Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula w Volkswagenie Polo R WRC wygrali pierwszy odcinek specjalny Rajdu Szwecji, drugiej rundy Mistrzostw Świata. Robert Kubica i Maciej Szczepaniak w Fordzie Fiesta RS WRC zajęli w prologu dwunaste miejsce.
Polacy stracili jednak bardzo niewiele do zwycięzców – tylko 5 sekund. Superoes w Karlstad miał długość 1,9 kilometra. W klasyfikacji na podium znajdują się Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) – strata 0,8 sek. oraz Ott Tänak i Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) – 2,2 sek.
Zobacz także:
RAJDY
RAJD SZWECJI 2014
W rajdzie jadą także inne polskie załogi. Michał Sołowow i Maciej Baran w Forzie Fiesta RS WRC “przespali start” i ostatecznie zajęli 19. miejsce (6,8 sek.). Hubert Ptaszek i Kamil Kozdroń (Ford Fiesta R2) uplasowali się na 33 pozycji (18,2 sek.), a Łukasz Kabaciński i Szymon Gospodarczyk (Renault Clio R3) na 37-tej (20,9 sek.).
– Cieszę się, że znów dostałem szansę od 2Brally na start w Szwecji. Jest to niesamowity rajd i warto na niego wrócić. Jestem pewny, że przejechany bezpośrednio przed Szwecją Rajd Liepaja zaowocuje bardzo dobrym tempem od samego początku zawodów. Moim celem na najbliższy weekend jest oczywiście osiągnięcie mety. Idealnie byłoby gdyby się udało wbić na podium w kategorii 2WD – mówił przed startem Łukasz Kabaciński (Renault Clio R3).
– Już po raz trzeci wystartuje w tym pięknym rajdzie. Z doświadczenia wiem, że samochód ze stajni 2Brally będzie przygotowany perfekcyjnie, a dane jakie zebraliśmy w poprzednich latach pozwolą nam ustawić odpowiedni setup zawieszenia. Jest to jeden z najszybszych rajdów na świecie, więc na pewno nie będziemy się nudzić. Mam nadzieję, że będą duże bandy śnieżne, co zdecydowanie podniesie poziom bezpieczeństwa i uatrakcyjni widowisko. Serdecznie pozdrawiam wszystkich, którzy trzymają za nas kciuki i liczę na doping polskich flag przy trasie – dodał Szymon Gospodarczyk.
– Dla naszego zespołu ten rajd jest ewenementem. Edycja 2014 tuż przed nami, a my już mamy budżet i chętnych na sezon 2015. To jedyny rajd w tak komfortowym wydaniu. Sam rajd nie jest zbytnio komfortowy, bo przede wszystkim jest wymagający i trudny jak przystało na Rajdowe Mistrzostwa Świata i to po śniegu. Ale takie warunki i odcinki specjalne dają radość z jazdy. Jak zawsze ruszamy w drogę najlepiej przygotowani jak to tylko możliwe. To są jednak rajdy i wszystko się może zdarzyć i nas zaskoczyć, choć biorąc 10 ton sprzętu staramy się minimalizować ryzyko ile się da. Przed zawodami jestem dobrej myśli. Bardzo cieszą mnie kilometry przejechane przez Łukasza na Łotwie tuż przed startem w Skandynawii. Taki start z marszu może naprawdę zaowocować. Trudno wymarzyć sobie lepsze testy! – komentował Bartłomiej Boruta z 2Brally.
– Jest dużo śniegu, ale mało lodu. Mamy do pokonania 24 odcinki specjalne, o długości ponad 320 km. Niektóre są nam znane, inne przebiegają w nowej konfiguracji. Po raz kolejny będziemy się ścigać w grupie najlepszych zawodników z całego świata i Skandynawii. Myślę, że oprócz szybkości, duże znaczenie będzie mieć technika jazdy. W ub. roku zajęliśmy 12 pozycję. Fajnie byłoby pojechać jeszcze lepiej i poprawić ten wynik – powiedział Michał Sołowow.
W czwartek załogi będą miały do przejechania sześć odcinków specjalnych. Ich długość to zaledwie 62,02 kilometra, ale załogi przejadą w ciągu dnia aż 482,74 km…
Wyniki 1. Odcinka specjalnego
1. Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (Volkswagen Polo R WRC) – 1.33,4 min.;
2. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) – strata 0,8 sek.;
3. Ott Tänak i Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) – 2,2 sek.;
4. Jari – Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) – 2,4 sek.;
5. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) – 2,6 sek.;
6. Henning Solberg i Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC) – 3,0 sek.;
7. Mads Østberg i Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC) – 3,2 sek.;
8. Juho Hänninen i Tomi Tuominen (Hyundai i20 WRC) – 3,2 sek.;
9. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) – 3,4 sek.;
10. Kris Meeke i Paul Nagle (Citroën DS3 WRC) – 3,9 sek.;
11. Pontus Tidemand i Ola Fløene (Ford Fiesta RS WRC) – 4,5 sek.;
12. Robert Kubica i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) – 5,0 sek.;
13. Jari Ketomaa i Kaj Lindström (Ford Fiesta R5) – 5,4 sek.;
14. Martin Prokop i Jan Tománek (Ford Fiesta RS WRC) – 5,5 sek.;
15. Lorenzo Bertelli i Mitia Dotta (Ford Fiesta R5) – 5,9 sek.;
19. Michał Sołowow i Maciej Baran (Ford Fiesta RS WRC) – 6,8 sek.;
33. Hubert Ptaszek i Kamil Kozdroń (Ford Fiesta R2) – 18,2 sek.;
37. Łukasz Kabaciński i Szymon Gospodarczyk (Renault Clio R3) – 20,9 sek.
Fot.: M-Sport.co.uk, Volkswagen, Citroen