RAJD W. BRYTANII 2011: LOEB JUŻ MISTRZEM! (1. ETAP)

Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) są już Mistrzami Świata! Dla francuskiego kierowcy to już ósmy tytuł z rzędu! Choć do zakończenia Rajdu Wielkiej Brytanii pozostał jeszcze jeden dzień, to wycofanie się pary Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) przesądza o wyniku.

Po trzech rozegranych dziś odcinkach specjalnych na czele rajdu znajdował się Mikko Hirvonen, który minimalnie wyprzedzał Sebastiena Loeba. Na siódmej próbie rajdu Fin jednak opuścił drogę. I choć niemal natychmiast powrócił na trasę, to jednak gałąź na poboczu uszkodziła chłodnice w Fordzie. prawdziwy pech!

Hirvonen dojechał co prawda do serwisu, ale przegrzany silnik odmówił ostatecznie posłuszeństwa.


Zobacz także:

RAJD W. BRYTANII 2011: KOŚCIUSZKO NA PODIUM MŚ!

RAJD W. BRYTANII: SUKCES J.-M. LATVALI I FORDA (3. ETAP)

RAJD W. BRYTANII 2011: PROWADZI LATVALA (2. ETAP)

RAJD W. BRYTANII: LOEB POJEDZIE PIERWSZY (1. DZIEŃ)

RAJD W. BRYTANII 2011: POLACY WALCZĄ O PODIUM

RAJD W. BRYTANII 2011: HIRVONEN BĘDZIE WALCZYŁ


 

Sebastien Loeb i Citroen mogli więc rozpocząć świętowanie już w połowie Rajdu Wielkiej Brytanii. Ostatecznie po jedenastu odcinkach specjalnych Loeb nadaj jest liderem, ale posiada zaledwie 1,1 sekundy przewagi nad drugim duetem zespołu Forda: Jari-Matti Latvalą i Mikką Anttilą.

Z rywalizacji odpadli też Daniel Sordo i Carlos Cel Barrio Corral (Mini John Cooper Works).

Tymczasem trzecią lokatę w zawodach zajmują Mads Ostberg i Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC). Petter Solberg i Chris Patterson (Citroen DS3 WRC) tracą do nich 7,8 sekundy i jeszcze zapewne jutro będą walczyć o podium.

Z dziesiątego po pierwszym dniu na piąte miejsce po etapie awansowali Henning Solberg i Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC), na szóstej pozycji są Ott Tanak i Kuldar Sikk (Ford Fiesta RS WRC), na siódmej – Kimi Raikkonen i Kaj Lindstrom (Citroen DS3 WRC), na ósmej – Kris Meeke i Paul Nagle (Mini John Cooper Works), a dziesiątkę uzupełniają Matthew Wilson i Scott Martin (Ford Fiesta RS WRC) oraz Dennis Kuipers i Frederic Miclotte (Ford Fiesta RS WRC).

Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Mitsubishi Lancer Evolution X) są na drugiej pozycji w PWRC. Prowadzą zdecydowanie (2.33,3 minuty) ich konkurenci do podium Mistrzostw Świata Patrik Flodin i Goran Bergsten (Subaru Impreza). Ale do końca zmagań jeszcze bardzo daleko…

 

 

Po pierwszej piątkowej pętli Michał Kościuszko powiedział: Wczoraj rozpoczęliśmy zmagania od dwukrotnie przejeżdżanego asfaltowego odcinka położonego nad brzegiem morza. Była to rozgrzewka przed kolejnym szutrowym, bardzo śliskim odcinkiem biegnącym przez las. Pokonywaliśmy go w ciemnościach i przy dużej mgle. Momentami musiałem wyłączać światła, aby cokolwiek zobaczyć. Pierwsza dzisiejsza pętla przebiegała zgodnie z planem. Przyjęliśmy taktykę utrzymania 3. miejsca w stawce i nie podejmowanie zbędnego ryzyka. Warunki są bardzo trudne, dlatego bardzo łatwo popełnić tutaj błąd nawet nie walcząc o zwycięstwo, a jadąc swoim tempem. Największą trudnością dzisiejszych odcinków jest zmieniająca się przyczepność. Dzisiaj przed nami jeszcze cztery odcinki specjalne, w tym jeden rozgrywany po ciemku, na którym podobnie, jak wczoraj, możemy spodziewać się mgły. Na razie staramy się jechać swoim tempem, ale przed nami dwa i pół dnia rajdu w bardzo trudnych warunkach, więc wszystko może się jeszcze zdarzyć.

A na mecie etapu, po przejechaniu kolejnych czterech odcinków specjalnych nasz kierowca mówił:

 

 

Michał Kościuszko: Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię. Zajmujemy obecnie drugie miejsce w stawce. Utrzymujemy za sobą Martina Semerada. To dobra wyjściowa pozycja na jutrzejsze odcinki. Dzisiaj działo się na prawdę dużo. Ostatni odcinek rozgrywany był w bardzo gęstej mgle. Wyłączyłem wszystkie światła, jechaliśmy tylko na krótkich, ale i tak musieliśmy kilka razy stawać, bo nie widzieliśmy drogi. Auto jest całe zabłocone, myślę, że uszkodziliśmy zawieszenie ponieważ kilka razy nie widząc trasy przejeżdżaliśmy przez rowy. Najważniejsze, że dojechaliśmy całym samochodem do serwisu. Jutro kolejny dzień zmagań i 128 kilometrów OS-owych do przejechania. Postaramy się utrzymać obecną pozycję.

Sobota to drugi etap imprezy: zawodnicy wyrusza z Cardiff i powrócą do Cardiff. Odcinki specjalne to: OS 12 (Hafren 1) – 32.14 km;; OS 13 (Sweet Lamb 1) – 4.01 km; OS 14 (Myherin 1) – 27.88 km; OS 15 (Hafren 2) – 32.14 km; OS 16 (Sweet Lamb 2) – 4.01 km; OS 17 (Myherin 2) – 27.88 km. Razem próby liczą 128,06 kilometra.

WYNIKI PO 1. ETAPIE
1. Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) – 1:23.18,3 godz.;
2. Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila (Ford Fiesta RS WRC) – strata 1,1 sek.;
3. Mads Ostberg i Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC) – 1.13,5 min.;
4. Petter Solberg i Chris Patterson (Citroen DS3 WRC) – 1.21,3 min.;
5. Henning Solberg i Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC) – 2.51,7 min.;
6. Ott Tanak i Kuldar Sikk (Ford Fiesta RS WRC WRC) – 3.46,0 min.;
7. Kimi Raikkonen i Kaj Lindstrom (Citroen DS3 WRC) – 3.47,0 min.;
8. Kris Meeke i Paul Nagle (Mini John Cooper Works) – 3.51,3 min.;
9. Matthew Wilson i Scott Martin (Ford Fiesta RS WRC) – 3.59,4 min.;
10. Dennis Kuipers i Frederic Miclotte (Ford Fiesta RS WRC) – 4.23,2 min.;
11. Jewgienij Nowikow i Denis Giraudet (Ford Fiesta RS WRC) – 5.20,2 min.;
12. Ken Block i Alex Gelsomino (Ford Fiesta RS WRC) – 7.08,0 min.;
13. Hayden Paddon i John Kennard (Subaru Impreza) – 7.39,6 min.;
14. Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mini John Cooper Works) – 7.46,5 min.;
15. Kevin Abring i Lara Vanneste (Skoda Fabia S2000) – 7.46,7 min.;
16. Patrik Flodin i Goran Bergsten (Subaru Impreza) – 8.34,6 min.;
17. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Mitsubishi Lancer Evolution X) – 11.07,9 min.;
18. Sepp Wiegand i Timo Gottschalk (Skoda Fabia S2000) – 11.08,0 min.;
19. Martin Semerad i Michal Ernst (Mitsubishi Lancer Evolution IX) – 11.28,5 min.;
20. Yazeed Al Rajhi i Michael Orr (Peugeot 207 S2000) – 12.17,2 min.