RAJD SZWECJI 2018: NEUVILLE PRZED BREENEM, PIENIĄŻEK NA MECIE

rszw-3-1

Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) odnieśli zwycięstwo w Rajdzie Szwecji, drugiej rundzie mistrzostw świata (FIA WRC) 2018.

Belgowie o 19,8 sekundy pokonali załogę Craig Breen i Scott Martin (Citroën C3 WRC). Trzecie miejsce wywalczyli Andreas Mikkelsen i Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC).


Zobacz także:

RAJDY

RAJD SZWECJI 2018


 

– To był niesamowity weekend. W tym roku nie spodziewaliśmy się, że będziemy tak szybcy, ale zespół i samochód dały nam szansę na zwycięstwo. Zasłużyliśmy na to w zeszłym roku, ale jeszcze bardziej tym razem. W teamie jest ponad 200 osób, wszyscy są zaangażowani i dają nam wszystko. Jestem bardzo zadowolony z weekendu i czekam na nadchodzące wydarzenia – skomentował sukces Neuville.

rszw-3-2

O ile wymienione wyżej załogi pojechały ostatniego dnia (trzy odcinki specjalne) dość asekuracyjnie, o tyle rywalizacja o czwarte miejsce była zacięta. Bohaterami etapu okazali się Esapekka Lappi i Janne Ferm (Toyota Yaris WRC). Najpierw wyprzedzili oni Madsa Ostberga i Torsteina Eriksena (Citroën C3 WRC), potem wygrali dwa odcinki specjalne.

A ponieważ Hayden Paddon i Sebastian Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) mieli problemy na kończącym walkę OS-ie (zgasł silnik w zaspie po opuszczeniu drogi), Finowie awansowali jeszcze o jedną pozycję, kończąc zawody na miejscu oznaczonym w tabeli cyfrą “4”.

rszw-3-3

Poza Esapekką Lappim odcinek wygrali w niedzielę Ott Tänak i Martin Jarveoja (Toyota Yaris WRC). Ostatnia próba okazała się pechowa dla mistrzów świata, Sébastiena Ogiera i Juliena Ingrassii (Ford Fiesta WRC), którzy stracili dziesiąte miejsce (po taktycznym “zagraniu” – 25 minut opóźnienia – przed startem do próby) na rzecz pary Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC).

– To była strategia zespołowa. Z naszego miejsca w kolejności nie mieliśmy szans na dobry wynik na odcinku. Próbowaliśmy trochę pograć i uzyskać akceptowalną pozycję. Na Power Stage popełniłem kilka błędów, nie byłem przyzwyczajony do tak dużej przyczepności, ale w końcu złapaliśmy rytm i zdobyliśmy kilka punktów – mówił Ogier, który dzięki taktyce powiększył swoje konto w klasyfikacji.

rszw-3-4

Dodatkowe punkty za Power Stage wywalczyli: Esapekka Lappi, Sébastien Ogier, Andreas Mikkelsen, Thierry Neuville i Ott Tanak.

Do trzeciego etapu przystąpiła tylko jedna polska załoga. Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur (Škoda Fabia R5) z Automobilklubu Polski walczyła do samego końca, dzieki czemu zajęła dziewiąte miejsce w klasie WRC 2. Zwyciężyli świetnie jadący od początku Takamoto Katsuta i Marko Salminen w Fordzie Fiesta R5. Pontus Tidemand i Jonas Andersson (Škoda Fabia R5) zajęli druga lokatę.

rszw-3-5


Wyniki Rally Sweden 2018

1. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) – 2:52.13,1 godz.;
2. Craig Breen i Scott Martin (Citroën C3 WRC) – strata 19,8 sek.;
3. Andreas Mikkelsen i Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC) – 28,3 sek.;
4. Esapekka Lappi i Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) – 45,8 sek.;
6. Hayden Paddon i Sebastian Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) – 54,4 sek.;
5. Mads Ostberg i Torstein Eriksen (Citroën C3 WRC) – 1.15,3 min.;
6. Jari – Matti Latvala i Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) – 2.04,9 min.;
8. Teemu Suninen i Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) – 2.52,2 min.;
9. Ott Tänak i Martin Jarveoja (Toyota Yaris WRC) – 3.44,4 min.;
10. Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) – 5.27,4 min.;
11. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) – 8.45,4 min.;
12. Takamoto Katsuta i Marko Salminen (Fordzie Fiesta R5) – 9.14,4 min.;
38. Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur (Škoda Fabia R5) – 35,20,6 min.

rszw-3-6

KLASYFIKACJA MISTRZOSTW ŚWIATA (PO 2. RUNDACH)

Kierowcy
1. Thierry Neuville – 41 pkt.;
2. Sébastien Ogier – 31 pkt.;
3. Jari-Matti Latvala – 23 pkt.;
4. Esapekka Lappi – 23 pkt.;
5. Ott Tänak – 21 pkt.;
6. Andreas Mikkelsen – 21 pkt.;
7. Craig Breen – 20 pkt.;
8. Kris Meeke – 17 pkt.;
9. Hayden Paddon – 10
10. Elfyn Evans – 8 pkt.

Producenci
1. Hyundai WRT – 54 pkt.;
2. Toyota Gazoo Racing – 53 pkt.;
3. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 46 pkt.;
4. M-Sport Ford WRT – 43 pkt.

Fot.: Red Bull (Jaanus Ree), Citroen, Hyundai, Toyota