RAJD ŚLĄSKA 2017: WYPOWIEDZI PO ZAWODACH

rslas-wypow-1

Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5) wygrali debiutujący w kalendarzu RSMP Rajd Śląska. Było to pierwsze zwycięstwo w historii ich startów w cyklu, ale dzięki niemu wywalczyli tytuł wicemistrzów Polski.

Ostatnia tegoroczna runda rozgrywek, na starcie której zabrakło kilku załóg mających zapewniony końcowy sukces, przyniosła także rozstrzygnięcia w kilku klasach.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD ŚLĄSKA


 

Rajd umożliwił też osiągnięcie “życiówek”: wielu zawodników osiągnęło najwyższe w swojej historii startów w RSMP pozycje. Przykładem są m.in. zwycięzcy klasy 3: Grzegorz Bonder i Jakub Gerber (Renault Clio R3) , sklasyfikowani na ósmym miejscu w “generalce”. Byli też wielcy przegrani, choćby Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (Ford Fiesta R5).

Oto, co powiedzieli po zakończeniu rajdu:

rsla-wypo-4

Tomasz Kasperczyk (Tiger Energy Drink Rally Team – Ford Fiesta R5): To był trudny, ale bardzo pozytywny sezon, na którego zakończenie zostaliśmy wicemistrzami Polski. Zdobywaliśmy punkty w każdym rajdzie, jednocześnie starając się jechać jak najszybciej. Cały czas toczyliśmy zażartą walkę ze Zbyszkiem Gabrysiem tnąc się z nim na sekundy. Na Rajdzie Śląska chciałem wywrzeć na nim presję i udawało mi się to już od odcinka testowego na którym byłem troszkę szybszy. W efekcie on popełniał błędy, ale takie są rajdy. Jestem dumny z tego, że zostaliśmy wicemistrzami Polski, bo pracowaliśmy na to z Damianem kilka dobrych lat. Jeszcze pięć lat temu nie wiedziałem za bardzo czym są rajdy, a teraz staję na drugim stopniu podium mistrzostw Polski. Tutaj na Rajdzie Śląska po raz pierwszy w naszej karierze zwyciężyliśmy również w klasyfikacji generalnej, tego uczucia długo nie zapomnimy.

rsla-wypo-12

Miko Marczyk (Subaru Poland Rally Team – Subaru Impreza STi): Jesteśmy na mecie Rajdu Śląska i jestem bardzo szczęśliwy. Do samego końca walczyliśmy z Łukaszem Kotarbą o pierwsze miejsce w klasie Open N na tym rajdzie, ale także o tytuł mistrza Polski. Z tego co wiem jesteśmy mistrzami Polski i jest to niesamowite uczucie. Dzisiejszy dzień był dla nas męczący psychicznie bo wymagał m.in. kalkulacji niemal jak w szachach. Ale udało się nam wygrać tę rywalizację i niezmiernie się cieszę, że w pierwszym sezonie startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski zdobyłem tytuł w Open N. Mogę świętować to zwycięstwo w wieku 21 lat. To dla mnie niesamowite, nie spodziewałem się, że tak rozwinie się moja rajdowa przygoda, choć wiem, że jeszcze bardzo dużo pracy przede mną. Partnerami Subaru Poland Rally Team w sezonie 2017 są: Keratronik, Eneos, BZ WBK Leasing Grupa Santander, SJS, Rodax Budownictwo, Sfera 24 i Braintri.

Szymon Gospodarczyk: Drugi etap Rajdu Śląska zaczęliśmy bardzo dobrze od wygrania pierwszego odcinka specjalnego, co było nam na rękę i pokrywało się z przyjętą wcześniej taktyką. Dlatego na kolejnym OS-ie postanowiliśmy pojechać nieco spokojniej i nasz główny rywal odrobił sporo cennego czasu. Nasza wygrana na trzecim niedzielnym odcinku nieco wyklarowała sytuację, jednak podstawowy plan jaki mieliśmy to utrzymanie koncentracji aż do samej mety. Do ostatniego OS-u startowaliśmy pełni nadziei, ale też pełni obaw. Jednak udało się wygrać z czego się bardzo cieszymy. Miko do końca wytrzymał ciśnienie i mimo debiutu w RSMP był w pełni skoncentrowany. I dlatego jest mistrzem Polski.

rsla-wypo-13

Marcin Słobodzian (Subaru Poland Rally Team – Subaru Impreza STi): Jesteśmy po Rajdzie Śląska, który okazał się nie do końca dla nas udany. Borykaliśmy się dziś z napędem w samochodzie. Nie wiadomo jeszcze czy był to problem elektryczny czy mechaniczny, ale jesteśmy na mecie i to jest najważniejsze. Cały rok poświęciliśmy na naukę. Cieszymy się, że nasi koledzy z zespołu Subaru Poland Rally Team zdobyli tytuł mistrza Polski w Open N i ogólnie jesteśmy zadowoleni. Nie możemy doczekać się kolejnego sezonu. Mam nadzieję, że dla nas będzie jeszcze bardziej udany. Z pewnością bardzo dużo się rozwinęliśmy w tym roku, więc w przyszłym może być tylko lepiej.

Jakub Wróbel: W niedzielę robiliśmy co mogliśmy by gonić konkurencję, próbowaliśmy różnych ustawień samochodu, lecz bez zbędnego ryzyka, ale inni okazali się szybsi. Wyciągniemy oczywiście z tego wnioski na przyszłość i mamy nadzieję, że w kolejnym sezonie szczęście będzie nam bardziej sprzyjać. Całe mistrzostwa przejechaliśmy ze zmiennym szczęściem. Dwa razy oddaliśmy pewne punkty za pierwsze miejsce, ale taki jest urok rajdów i doświadczenie odgrywa w nich dużo rolę. Myślę, że w przyszłym roku będzie zdecydowanie lepiej.

rsla-wypow15

Dominykas Butvilas (Skoda Fabia R5): Rajd Śląska, zupełnie jak piękna jesień, która przywitała nas w okolicach Chorzowa, miał nas dla wiele barw , zarówno tych ciemnych jak i jasnych. Trudno było nam zaakceptować błąd popełniony na pierwszym odcinku. Nie mam na niego innego wyjaśnienia niż takie, że wszyscy jesteśmy ludźmi i takie sytuacje się zdarzają. Pomimo ogromnej kary, „zrestartowaliśmy” się przed kolejnym dniem i ruszyliśmy z mocnym postanowieniem, by jechać tak szybko jak się da. Przez cały sezon nasz zespół uczył się kolejnych rzeczy, a śląską imprezę traktowałem jak swego rodzaju egzamin. Pewna, szybka i skuteczna jazda dająca w konsekwencji zwycięstwa na poszczególnych oesach, pokazała nasz progres. Mimo złapanego pierwszego dnia kapcia, który kosztował nas kolejną minutę, walka do ostatniego metra rajdu dała nam 4. miejsce w „generalce” i 2. w klasie. Dla nas to takie małe zwycięstwo. Podsumowując cały sezon, muszę powiedzieć, że okazał się trudny i bardzo wymagający. Auto Partner Rally Team po raz pierwszy brał udział w cyklu RSMP. Każdy rajd pełen był nowych doświadczeń, które ufam że zaprocentują w przyszłości. Miejscami brakowało nam też troszkę szczęścia. Sumując to wszystko, czekam już na kolejny sezon, by walczyć o jeszcze lepsze pozycje.

rslas-wypow-13

Tomek Gryc (Gryc Racing – Peugeot 208 VTi): Rozpiera mnie radość z sukcesów, jakie dziś osiągnęliśmy. Właściwie to nie dziś, a przez cały wymagający sezon. Mistrzostwo Polski wśród aut napędzanych na jedną oś i w klasie 4 to największe triumfy w mojej karierze. Z każdym przejechanym rozsądnie kilometrem wiedziałem, że w tym sezonie możemy to osiągnąć. Rajdy są sportem zespołowym, a sukces to wspólny ogromny wysiłek. Rewelacyjna współpraca z Michałem – pilotem i przyjacielem, genialnie przygotowany samochód przez Rallytechnology i Bartka – głównego mechanika, nasi szybcy rywale i koledzy z klasy, Partnerzy i kibice, wspierający na każdym rajdzie na czele z Zowner-FS i oczywiście moja wspaniała rodzina, która cieszyła się z każdego sukcesu i pucharu przywiezionego do domu – dziękuję Wam z całego serca!

Michał Kuśnierz: Jesteśmy bardzo szczęśliwi z osiągniętego wyniku. Konsekwentna praca przez cały sezon zaowocowała. Staraliśmy się jechać równym tempem, nie stawiając sobie za cel wygrywanie rajdów, ale osiąganie mety z jak największą liczbą punktów. Zakończenie roku wspaniałe – wygraliśmy rajd, wygraliśmy Power Stage, zdobyliśmy dwa mistrzowskie tytuły. Dziękuję całemu zespołowi, wszystkim ludziom, którzy pracowali z nami, ale dziękuję przede wszystkim Tomkowi. Wykonaliśmy wspaniałą robotę.

rsla-wypow16

Jacek Jurecki (Blachdom Plus EvoTech Rally Team – Peugeot 208 VTi): Emocje po weekendzie jeszcze nie opadły, ale wracamy z Rajdu Śląska w bardzo pozytywnych nastrojach. Kolejny wspólny rajdowy sezon za nami. Każda z rund była specyficznym wyzwaniem, w którym cały zespół dawał z siebie wszystko. Szkoda punktów, które uciekły w Świdnicy i Rzeszowie, ale kilka ostatnich miesięcy przyniosło wiele sukcesów. Z każdego startu wyciągnęliśmy wnioski i z drugiej części sezonu możemy być naprawdę zadowoleni. Gdyby nie mały błąd na OS 5 to finisz Rajdu Śląska byłby jeszcze bardziej emocjonujący, ale myślę, że naszym tempem i tak sprawiliśmy kibicom dużo wrażeń. Toczyliśmy zacięte pojedynki, nie tylko w tym rajdzie, ale przez cały sezon. Dziękuje wszystkich rywalom za piękną walkę. Całe ekipa EvoTech, wszyscy partnerzy, ale też nasze rodziny i ogromna rzesza kibiców – w tym roku dostaliśmy od Was ogromne wsparcie i motywacje, bez których nie byłoby tego wyniku. Za pomoc w starcie w Rajdzie Śląska dziękuje Blachdom Plus, EvoTech, Lavaggio, Albud Okna i Drzwi, Iwonex-Bud, ASC, Pokrycia Dachowe Pniok Sylwester, Radex Bielsko-Biała, Energoaparatura, Peugeot Magurka, BTJ Zabudowy Pojazdów, Ośrodek Wczasowy “Walcownik” oraz BielskieDrogi.pl i Buchti.pl Promotion.

Michał Trela: Ostatni weekend z RSMP 2017 minął nam wyjątkowo intensywnie. Mimo kilku drobnych niedociągnięć organizator przygotował na finał naprawdę dobry rajd. Cieszę się, że sezon mogliśmy zakończyć w domowej imprezie, a dzięki temu wśród tylu przyjaciół i kibiców. To dało jeszcze większe emocje i sprawia, że wynik smakuje jeszcze lepiej. Kończymy rajd na drugiej pozycji, ale walczyliśmy do końca. Cały zespół wykonał w tym sezonie niezwykłą pracę. Wspólnie możemy świętować wywalczone tytuły i z optymizmem czekać na kolejny sezon. Dziękuje wszystkim kibicom za mocno zaciśnięte kciuki i za świetną atmosferę, jaką stworzyli na odcinkach i na mecie!

rsla-wypow-17

Paweł Krysiak (Automobilklub Ziemi Kłodzkiej – For Fiesta R2): Jesteśmy niesamowicie szczęśliwi, bo zaliczyliśmy naprawdę dobry sezon. Udało się uniknąć zarówno błędów, jak i awarii samochodu. Było trochę drobnych problemów, głównie z drążkiem zmiany biegów, który urwaliśmy podczas Rajdu Świdnickiego – Krause, a złamaliśmy na Rajdzie Nadwiślańskim. Jednak nie wpłynęło to na wynik w klasie, który był priorytetem, a tylko przesunęło nas w klasyfikacji generalnej. Za wspaniałą pracę dziękuję mojemu pilotowi Pawłowi Gackowi, a za pomoc Rafałowi Kręciochowi, Tomkowi Kramarczykowi, Marcinowi Górnemu, Łukaszowi Sermetowi oraz serwisowi Rallylab. Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do naszego sukcesu, a przede wszystkim firmom, które zbudowały nasz budżet, czyli: Forpol – Auto Serwis Świdnica, Tech Plast, Tech-Mol, Zywer Auto z Niemiec, Agencja Reklamowa Geospace, Dźwigi Golak, Kamieniarstwo Zenon Kiszkiel, Krause, Nifco Polska, Posadzki Dariusz Sidor, Męski Świat, Worldpol, Psychotesty Piotr Robaszyński, Stacja Paliw „U Emila”, Opał Maria Gajecka, Er-Tech, Pamuła Świdnica, Tu się Tworzy, Zakład Kamieniarski ZEN, a także Gminie Strzegom, Funduszowi Regionu Wałbrzyskiego, Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej „Invest – Park” i ekipie Automobilklubu Ziemi Kłodzkiej.

Grzegorz Skiba, Prezes Automobilklubu Ziemi Kłodzkiej: Podziwiamy Pawła Krysiaka za talent i determinację w walce o sponsorów. Jak widać przesiadka do Fiesty R2, której dokonał w ubiegłym roku, była dobrą decyzją i dziś owocuje 1. miejscem w 4F w klasyfikacji całego sezonu. Paweł w pełni wykorzystał możliwości tego samochodu, który, jak wiadomo, nie uchodzi już za konkurencyjny. Myślę, że nadszedł czas na przeskok wyżej. W sezonie 2018 musi zasiąść za kierownicą auta zdecydowanie bardziej zaawansowanego technicznie.

rslas-wypow-19

Dariusz Lamot (Creogram Rally Team – Peugeot 208 ): Jesteśmy bardzo szczęśliwi i zadowoleni z osiągniętego wyniku. Rajd Śląska był kwintesencją całego sezonu. Prawdziwy rollercoaster emocji! To był mega trudny rajd. Rywalizacja bardzo zacięta, a my mieliśmy swój plan i cel – wjechać na pudło w klasyfikacji klasy 4 na koniec sezonu. Po awarii Łukasz Byśkiniewicza mogło się wydawać, że już będzie z górki, ale nic bardziej mylnego. Na przedostatniej pętli awarii uległa skrzynia biegów. Dzięki fantastycznej pracy chłopaków z Rallylab, którzy wymienili skrzynię w 30 minut, mogliśmy ruszyć do dalszej walki. Nie zdawałem sobie sprawy jak trudno jedzie się ze świadomością, że trzeba tylko dojechać… Ale mamy to! To mój najlepszy sezon w karierze. Cieszę się nie tylko z wyniku, ale też z progresu, który konsekwentnie czynimy. To bardzo motywujące i, na pewno, na tym nie poprzestaniemy! Dziękuję LOTTO – naszemu Partnerowi Generalnemu za okazane zaufanie, naszym pozostałym partnerom, całej ekipie, która wykonała doskonałą robotę, Jarkowi oraz rodzinie za wsparcie i cierpliwość. A nasi kibice są najlepsi na świecie!

Jarosław Hryniuk: Już przed rajdem, po zapoznaniu, w rozmowie z naszym koordynatorem powiedziałem, że to będzie równie trudny rajd co Rzeszowski. Nie pomyliłem się. Wystarczy spojrzeć na mocno okrojoną stawkę samochodów, które zameldowały się na mecie. Tylu zwrotów akcji i wahań nastrojów nie doświadczyłem już dawno. To był bardzo emocjonujący weekend z fantastycznym happy end`em! 3 miejsce na koniec sezonu w najliczniej obsadzonej klasie to naprawdę COŚ! Dziękuję bardzo ekipie Rallylab za doskonałą robotę, którą wykonali podczas tego rajdu i całego sezonu. Dziękuję naszemu Partnerowi Generalnemu – LOTTO za wsparcie oraz wszystkim, którzy trzymali za nas kciuki!

rsla-wypo-10

Kacper Wróblewski (Wróbel Rally Team – Peugoet 208 R2): Nie tak miał wyglądać ten weekend. Ciężko mi cokolwiek powiedzieć… Popełniłem bardzo mały błąd, który kosztował nas bardzo dużo. Plan był by jechać rozważnie i zbierać cenne doświadczenie z kilometra na kilometr. Z takim też nastawieniem przystąpiliśmy do rywalizacji. Wszystko szło zgodnie z planem póki nie popełniłem naprawdę bardzo małego błędu, którego konsekwencje były potężne. Chciałbym z tego miejsca bardzo przeprosić moich partnerów, przyjaciół, kibiców oraz całą ekipę Rallytechnology, że zawiodłem. Trzymajcie teraz za nas kciuki bo to będzie bardzo ciężki okres. Na pewno wyciągniemy wnioski. Zbyt wiele nie mamy też Wam do pokazania ale na osłodę podrzucamy onboard z OS2 Wyry. Mogę tylko powiedzieć, że jazda Peugotem 208 R2 po asfalcie to niesamowite i niezapomniane przeżycie! Zobaczcie jak to wyglądało od środka! Bardzo dziękujemy też naszym partnerom: eSky Polska, WP.pl, Finish-A, Coldgroup, Infimed, Fajno Chatka z Wisły, Rallytechnology, KompleksowaReklama.pl, Apartament uNIKATowy oraz Radio RMF FM, za możliwość startu. Do zobaczenia w przyszłym roku!

Łukasz Sitek: Długo czekałem na kolejny wspólny start. Rajd Śląska miał być dla Nas szansą przejechania kolejnych cennych kilometrów. Jechało nam się dobrze, nie ryzykowaliśmy. Niestety, minimalny błąd na trzecim odcinku nie pozwolił na kontynuację. Nie jest to dla Nas łatwe. Wyciągamy jednak wnioski i patrzymy w przyszłość. Dziękuje tym, którzy byli z Nami i Nas wspierali.

rsla-wypo-11

Nieoficjalna klasyfikacja Inter Cars RSMP 2017
1. Filip Nivette i Kamil Heller – 120 pkt.;
2. Tomasz Kasperczyk i Damian Syty – 97 pkt.;
3. Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec – 66 pkt.;
4. Mikołaj Marczyk – 45 pkt.;
5. Dominykas Butvilas – 44 pkt.;
6. Bryan Bouffier – 42 pkt.;
7. Marcin Słobodzian i Jakub Wróbel – 32 pkt.;
8. Łukasz Kotarba – 31 pkt.;
9. Marcin Gagacki – 25 pkt.;
10. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran 21 pkt.

Fot.: Mateusz Banaś, Maciej Niechwiadowicz, Kaja Wróblewska, Tomasz Kaliński, Tomasz Filipiak, Łukasz Kos