RAJD RZESZOWSKI 2018: GRIAZIN, GRZYB I NIESAMOWITY BRZEZIŃSKI (META)

collin-188

Nikolaj Griazin i Jaroslaw Fedorow w Skodzie Fabii R5 wygrali 27. Rajd Rzeszowski w klasyfikacji Pucharu Europy FIA ERT. Grzegorz Grzyb i Bogusław Browiński (także Skoda Fabia) dojechali do mety jako drudzy, triumfując jednocześnie w klasyfikacji RSMP.

Drugą lokatę w Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zajęli Jakub “Colin” Brzeziński i Kamil Kozdroń (Skoda Fabia), którzy drugiego dnia zmagań prezentowali znakomitą dyspozycję.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD RZESZOWSKI 2018


 

Na podium stanęli także Dariusz Poloński i Łukasz Sitek (Ford Fiesta R5).

Kuba Brzeziński rozpoczynał dzień z bagażem dwóch minut kary, którą nałożył na załogę Zespół Sędziów Sportowych. Kierowca Automobilklubu Polski od początku postanowił atakować. Na pierwszej sobotniej próbie uległ co prawda Nikolajowi Griazinowi, ale krajowych konkurentów “objechał” na kilkanaście i więcej sekund.

Brzeziński wygrał cztery odcinki specjalne drugiego etapu, w tym Power Stage Zagorzyce 2 (12,12 km). Właśnie na ostatniej próbie wyprzedził ostatecznie Dariusza Polońskiego, awansując na pozycję za Grzegorzem Grzybem. Jednocześnie dopisał sobie do klasyfikacji sezonu pięć punktów.

Cztery zdobył Grzyb, trzy – Poloński, dwa – Łukasz Kotarba i Tomasz Kotarba (Mitsubishi Lancer EVO IX), a jeden – Wojciech Chuchała i Sebastian Rozwadowski (Subaru Impreza STi).

W wynikach za podium uplasowali się kolejno: Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5), Wojciech Chuchała, Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (Ford Fiesta R5), Marcin Słobodzian i Grzegorz Dachowski (Subaru Impreza STi), Łukasz Byśkiniewicz i Maciej Wisławski (Hyundai i20) i Łukasz Kotarba.

Słobodzian przegrał co prawda rywalizację w Open N z kolegą z zespołu Chuchałą, ale po świetnej walce przeskoczył w tabeli Łukasza Byśkieniewicza. Gdyby nie kara jednej minuty Gabryś byłby na mecie piąty…

Po piątkowym upale, w sobotę załogi rywalizowały w (chwilami intensywnym) deszczu. Na szczęście zawody przebiegły bezpiecznie. Pechowcami okazali się m.in. rywalizujący o podium Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5), w których aucie po dachowaniu awarii uległ układ chłodzenia.

W poszczególnych klasach zaszły w sobotę zmiany. Sławomir Strychalski i Paweł Pochroń (Nissan 350Z) w Open 2WD+ spadli na trzecie miejsce, a zwycięstwo świętowali Paweł Krysiak i Maciej Trela (Ford Fiesta R2). Robert Halicki i Tomasz Tkacz (Fiat 500 Abarth) byli drudzy.

W Open 2WD R+ triumfowali Tomasz Zbroja i Jakub Wróbel (Citroen DS3), w HR4Rafał Zabuski i Adam Jaros (Honda Civic), a w 4N – Marcin Wilusz i Ryszard Chlebowski (Honda Civic).

Nic natomiast nie zmieniło się w klasie 4, gdzie świetnie jadący Kacper Wróblewski i Jacek Spentany (Peugeot 208 VTi) obronili pierwsza pozycje, zajmując jedenaste miejsce w “generalce”. Drudzy byli Kamil Bolek i Łukasz Jastrzębski, a trzeci – Łukasz Lewandowski i Piotr Białowąs w bliźniaczych autach. Jacek Jurecki i Michał Trela nie ukończyli ostatniej próby.

Rajd ukończyło 29 załóg.

W klasyfikacji generalnej mistrzostw Polski prowadzi Brzeziński – 146 pkt. przed Grzybem – 104 pkt., Marczykiem – 66 pkt., Polońskim – 60 pkt., Kasperczykiem – 57 pkt., Gabrysiem – 48 pkt., Słobodzianem – 45 pkt. i Byśkiniewiczem – 42 pkt.

W Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski najszybsi okazali się Grzegorz Olchawski i Łukasz Wroński (Audi Coupe Quattro) przed załogami Dawid Smółka i Mateusz Radecki (BMW E30 318is) oraz Arkadiusz Kula i Jarosław Janasz (Renault Megane Maxi).

Wyniki 27. Rajdu Rzeszowskiego
1. Nikolaj Griazin i Jaroslaw Fedorow (Skoda Fabia R5) – 1:38.25,5 godz.;
2. Grzegorz Grzyb i Bogusław Browiński (Skoda Fabia R5) – strata 1.28,9 min.;
3. Jakub Brzeziński i Kamil Kozdroń (Skoda Fabia) – 3.31,0 min.;
4. Dariusz Poloński i Łukasz Sitek (Ford Fiesta R5) – 3.41,8 min.;
5. Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5) – 4.35,7 min.;
6. Wojciech Chuchała i Sebastian Rozwadowski (Subaru Impreza STi) – 5.26,7 min.;
7. Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (Ford Fiesta R5) – 6.40,8 min.;
8. Marcin Słobodzian i Grzegorz Dachowski (Subaru Impreza STi) – 6.55,1 min.;
9. Łukasz Byśkiniewicz i Maciej Wisławski (Hyundai i20) – 7.00,3 min.;
10. Łukasz Kotarba i Tomasz Kotarba (Mitsubishi Lancer EVO IX) – 8.25,2 min.;
11. Kacper Wróblewski i Jacek Spentany (Peugeot 208 VTi) – 11.24,0 min.;
12. Simone Tempestini i Sergiu ITU (Abarth 124 Rally) – 16.22,9 min.

Fot.: Kamil Cichocki