Piękna pogoda, szutrowe, szybkie odcinki, przejazdy przez głębokie brody, wśród dojrzewających zbóż – to warunki, w jakich odbywał się 40 Rajd Polskie Safari.
Szczególnie przejazdy przez głębokie brody dały się we znaki zawodnikom: spośród 22 załóg, które wystartowały na trasy Rajdu Polskie Safari, rajd ukończyło 14.
Zobacz także:
Trasa rajdu składała się z 7 odcinków specjalnych. Pierwszy, o długości 11,37 km, został rozegrany w sobotę 31 lipca na terenie Żwirowni Inter Bór, pozostałe 6 w niedzielę. Łącznie kierowcy mieli do pokonania 198 km.
W najliczniejszej grupie T2 dwa miejsca na podium wywalczyły Dacie Duster: zwycięzcą została załoga Dominik Jazic z pilotem Krzysztofem Kuszewskim, trzecie miejsce zajęła załoga Mariusz Pietrzycki z pilotem Tomaszem Mroczkiem.
W kilku miejscach na zawodników i samochody czekały głębokie – według wielu zbyt głębokie – przeprawy przez wodę. Tylko kilku samochodom udało się przejechać o własnych siłach, pozostali musieli korzystać z pomocy ciągników rolniczych okolicznych rolników.
Dominik Jazic z pilotem Krzysztofem Kuszewskim popisali się rewelacyjną jazdą w tak trudnych warunkach: wygrali 6 z 7 odcinków specjalnych i zwyciężyli w grupie T2 oraz w Pucharze Dacia Duster Motrio Cup.
WYNIKI DDMC 40 RAJD POLSKIE SAFARI 2021:
1. Dominik Jazic/Krzysztof Kuszewski – 02:28:23
2. Mariusz Pietrzycki/Tomasz Mroczek – 02:29:45
3. Bartłomiej Grabowski/ Adam Binięda – 02:35:14
Kolejne emocje już od 27 do 29 sierpnia podczas Baja Poland – eliminacji Pucharu Świata FIA. To od 11 lat najważniejsza pozycja w kalendarzu rajdów terenowych w Polsce rozgrywanego tradycyjnie na trasach koło Szczecina i na poligonie w Drawsku Pomorskim. Na starcie Baja Poland pojawi się jak zwykle cała czołówka gwiazd światowego motosportu.
Sponsorem tytularnym rajdowego puchar Dacii Duster już od trzech sezonów jest marka Motrio. Motrio to francuska firma, marka części zamiennych dystrybuowanych przez Renault, przeznaczonych do samochodów różnych marek.
Jak co roku mentorem wszystkich uczestników i ambasadorem cyklu Dacia Duster Motrio Cup 2021 jest najwybitniejszy polski kierowca rajdowy – Krzysztof Hołowczyc. Obsługą techniczną Dacii również od 5 sezonów zajmuje się zespół Hołowczyc Racing.
NAGRODY
Nagrodą główną dla zwycięskiej załogi za wygranie całego cyklu Dacia Duster Motrio Cup 2021 jest start w wybranej eliminacji Pucharu Świata FIA w 2022 roku.
DACIA DUSTER
Uczestnicy Dacia Duster Motrio Cup ścigają się identycznymi samochodami na bazie seryjnych aut Dacia Duster z silnikami 1.5 dCi. Rajdową wersję Dustera charakteryzuje m.in. specjalnie zaprojektowane zawieszenie, które zapewnia doskonałe właściwości trakcyjne. Auto posiada również lekką konstrukcję, dobrze wyważone nadwozie i silnik Diesla o mocy podwyższonej do 130 KM i momencie obrotowym 280 Nm. Konstrukcja została opracowana i wykonana przez firmę Hołowczyc Racing.
Zawodnicy startują w grupie T2, w której są dopuszczone ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów.
Seryjna odsłona Dacii Duster jest najpopularniejszym modelem marki, który kolejny rok z rzędu pozostaje liderem segmentu SUV i jest najchętniej wybieranym autem przez klientów indywidualnych.
HARMONOGRAM DACIA DUSTER MOTRIO CUP 2021:
09.04.2021 do 10.04.2021 – 1 runda RMPST, 1 runda RPPSTWysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie 2021
30.04.2021 do 02.05.2021 – 2 runda RMPST, 2 runda RPPSTBaja Europe – anulowana
11.06.2021 do 12.06.2021 – 3 runda RMPST, 3 runda RPPSTBaja Wysoka Grzęda 2021
31.07.2021 do 01.08.2021 – 4 runda RMPST, 4 runda RPPSTRajd Polskie Safari 2021
26.08.2021 do 29.08.2021 – 5 runda RMPST, 5 runda RPPSTBaja Poland 2021
05.11.2021 do 07.11.2021 – 6 runda RMPST, 6 runda RPPSTRaid of Champions (HUN)