RAJD W. BRYTANII: SUKCES J.-M. LATVALI I FORDA (3. ETAP)

Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila wygrali Rajd Wielkiej Brytanii w Walii. Finowie pokonali Madsa Ostberga oraz Henninga Solbarga – tak więc na podium stanęły trzy Fordy Fiesta RS WRC. Sebastian Loeb, który wywalczył w Walii ósmy tytuł Mistrza Świata, mety nie osiągnął.

Sebastien Loeb i Daniel Elena mieli kraksę. Na drodze dojazdowej ich Citroen DS3 WRC zderzył się czołowo z samochodem hiszpańskiego kibica. Stało się to na wąskiej jezdni, a według świadków przyczyną była “europejska reakcja” kierowcy auta cywilnego. Hiszpan bowiem zapomniał o lewostronnym ruchu na wyspach i “uciekał: w złą stronę…

Citroen Loeba został jednak uszkodzony, pękła chłodnica, stąd o dalszej jeździe nie mogło być mowy.

Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila jechali od tego momentu spokojnie, mając zdecydowaną przewagę. Finowie poili zwycięskiego szampana. Podczas trzeciego etapu załoga zespołu Forda wygrała trzy odcinki specjalne. Na trzech pozostałych, w tym ostatnim – premiowanym dodatkowymi punktami Power Stage – najlepsi okazali się Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroen DS3 WRC), którzy od pierwszego dnia korzystali z systemu Superally. Francuzi w klasyfikacji generalnej zawodów zdołali awansować na jedenastą pozycję.


Zobacz także:

RAJD W. BRYTANII 2011: KOŚCIUSZKO NA PODIUM MŚ!

RAJD W. BRYTANII 2011: PROWADZI LATVALA (2. ETAP)

RAJD W. BRYTANII 2011: LOEB JUŻ MISTRZEM! (1. ETAP)

RAJD W. BRYTANII: LOEB POJEDZIE PIERWSZY (1. DZIEŃ)

RAJD W. BRYTANII 2011: POLACY WALCZĄ O PODIUM

RAJD W. BRYTANII 2011: HIRVONEN BĘDZIE WALCZYŁ


Drugie miejsce w Walii zajęli Mads Ostberg i Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC). To wielki sukces Norwegów!

Interesujący pojedynek w niedzielę rozegrał się o miejsce nas najniższym podium. Kris Meeke i Paul Nagle (Mini John Cooper Works) jechali bardzo agresywnie i przed ostatnią próbą mieli stratę poniżej dwóch sekund do Henninga Solberga i Ilki Minora (Ford Fiesta RS WRC). Jednak na kończącej zawody próbie samochód Krisa obrócił się i sukces świętowała druga z norweskich załóg. Dla starszego brata Pettera to jeden z najlepszych startów w karierze.

W dziesiątce znaleźli się ponadto: Matthew Wilson i Scott Martin (Ford Fiesta RS WRC), Ott Tanak i Kuldar Sikk (Ford Fiesta RS WRC), Jewgienij Nowikow i Denis Giraudet (Ford Fiesta RS WRC), Dennis Kuipers i Frederic Miclotte (Ford Fiesta RS WRC), Ken Block i Alex Gelsomino (Ford Fiesta RS WRC) oraz Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mini John Cooper Works).

Na Power Stage punkty obok Sebastiena Ogiera wywalczyli Daniel Sordo i Carlos Cel Barrio Corral (Mini John Cooper Works) – dwa oraz Latvala – jeden.

W PWRC zdecydowany triumf załogi Patrik Flodin i Goran Bergsten (Subaru Impreza). Dzięki temu Szwedzi zostali Wicemistrzami Świata. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Mitsubishi Lancer Evolution X) walczyli bardzo dzielnie i zdołali ostatecznie awansować na podium! Przed nimi znaleźli się jeszcze Martin Semerad i Michal Ernst (Mitsubishi Lancer Evolution IX).

Do podium Mistrzostw Świata PWRC naszej załodze zabrakło jednego punktu…

Michał Kościuszko
: Dzisiaj rano pomyślałem, że to nie może się tak skończyć. Musimy walczyć do końca i być na podium tego rajdu. Postawiliśmy wszystko na jedną kartę. Cisnęliśmy do ostatniego kilometra. Wygraliśmy wszystkie odcinki w drugiej pętli i znaleźliśmy się na trzecim w tym sezonie podium. Niestety na koniec sezonu jesteśmy na 4. miejscu. W walce o tytuł wicemistrzowski niestety zatrzymała nas już w piątek awaria elektroniki. To był mój pierwszy sezon startów w PWRC. Bardzo szybko udało się nam zaadoptować do startów w nowym dla nas samochodzie. Pokazaliśmy bardzo dobrą prędkość, wygrywaliśmy odcinki i zawsze walczyliśmy do ostatniego kilometra. Myślę, że w przyszłym roku będzie już tylko lepiej i mogę zapewnić, że powalczę o tytuł Mistrza Świata.

Załoga Lotos Dynamic Rally Team w tegorocznym sezonie startowała w rajdach: Portugalii, Argentyny, Finlandii, Australii, Katalonii i Wielkiej Brytanii.

WYNIKI RAJDU WIELKIEJ BRYTANII

Klasyfikacja generalna
1. Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila (Ford Fiesta RS WRC) – 3:27.03,5 godz.;
2. Mads Ostberg i Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC) – strata 3.42.,9 min.;
3. Henning Solberg i Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC) – 7.05,1 min.;
4. Kris Meeke i Paul Nagle (Mini John Cooper Works) – 7.12,3 min.;
5. Matthew Wilson i Scott Martin (Ford Fiesta RS WRC) – 8.47,3 min.;
6. Ott Tanak i Kuldar Sikk (Ford Fiesta RS WRC WRC) – 9.27,1 min.;
7. Jewgienij Nowikow i Denis Giraudet (Ford Fiesta RS WRC) – 9.47,7 min.;
8. Dennis Kuipers i Frederic Miclotte (Ford Fiesta RS WRC) – 10.12,7 min.;
9. Ken Block i Alex Gelsomino (Ford Fiesta RS WRC) – 1.:01,2 min.;
10. Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mini John Cooper Works) – 17.01,6 min.;
11. Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroen DS3 WRC) – 17.47,8 min.;
12. Kevin Abring i Lara Vanneste (Skoda Fabia S2000) – 17.57,3 min.;
13. Hayden Paddon i John Kennard (Subaru Impreza) – 18.51,6 min.;
14. Patrik Flodin i Goran Bergsten (Subaru Impreza) – 22.28,7 min.;
15. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Mitsubishi Lancer Evolution X) – 34.43,4 min.

KLASYFIKACJE MISTRZOSTW ŚWIATA WRC 2011


Kierowcy WRC

1. Sébastien Loeb (Francja) – 222 pkt.;
2. Mikko Hirvonen (Finlandia) – 214 pkt.;
3. Sébastien Ogier (Francja) – 196 pkt.;
4. Jari – Matti Latvala (Finlandia) – 172 pkt.;
5. Petter Solberg (Norwegia) – 110 pkt.;
6. Mads Östberg (Norwegia) – 88 pkt.;
7. Matthew Wilson (W. Brytania) – 63 pkt.;
8. Daniel Sordo (Hiszpania) – 59 pkt.;
9. Henning Solberg (Norwegia) – 59 pkt.;
10. Kimi Räikkönen (Finlandia) – 34 pkt.;
11. Kris Meeke (W. Brytania) – 25 pkt.;
12. Dennis Kuipers (Holandia) – 21 pkt.;
13. Federico Villagra (Argentyna) – 20 pkt.;
14. Khalid Al Qassimi (Abu Dabi) – 15 pkt.;
15. Ott Tänak (Estonia) – 15 pkt.;
16. Juho Hānninen (Finlandia) – 14 pkt.;
17. Jewgieniej Nowikow (Rosja) – 12 pkt.;
18. Hayden Paddon (Nowa Zelandia) – 10 pkt.;
19. Martin Prokop (Czechy) – 7 pkt..
20. Michał Kościuszko (Polska) – 6 pkt.;
21. Per – Gunnar Andersson (Szwecja) – 6 pkt.;
22. Ken Block (USA) – 6 pkt.;
23. Armindo Araújo (Portugalia) – 5 pkt.;
24. Oleksandr Saliuk (Ukraina) – 4 pkt.;
25. Petter Van Merksteijn (Holandia) – 2 pkt.;
26. Benito Guerra (Meksyk) – 2 pkt.;
27. Pierre Campana (Francja) – 2 pkt.
28. Bernardo Sousa (Portugalia) – 1 pkt.;
29. Patrik Flodin (Szwecja) – 1 pkt.;

Producenci
1. Citroën Total World Rally Team – 403 pkt.;
2. Ford Abu Dhabi World Rally Team – 376 pkt.;
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team – 178 pkt.;
4. Petter Solberg World Rally Team – 98 pkt.;
5. FERM Power Tools World Rally Team – 54 pkt.;
6. Team Abu Dhabi – 54 pkt.;
7. Munchis Ford World Rally Team – 38 pkt.;
8. Monster World Rally Team – 27 pkt.;
9. Van Merksteijn Motorsport – 16 pkt.;
10. Brazil World Rally Team – 7 pkt.;
-. Ice 1 Racing – dyskwalifikacja.

Klasa PWRC
1. Hayden Paddon (Nowa Zelandia – Subaru Impreza) – 104 pkt.;
2. Patrik Flodin (Szwecja – Subaru Impreza EXCL) – 84 pkt.;
3. Michał Kościuszko (Polska – Mitsubishi Lancer) – 71 pkt.;
4. Martin Semerád (Czechy – Mitsubishi Lancer) – 51 pkt.;
5. Benito Guerra (Meksyk – Mitsubishi Lancer) – 47 pkt.;
6. Nicolás Fuchs (Peru – Mitsubishi Lancer) – 47 pkt.;
7. Walerij Gorban (Ukraina – Mitsubishi Lancer) – 45 pkt.;
8. Olexsandr Saliuk (Ukraina – Mitsubishi Lancer) – 41 pkt.;
9. Dmitry Tagirov (Rosja – Subaru Impreza) – 35 pkt.;
11. Gianluca Linari (Włochy – Subaru Impreza) – 22 pkt.;
12. Jarkko Nikara (Finlandia – Mitsubishi Lancer) – 18 pkt.;
13. Majed Al Shamsi (ZEA – Subaru Impreza) – 16 pkt.;
14. Bader Al Jabri (ZEA – Subaru Impreza) – 15 pkt.;
15. Mikko Pajunen (Finlandia – Renault Clio) – 8 pkt.;
16. Ezequiel Campos (Argentyna – Mitsubishi Lancer) – 6 pkt.;
17. Brendan Reeves (Australia – Subaru Impreza) – 6 pkt.;
18. Harry Hunt (W. Brytania – Citroën DS3) – 4 pkt.;
19. Nathan Quinn (Australia – Mitsubishi Lancer) – 4 pkt.;