Bryan Bouffier i Thibault de la Haye w Fordzie Fiesta Proto wygrali 24. Rajd Rzeszowski, 5. rundę Mistrzostw FIA Strefy Europy Centralnej w Rajdach i 4. rundę Lotos Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Zwycięstwo Francuzów było przekonywyjące. Na podium stanęli też wywalczyli Łukasz Habaj i Piotr Woś oraz Grzegorz Grzyb i Robert Hundla (w Fordach Fiesta R5).
Zobacz także:
W 2006 roku Peugeot Sport Polska Rally Team zaprosił gościnnie na Rajd Rzeszowski utalentowanego kierowcę Bryana Bouffiera. Francuz pokazał się z jak najlepszej strony, nawiązując na mokrej nawierzchni rywalizację z naszą czołówką, chociaż jechał modelem 206 S2000. Zwiedzanie „rowu” sprawiło, że zajął dalszą pozycję…
Bouffier wygrywał Rajd Rzeszowski w 2007, 2010 i 2011 roku. Po raz czwarty dokonał tego w sobotę, 8 sierpnia 2015 r. Startował z nowym pilotem, Thibaultem de la Haye, który zastąpił w Fordzie Fiesta Proto Xaviera Panseri…
A jak przebiegała rywalizacja podczas drugiego etapu rajdu?
Siódmy odcinek specjalny (a pierwszy w sobotę) wygrali Łukasz Habaj i Piotr Woś. Ich przewaga nad prowadzącą załogą Bryan Bouffier i Thibault de la Haye w Fordzie Fiesta Proto wyniosła aż 7,1 sekundy, dzięki czemu wysunęli się na pozycję liderów. Grzegorz Grzyb i Robert Hundla uzyskali na próbie drugi czas i zbliżyli się do trzecich w klasyfikacji Tomasza Kuchara i Daniela Dymurskiego (także w Fordzie).
Kolejne miejsca zajęli Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz (Ford Fiesta R5), Tomasz Kasperczyk i Damian Syt (Ford Fiesta R5), Marcin Gacki i Przemysław Lipińsk (Mitsubishi Lancer Evo IX RS), Jacek Jurecki i Michał Trela (Citroen C2 R2) – najszybsi w „ośce”, Łukasz Byśkiniewicz i Bartłomiej Boba (Renault Clio) oraz Grzegorz Musz i Bogusław Browiński (Renault Clio).
Sporą stratę zanotowali Jan Chmielewski i Jacek Nowaczyński (Citroen DS3 R3), ale utrzymali prowadzenie w klasie i w gronie aut z napędem 2WD.
OS 8 to szybka jazda Grzyba, który pokonał Bouffiera o 1,9 sekundy. Habaj stracił 5,9 sekundy i spadł na drugą pozycję za Francuza. Grzyb traci do podium (i Kuchara) zaledwie 0,3 sek.
Grzegorz Grzyb i Robert Hundla wygrali dziewiąty OS, pokonując Bryana Bouffiera i Thibaulta de la Haye o 0,7 sekundy. Francuzi nadrobili jednak kolejne 4,8 sekundy nad Łukaszem Habajem i Piotrem Wosiem, umacniając się na prowadzeniu.
Grzyb awansował na trzecie miejsce w rajdzie, wyprzedzając w klasyfikacji Tomasza Kuchara i Daniela Dymurskiego.
Ostatnią próbę zawodów, uliczny odcinek specjalny w Rzeszowie, traktowany jako Power Stage wygrali Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz, powiększając swój dorobek w RSMP o 3 punkty. Dwa punkty wywalczyli Łukasz Habaj i Piotr Woś, jeden – Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski.
W klasyfikacji generalnej Bouffier wyprzedził Habaja o 7,4 sekundy. Trzecie miejsce wywalczyli Grzegorz Grzyb i Robert Hundla, a na podium znaleźli się Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski.
W „dziesiątce” znaleźli się także: Maciej Oleksowicz, Tomasz Kasperczyk (Fordy Fiesta R5), Jan Chmielewski (Citroen DS3 R3) – najszybszy w „ośce”, Dariusz Poloński (Peugeot 208), Grzegorz Musz (Renault Clio) oraz Mariusz Stec (Ford Fiesta Proto).
W gronie załóg jadących Fordami Fiesta R2 najszybsi okazali się Paweł Suchorzebski i Mateusz Martynek.
Mety, z powodu awarii FSO Poloneza 2000, nie ukończyła załoga ciesząca się ogromną popularnością wśród kibiców: Paweł Hoffman i Michał Wiśniewski. Piosenkarz zamiast na mecie pod Podkarpackim Urzędem Wojewódzkim w Rzeszowie pić szampana, rozdawał jedynie autografy…
Rajd był świetnie zorganizowany, co jest zasługą Dyrektora zawodów, Damiana Dobrowolskiego. Upał dokuczał wszystkim: zawodnikom, organizatorom z Automobilklubu Rzeszowskiego, mechanikom i kibicom. Mety nie osiągnęło 16 załóg (dojechały 52 samochody).
Sponsorami 24. Rajdu Rzeszowskiego są: LOTOS, Galeria Nowy Świat, BorgWarner i Handlopex. Patronem medialnym jest portal NewsAuto.pl.
Więcej informacji na stronie www.rajd.rzeszow.pl
Fot.: Rafał Ludera