sek.), Craig Breen i Scott Martin (Citroën C3 WRC – 1,3 sek.) oraz Hayden Paddon i Sebastian Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC – 1,6 sek.).
Jedyna polska załoga w rajdzie: Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur z Automobilklubu Polski (Škoda Fabia R5) straciła do zwycięzców 5,3 sekundy.
– W 2003 roku w Walii walczyłem o podium z Colinem McRae w swoim ostatnim rajdzie WRC, stąd moje bardzo miłe wspomnienia z Rajdu Wielkiej Brytanii. Jest to ten rodzaj zawodów, w których musisz mieć bardzo dużo zaufania do swojego samochodu – często masz więcej przyczepności niż na pozór się wydaje. Trzeba się też liczyć z mgłą i deszczem, które stanowią duże wyzwanie. Po Rajdzie Hiszpanii udało nam się skorygować pewne rzeczy, dlatego jesteśmy ciekawi, jakie efekty przyniosą nowe zmiany – powiedział Tommi Mäkinen, dyrektor zespołu Totyota GAZOO Racing.
– Wielka Brytania jest jak mój drugi dom – tu zaczynałem swoją karierę, a w Rajdzie Wielkiej Brytanii zdobyłem swoje pierwsze doświadczenia w WRC. W walijskiej imprezie jest kilka fantastycznych odcinków specjalnych jak Myherin czy Dyfnant, na które z przyjemnością wrócę. Pierwsze rajdy sezonu stanowiły wyzwanie, ale nie były tak wymagające wobec samochodów, jak nadchodzące dwie rundy. Dlatego za każdym razem uczymy się czegoś nowego – to w końcu dopiero pierwszy sezon naszego zespołu – skomentował Jari- Matti Latvala.
W piątek zostaną rozegrane klasyczne odcinki w Myherin, Sweet Lamb i Hafren, każdy po dwa razy. Sobotni etap będzie się składał aż z 9 odcinków specjalnych na 5 trasach i zakończy się po zmroku. W niedzielę kierowcy pokonają 5 OS-ów, zaś rajd zakończy się Power Stage w Brenig.