RAJD SEALINE 2016: NASI ZAWODNICY W ATAKU (4. ETAP)

rk_4_1

Samochodowa załoga Orlen Team, Marek Dąbrowski i Jacek Czachor zajęła szóste miejsce na czwartym, przedostatnim etapie Sealine Cross Country Rally.

Polacy, po raz kolejny, pokazali wielkie serce i wolę walki do ostatniego kilometra. Rafał Sonik odrobił kilka minut do lidera w klasie quadów, awans zanotowały dwie pozostałe nasze załogi samochodowe. To był udany etap.

uwaga


Zobacz także:

SPORT

RAJD SEALINE 2016

MOTOCYKLE


 

Po wczorajszych perypetiach na trasie, dzisiaj załoga Automobilklubów Polski i Rzemieślnik wróciła do gry i nawiązała walkę z najlepszymi załogami cross country. Dobre tempo utrzymane przez cały odcinek i dobra nawigacja pozwoliły polskim rutynowanym wykręcić szósty czas przejazdu i umocnić się na siódmym miejscu w klasyfikacji generalnej. Czwarty etap wygrał lider rajdu Nasser Al-Attiyah przed Yazeedem Al-Rajhi i Vladimirem Vasilyevem.

rk_4_2

– Płynnie pokonaliśmy trudną technicznie trasę, chociaż przytrafiły mi się dwa drobne błędy nawigacyjne. Na szczęście szybko skorygowaliśmy kierunek jazdy i utrzymaliśmy dobrą pozycję w stawce załóg samochodowych. Słowa uznania dla naszych mechaników, którzy po wczorajszym dachowaniu świetnie przygotowali samochód do dzisiejszego odcinka. Niestety zabrakło już czasu na naprawę klimatyzacji i przez cały OS towarzyszyły nam wysokie temperatury, ale i w takich warunkach rywalizowaliśmy już na pustyni – powiedział Jacek Czachor.

– Dzisiaj powalczyliśmy z czołówką rajdu, chociaż przez cały odcinek odczuwałem skutki wczorajszego dachowania. Szósty czas przejazdu w takich okolicznościach cieszy i napawa optymizmem przed ostatnim etapem rajdu. Nadal jedziemy swoim rytmem i realizujemy plan nakreślony przed startem. Chcemy powalczyć o dobre miejsce w klasyfikacji generalnej i zdobyć kolejne punkty w Pucharze Świata – powiedział Marek Dąbrowski.

Jarek Kazberuk i Robin Szustkowski dzięki dobrej postawie awansowali na trzecie miejsce w klasyfikacji grupy T2 oraz drugą lokatę wśród samochodów seryjnych napędzanych benzyną.

rk_4_33

– Na ostatniej części odcinka pokonywaliśmy wydmy porośnięte tzw. camelgrassem. Trzeba było nad nimi przelatywać, żeby nie utknąć i prawdopodobnie po jednym z takich skoków, nasze przebite koło wysunęło się z zapięcia i odleciało – mówił Jarek Kazberuk.

– Nasza konkurencja miała bardzo dużo problemów. Ich samochody jeżdżą w tempie, które w przypadku grupy T2 jest destrukcyjne. Dlatego wielu naszych rywali nie ukończyło rywalizacji. My staramy się trzymać rytm, do którego przywykliśmy i to wydaje się zdawać egzamin. Ostatni etap ostaramy się pojechać równo. Bez fajerwerków i komedii, bo przed nami 350 km oesu więc wszystko się może zdarzyć. Koncentrujemy się na tym żeby jutro nie popełniać błędów i nie popsuć sprzętu, bo jest o co walczyć – powiedział Robin Szustkowski.

W czwartek Rafał Sonik ruszył na trasę jako pierwszy quadowiec, ale na mecie nieco lepszy czas zanotował Ignacio Casale. Chilijczyk wygrał etap, bo choć przyjechał na metę kilka minut po Soniku, sędziowie zwrócili mu czas poświęcony na udzielanie pomocy poszkodowanemu w wypadku motocykliście.

rk_4_3

– Nie popełniłem większych błędów, ale wiem, że w ostatniej partii mogłem pojechać szybciej. W połowie OS-u doganiali mnie motocykliści, którzy startowali kilkanaście minut przede mną. Musieli popełnić naprawdę poważne błędy. Na każdym etapie mam tu kilka momentów zawahania. Wtedy wolę się zatrzymać, zawrócić i upewnić, że wybrałem dobrą drogę. Wolę stracić kilkadziesiąt sekund, czy kilka minut, niż pół godziny. W pierwszej partii przeciąłem tylną oponę i ponad sto kilometrów jechałem na musie, czyli „gąbce”, którą wypełniamy opony wespół z powietrzem. Pokonywanie lewych zakrętów było bardzo utrudnione, ale wolałem jechać wolniej i zmienić koło w punkcie serwisowym, niż tracić jeszcze więcej czasu na próby załatania dziury. Zwłaszcza, że naprawa i tak była niemożliwa. Jechałem przez wydmy porośnięte trawą i bardzo trudno się tam nawigowało. Byłem też już mocno zmęczony i trudno było mi utrzymać koncentrację. Wiem, że mogłem pojechać szybciej. Prawdopodobnie tam Ignacio zyskał nade mną przewagę czasową. Muszę przyznać, że rajd dopiero zaczyna mi się podobać. Pewnie jakbym pojeździł tu jeszcze trzy, cztery dni, zacząłbym lepiej nawigować. Jutro czeka nas jednak ostatni etap, na którym priorytetem będą punkty w klasyfikacji Pucharu Świata – mówił Rafał Sonik.

W stawce motocyklistów odcinek wygrał Brytyjczyk Sam Sunderland, który został samotnym liderem rajdu. Tuż za nim w klasyfikacji generalnej uplasował się Pablo Quintanilla i Helder Rodrigues.

Jutro na zawodników czeka ostatnia odsłona tegorocznego Sealine Cross Country Rally, OS liczący ponad 350 km.

WYNIKI SEALINE CROSS COUNTRY RALLY PO 4. ETAPIE

Samochody
1. Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel (Toyota Hilux Overdrive) – 11:50.03 godz.;
2. Yazeed Al-Rajhi i Timo Gottschalk (Mini All4 Racing) – strata 13.58 min.;
3. Vladimir Vasiliev i Konstantin Zhiltsow (Mini All4 Racing) – 1:03.35 godz.;
4. Yuriy Sazanov i Dmytro Tsyro (H3 Evolution) – 1:44.09 godz.;
5. Ricardo Porem i Tom Colsoul (Mini All4 Racing) – 2:04.47 godz.;
6. Jutta Kleinschmidt i Philipp Beier (Mini All4 Racing) – 2:07.02 godz.;
7. Marek Dąbrowski i Jacek Czachor (Toyota Hilux Overdrive) – 2:51.34 godz.;
8. Yerden Shagirov i Vitaliy Yevtyekkov (H3 Evolution) – 3:08.20 godz.;
9. Hernan Garces i Juan Pablo Latrach (Ford Ranger) – 3:25.27 godz.;
10. Yaris Seaidan i Sebastien Delaunay (Toyota Land Cruiser) – 4:01.25 godz.;
14. Aron Domżała i Szymon Gospodarczyk (Polaris) – 7:35.54 godz.;
17. Jarosław Kazberuk i Robin Szustkowski (Ford Raptor) – 9:47.39 godz.

Motocykle
1. Sam Sunderland (KTM 450 Rally) – strata 15:04.53 godz.;
2. Pablo Quintanilla (Husqvarna 450 Rally) – 18.45;
3. Helder Rodrigues (Yamaha WR450F) – 27.52 min.;
4. Joan Carlos Salvatiera (KTM 450 Replica) – 48.01 min.;
5. Pierre Alexander Renet (Husqvarna 450 Rally) – 53.37 min.;
6. Scoot Britnell (Husqvarna FE 450) – 4:11.12 godz.

Quady
1. Ignacio Casale (Yamaha Raptor 700) – 17:26.57 godz.;
2. Rafał Sonik (Honda TRX 700) – strata 19.57 min.