Grzegorz Grzyb i Robert Hundla w Fordzie Fiesta R5 wygrali 43. Rajd Świdnicki – Krause, pierwszą rundę rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2015, utrzymując do końca nerwy na wodzy.
Znakomicie jadący dziś Filip Nivette i Kamil Heller (także Ford) nie wytrzymali presji i zawodów nie ukończyli. Drugą pozycje zajęli Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski.
Zobacz także:
Na podium stanęli też Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz, po tym jak ich najgroźniejsi rywale: Tomasz Kasprzyk i Damian Syty odpadli z walki. W gronie załóg w samochodach z napędem na jedna oś triumfowali Jan Chmielewski i Jacek Nowaczewski (Citroen DS3 R3).
A oto jak przebiegała rywalizacja w drugim dniu ścigania w Górach Sowich:
Piąty odcinek specjalny (Kamionki – Jawornik 1, 22,2 km). Pierwsza próbę wygrali zdecydowanie Filip Nivette i Kamil Heller, dzięki czemu zostali nowymi liderami zawodów. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski stracili 11,1 sek., Grzegorz Grzyb i Robert Hundla – 12,3 sek., a Tomasz Kasprzyk i Damian Syty – 15,5 sek (wszystkie wymienione załogi jechały Fordami Fiesta R5).
W klasie 4 najszybsi byli Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz (Peugeot 208 VTI – strata 1.04,0 min.), a tuz za nimi w tabeli wyników znaleźli się najlepsi w klasie 3: Janek Chmielewski i Jacek Nowaczewski (Citroen DS3 R3 – 1.06,5 min.).
Filip Nivett uzyskał w klasyfikacji generalnej po tej próbie 2,8 sek. przewagi nad Grzegorzem Grzybem i 9,0 sek. nad Tomaszem Kucharem.
Szósty odcinek specjalny (Dziećmorowice – Walim 1, 20,4 km). Znów świetna postawa Filipa Nivette, który wyprzedził Grzegorza Grzyba o 10,2 sek. oraz Tomasza Kuchara o 13,5 sek. Tego chyba nikt się nie spodziewał! Z rywalizacji odpadli Tomasz Kasprzyk i Damian Syty. Po uderzeniu w pień uszkodzeniu uległo tylne zawieszenie co było powodem opuszczenie drogi i wycofania się.
– Początek niedzielnego etapu to także równa i szybka jazda. Niestety na drugim OS-ie popełniłem mały błąd w jednym z ciasnych zakrętów i uderzyłem lewym tylnym kołem w korzeń. Nie mogliśmy dokończyć tego odcinka i byliśmy zmuszeni do wycofania się z rajdu – powiedział Tomasz Kasperczyk.
W klasie 4 znów najszybszy Dariusz Poloński (1.04,0 min.). W klasie 3 Łukasz Byśkiniewicz i Maciej Wisławski (Renault Clio – 1.05,7 min.) wyprzedzili Jana Chmielewskiego (1.09,1 min.), ale ten ostatni utrzymał przodownictwo (i 7 miejsce w klasyfikacji generalnej).
Siódmy odcinek specjalny (Kamionki – Jawornik 2, 22,2 km). Filip Nivette nie zwalnia tempa, choć różnice na mecie OS-u były tym razem niewielkie. Grzyb stracił 1,1 sek., a Kuchar – 3,7 sek. Znakomicie spisał się szósty w tabeli Jan Chmielewski (1.00,9 min.). Radosław Typa i Daniel Siatkowski (Peugeot 208 – 1.10,3 min.) pokonali Dariusza Polońskiego (1.11,4 min.).
Grzegorz Grzyb traci do lidera 14,1, a Tomasz Kuchar – 29,0 sekund. Czwarte miejsce zajmują Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz (Ford Fiesta R5 – 1.16,5 min.), a piąta – Marcin Gacki i Marcin Bilski (Mitsubishi Lancer Evo IX RS – 4.21,9 min.). Siódmy Jan Chmielewski (5.03,2 min.) ma stratę do szóstego Dariusza Polońskiego równo sekundę.
Ósmy odcinek specjalny (Dziećmorowice – Walim 2, 20,4 km). Odcinek będzie śnił się po nocach załodze Filip Nivette i Kamil Heller. Zamiast pierwszego w karierze zwycięstwa w RSMP, załoga znalazła się poza klasyfikacją – musiała się wycofać. Odcinek wygrali Łukasz Habaj i Piotr Woś (Ford Fiesta R5). Liderami zostali drudzy na OS-ie, Grzyb i Hundla. 22 sekundy przewagi nad Kucharem i Dymurskim po przedostatniej próbie w rajdzie pozwalają doświadczonemu kierowcy rodem z Rzeszowa na spokojne myślenie o ulicznej próbie w Świdnicy, kończącej rywalizację.
W gronie załóg w samochodach z napędem na jedną os nowym liderem został Jan Chmielewski, który wyprzedził Dariusza Polońskiego. Dużą stratę poniósł Radek Typa.
Dziewiąty odcinek specjalny (Świdnica, 3,0 km). Grzegorz Grzyb i Robert Hundla przypieczętowali zwycięstwo w zawodach wygrywając próbę. A że był to Power Stage, załoga wywalczyła dodatkowe punkty do klasyfikacji Mistrzostw Polski. Drugie miejsce zajął Łukasz Habaj, a trzecie Maciej Oleksowicz.
Transmitowany przez TVP Sport Superoes nie zmienił wyników zawodów. Grzyb i Hundla wyprzedzili Kuchara i Dymurskiego oraz Macieja Oleksowicza i Michała Kuśnierza. W 2WD oraz klasie 3 najszybsi okazali się Jan Chmielewski i Jacek Nowaczewski, zaś w klasie 4 Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz (Peugeot 208) wyprzedzili Łukasza Byśkiniewicza i Macieja Wisławskiego (Renault Clio).
Rajd okazał się trudny – ukończyło go 56 załóg, 24 wycofały się z walki.
Fot.: Dominik Kalamus i rajdkrause.pl