Rozpoczyna się rywalizacja w pucharze Castrol EDGE Trophy. Cykl jest rozgrywany w ramach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Do tegorocznego kalendarza wybrano sześć z siedmiu rajdów RSMP.
Rozgrywki inauguruje Rajd Świdnicki- Krause, a kolejne eliminacje to: Rajd Wisły (23-25 maja), Rajd Karkonoski (5-7 lipca), Rajd Rzeszowski (8-10 sierpnia), Rajd Polski (13-15 września) i Rajd Dolnośląski (17-19 października). Podobnie jak w ubiegłym sezonie, w cyklu CET mogą brać udział zawodnicy z ważną licencją, samochodami Ford Fiesta R1 i R2.
Zobacz także:
RAJDY
Na liście zgłoszeń do pierwszej eliminacji są takie nazwiska jak Aron Domżała, Hubert Ptaszek, Marcin Scheffler, Marcin Górny czy dawno niewidziany na trasach rajdowych Dariusz Poloński. Wśród startujących w Castrol EDGE Trophy znalazł się także Łotysz – Ralfs Sirmacis. Niech nikogo nie zmyli młody wiek tego zawodnika (18 lat). Ma on na koncie zwycięstwo w klasie R2 w Mistrzostwach Łotwy w 2012 roku. To będzie pierwszy jego start w rajdzie asfaltowym.
Wszyscy zawodnicy startujący w tym roku w Castrol EDGE Trophy będą mieć te same numery startowe podczas każdego rajdu. Filipowi Nivette przypadł numer 51, nr 52 to Aron Domżała, 53 – Rafał Janczak, 54 – Marcin Scheffler, 55 – Hubert Ptaszek, 56 – Dariusz Poloński, z numerem 57 będzie startować Marcin Górny, a Ralfs Simarcis – 58.
Inną nowością w ramach tegorocznego cyklu CET będą relacje na żywo z kamer umieszczonych w samochodach, w tym z dwóch Superoesów rozgrywanych w piątkowy wieczór w Świdnicy. Będzie można je oglądać m.in. na telebimie w strefie serwisowej, gdzie do dyspozycji zawodników pucharu będzie miasteczko CET z namiotem, w którym będzie m.in. zintegrowany serwis dla wszystkich startujących załóg.
Główną nagrodą dla zwycięzcy pucharu jest samochód osobowy. Na najlepszych w każdej z sześciu rund czekają nagrody – zwycięzca otrzyma 10 tys. zł, za drugie i trzecie miejsce przewidziano odpowiednio 5 i 2,5 tys. zł.
Tytularny sponsor pucharu, firma Castrol, jest od wielu lat zaangażowana w sporty motorowe. Opracowywane specjalnie do rajdów i wyścigów oleje pozwalają w 100% wykorzystać możliwości silników. Większość takich, przetestowanych w ekstremalnie trudnych warunkach olejów, jest dostępna także dla milionów kierowców na całym świecie.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.