RAJD W. BRYTANII 2011: POLACY WALCZĄ O PODIUM

Rusza ostatnia runda Mistrzostw Świata – Rajd Wielkiej Brytanii, w której wystartuje załoga Lotos Dynamic Rally Team. Po świetnej jeździe podczas Rajdu Australii i pasjonującej walce o zwycięstwo w Rajdzie Katalonii Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak awansowali i zajmują obecnie trzecie miejsce w stawce PWRC.

Rozgrywany w trudnych warunkach pogodowych Rajd Wielkiej Brytanii będzie kolejnym sprawdzianem dla polskiej załogi.

Michał Kościuszko: Przed nami jeden z najbardziej nieprzewidywalnych rajdów. Na OS-ach możemy spodziewać się praktycznie każdych warunków pogodowych od mgły i przymrozków po obfite opady deszczu. Mam nadzieję, że wypracowane przez nas ustawienia samochodu sprawdzą się na wszystkich możliwych nawierzchniach: od głębokiego, bardzo śliskiego błota, które może zaskakiwać w zalesionych partiach oesów po twarde i szybkie odcinki, po których auto jedzie z maksymalną prędkością. Rywalizacja tak samo, jak pogoda będzie również bardzo nieprzewidywalna, dlatego przede wszystkim chcielibyśmy ten sezon ukończyć na podium.

Organizatorzy tegorocznej edycji Rajdu Wielkiej Brytanii zaplanowali na dziś jego start w położonej w północnej Walii nadmorskiej miejscowości Llandudno, skąd przez kolejne trzy dni zawodnicy zmierzać będą na południe kraju do mety w Cardiff.


Zobacz także:

RAJD W. BRYTANII 2011: KOŚCIUSZKO NA PODIUM MŚ!

RAJD W. BRYTANII: SUKCES J.-M. LATVALI I FORDA (3. ETAP)

RAJD W. BRYTANII 2011: PROWADZI LATVALA (2. ETAP)

RAJD W. BRYTANII 2011: LOEB JUŻ MISTRZEM! (1. ETAP)

RAJD W. BRYTANII: LOEB POJEDZIE PIERWSZY (1. DZIEŃ)

RAJD W. BRYTANII 2011: HIRVONEN BĘDZIE WALCZYŁ


 

W czwartek na załogi czekają dwa odcinki specjalne, z których Great Orme dwukrotnie przejadą po asfalcie, a pojedynczy szybki i techniczny odcinek Clocaenog poprowadzi szutrową drogą przez las. W piątek zawodnicy pojadą leśnymi szutrowymi drogami Dyfi i Dyfnant. Pierwsze z nich (odcinki Dyfi West i Dyfi East) to położone na dużej wysokości w cieniu masywu Snowdon oesy z doskonałą nawierzchnią i szerokimi zakrętami, które sprzyjać będą szybkiej i widowiskowej jeździe. Odcinek Dyfnant to z kolei ekscytująca mieszanka łagodnych łuków i ostrych, ciasnych zakrętów w serpentynach, które wymagać będą od zawodników najwyższych umiejętności technicznych.

Sobotnie oesy Hafren, Sweet Lamb i Myherin kierowcy i ich piloci mogą pamiętać z ubiegłorocznej rywalizacji. Trasa odcinka Hafren w swoim najwyższym punkcie wiedzie bardzo blisko źródeł najdłuższej w Wielkiej Brytanii rzeki Severn i charakteryzuje się wieloma długimi zakrętami, przy których zawsze tłumnie gromadzą się kibice. Na krótkim oesie Sweet Lamb zawodników czeka widowiskowy, głęboki watersplash, szereg hop i szybkich zjazdów serpentynami do doliny rzeki Wye oraz stromy podjazd po jej drugiej stronie. W zupełnie innej scenerii poprowadzono odcinek Myherin: załogi pojadą szerokimi drogami prowadzącymi przez rozległe wrzosowisko.

Zmagania Rajdu Wielkiej Brytanii zakończą niedzielne OS-y Halfway, Crychan i Monument, na których zawodnicy pojadą po nawierzchni mieszanej, asfaltowo-szutrowej. Odcinek Halfway w części zlokalizowanej na poligonie wojskowym to szybki asfalt prowadzący przez wrzosowisko i przechodzący w wąską i krętą leśną drogę w końcowej części. Oes Crychan rozpoczyna się krętym szutrowym odcinkiem leśnym, by zakończyć się szybkim 9-kilometrowym fragmentem asfaltowym. Rywalizację na trasach tegorocznego Rajdu Wielkiej Brytanii zakończy 4-kilometrowy oes Monument.

Informacje dotyczące startów załogi Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak z zespołu Lotos Dynamic Rally Team można znaleźć pod adresem www.lotosdynamicrallyteam.pl.

Strategicznym partnerem zespołu Lotos Dynamic Rally Team jest spółka Lotos Paliwa z marką paliw Lotos Dynamic. Partnerami wspierającymi starty Michała Kościuszko są także marka olejów silnikowych Lotos oraz marka Red Bull. Michał na arenie międzynarodowej promuje również swoje rodzinne miasto Kraków w ramach programu „Kraków – Miasto Mistrzów”.

Fot.: Łukasz Nazdraczew, Red Bull Content Pool